Flanders Horse Expo 2018

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ik ga..

Vrijdag
3 (10%)
Zaterdag
7 (25%)
Zondag
5 (17%)
Niet
13 (46%)

Totaal aantal stemmen: 28


Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 17:20

Afbeelding

Morgen is het weer zover, de zogenaamde 'grootste beurs voor menners, fokkers, ruiters en paardenliefhebbers' opent haar deuren. Who's going? :D

Praktische info
Datum:
Van vrijdag 23 Februari tot en met zondag 25 Februari 2018

Locatie:
Flanders Expo
Maaltekouter 1
9000 Gent

Openingsuren:
Beurs Competitiezone hal 1

9-22u op vrijdag 08-23u op donderdag
9-22u op zaterdag 08-03u op vrijdag
9-18u30 op zondag 08-02u op zaterdag
08-18u30 op zondag
Toegangsprijzen:
Expo

Volwassenen: 20 euro
Reductietarief online voorverkoop: 17 euro (inclusief reserveringskost)
Kinderen tussen 6 en 12 jaar: 12 euro


Kinderen jonger dan 6 jaar: Gratis

Honden zijn NIET TOEGELATEN!!!


Hoe bereiken:
Met de auto: E40 – Brussel-Oostende Afrit nr. 14 Sint Denijs Westrem
Met het openbaar vervoer: Wie voor het openbaar vervoer kiest, kan met de tram helemaal tot aan de hallen. Tramlijn 1 biedt zowel tijdens de week als in het weekend een regelmatige verbinding tussen het centrum van Gent, het station Gent Sint Pieters en Flanders Expo.

Meer info zie http://www.flanders-horse-expo.be/

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙


mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 18:54

Vaag over de tickets. Ik heb geen printer kunnen de tickets gewoon gescand worden vanaf mijn mobiele telefoon.

De paarden hemel heeft 3 sterren extra. Ylean mabel en wjerbo. Voor altijd in mijn hart ❤

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 19:51

Geen idee eerlijk gezegd. Ik print ze altijd af.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:16

In nederland is dat geen probleem hoop daar ook niet. Ze reageren niet op berichtjes op facebook. En kantoor is pas maandag te bereiken op mail geen antwoord. Maar neem aan dat ze toch wel ze modern zijn daar kwa scannen.

De paarden hemel heeft 3 sterren extra. Ylean mabel en wjerbo. Voor altijd in mijn hart ❤

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:34

Heb inmiddels antwoord. Smartphone is voldoende.

De paarden hemel heeft 3 sterren extra. Ylean mabel en wjerbo. Voor altijd in mijn hart ❤

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:35

Ik ben er donderdag wezen rijden. Enkel jammer dat alle winkeltjes echt afgesloten waren en je dus zelfs niet eens kin rondlopen en een kijkje nemen...

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 21:41

Ik ben vrijdag geweest en niet echt ontevreden. :) Maar ik ga tegenwoordig enkel als ik een gratis kaartje heb, want 20 euro vind ik te veel van het goede.

Heb rustig kunnen shoppen, praatjes maken. Maar ook ik merkte dat ik redelijk wat gemist heb doordat vele standjes nog in aanbouw waren. Ook veel paarden ontbraken bij het rassengedeelte bijvoorbeeld.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Laurievc

Berichten: 4414
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:41

Ik ga ook nooit betalend. Momenteel al 3 jaar kunnen rijden maar dit zal het laatste jaar zijn geweest denk ik

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:43

Ik heb vanmiddag ook gereden, maar man wat was het een beetje een belabberde organisatie zeg %) Voor de rest wel erg naar mijn zin gehad en veel leuke spulletjes kunnen scoren!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:46

Ik ga ook ieder jaar gratis, via gewonnen tickets of door daar af te breken gewoon. Betalen om binnen gaan vind ik ook de moeite niet, te weinig vernieuwing op de beurs. Is ieder jaar het zelfde qua stand, demo's, ..

Nu ga morgen en is altijd eens fijn rond te snuffelen tussen spullen maar om nu echt nieuwe dingen te zijn ben je meer met equiday.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:56

Ik heb gisteren goed ingeslagen op de Horse Expo. :)

Zometeen direct passen!

Verder vooral bij de Reining en Extreme gekeken. :)

Afbeelding
Afbeelding

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:12

Balou_k schreef:
Ik heb gisteren goed ingeslagen op de Horse Expo. :)

Zometeen direct passen!

Verder vooral bij de Reining en Extreme gekeken. :)

[ [url=m/7oTrLN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xs9uCR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb er dan wel bar weinig verstand van, maar ik had echt het idee dat het niveau western zo laag lag? Heb een “proef” of 15 gezien en eigenlijk geen enkele zo goed als foutloos. Paarden die niet aangaloppeerden, oversprongen, terug in draf vielen, “galop” spins of geen spin maar rondje om de navel, galop in verkeerde takt. Met de slidings niet sliden en dus gewoon halthielden of nog geen meter haalden. Monden constant open, zeer gekantelde hoofden. Wissels in 2 en dan niet na maar echt pas na enkele sprongen helemaal goed zitten. Of niet wisselden :')

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:19

Ik ben dit jaar niet geweest en weet ook niet of ik nog ga.
Slecht georganiseerd, heb vorige jaren meerdere keren bij een demo gestaan, nog wat eerder als dat hij zou beginnen. En dan kwam er geen demo. Erg teleurstellend. Verder staan er eigenlijk elk jaar dezelfde kraampjes.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:26

Sorry. Ben 1 maal geweest en is gewoon een flauw afkooksel van een al flauw Mechelen...

Vroeger een aantal malen naar Aken geweest en dat is de moeite. Ook zeker zijn geld waard. Flander horse expo kan hier in de verste verte niet aan tippen.

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 18:52

Het lage niveau van de reining was mij ook al opgevallen, maar dat viel voor mij nog in het niks tegenover een "rassendefile" van de Merens met maar 1 paard :') :')
Of de dressuur in ring 1 die 1 groot ruk en schop drama werd.

Geen programmaboekjes of plattegrond op papier, website uit de lucht door een webserver die het niet trok.
Eten en drinken verplicht te kopen via een pasje die €1,75 kostte. -O-

Lang verhaal kort, 1 keer nooit meer :+

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:46

droomy schreef:
Het lage niveau van de reining was mij ook al opgevallen, maar dat viel voor mij nog in het niks tegenover een "rassendefile" van de Merens met maar 1 paard :') :')
Of de dressuur in ring 1 die 1 groot ruk en schop drama werd.

Geen programmaboekjes of plattegrond op papier, website uit de lucht door een webserver die het niet trok.
Eten en drinken verplicht te kopen via een pasje die €1,75 kostte. -O-

Lang verhaal kort, 1 keer nooit meer :+


De rassenshows heb ik dan niet gezien, maar 1 paard is niet veel nee :')

Dressuur viel mij zelf ook al op dat het niet echt allemaal lekker liep. Vind het dan wel niet heel raar, er reden tractoren in bij het losrijden (mijne is als de dood voor tractoren door een ongeluk in het verleden), hele hoop mensen die het normaal vinden vanuit achter een doek ineens voor je paard te springen of met het doek te gaan wapperen. Naast de wedstrijdring stond die ene eetkraam waar om de 2 minuten een gigantische rookwalm vanaf kwam...en meeuuurrdeexD Of in de hoek bij M zat een toegangsdeur die constant open en dicht klapperde. Denk dat wel meer mensen hierdoor een gigantische spanningsopbouw hebben ervaren en dan alle zeilen bij moeten zetten om het nog zo harmonieus mogelijk te krijgen. De meeste van die paarden lopen ook niet standaard grote concoursen (de mijne was het zelfs zijn eerste keer) en dan ziet het er gauw slordig uit

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 19:55

Ankimo schreef:
Balou_k schreef:
Ik heb gisteren goed ingeslagen op de Horse Expo. :)

Zometeen direct passen!

Verder vooral bij de Reining en Extreme gekeken. :)

[ [url=m/7oTrLN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xs9uCR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb er dan wel bar weinig verstand van, maar ik had echt het idee dat het niveau western zo laag lag? Heb een “proef” of 15 gezien en eigenlijk geen enkele zo goed als foutloos. Paarden die niet aangaloppeerden, oversprongen, terug in draf vielen, “galop” spins of geen spin maar rondje om de navel, galop in verkeerde takt. Met de slidings niet sliden en dus gewoon halthielden of nog geen meter haalden. Monden constant open, zeer gekantelde hoofden. Wissels in 2 en dan niet na maar echt pas na enkele sprongen helemaal goed zitten. Of niet wisselden :')


Ik heb Reining vooral in de avond gekeken, de hogere klassen. Maar ik ben ook juist overgestapt! Dus ook niet alle wijsheid in pacht. :)

Ik baalde ook heel erg van het pasje, de dure drank en voedsel prijzen en het niet beschikbaar zijn van een plattegrond! :(

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:42

Afbeelding

Spulletjes passen i.i.g.!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 22:44

Balou_k schreef:
[ [url=m/g26MM2.png]Afbeelding[/url] ]

Spulletjes passen i.i.g.!


Ziet ee goed uit!:D


Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Flanders Horse Expo 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 01:38

Hier vooral SUPER blij met m'n kaptoom die ik voor 70 euro op de kop heb kunnen tikken. Super kwaliteit en vandaag een les rechtrichten meegehad. Zowel mee gereden als sidepull als aan de hand mee gewerkt. Echt fijn ding en blijft reuze stabiel. Neckring is ook goedgekeurd door m'n instructrice dus helemaal blij :D
Afbeelding

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers