Mijn laatste Horse Event...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:36

Ik ben dit jaar voor het eerst sinds jaren weer gegaan, ben ooit twee keer (denk voor het laatst in 2008?) in Deurne geweest. Toen vond ik het leuk, maar hier in Ermelo vond ik er weinig aan. Ik denk niet dat ik nog eens ga, al zou ik er gratis heen mogen.
Vond het terrein erg chaotisch met de drukte, de standhouders opdringerig (je werd constant aangesproken of er werd reclame in je handen geduwd) en ik heb wel een paar leuke dingen gezien maar weinig waarvan ik zeg dat was nou écht leuk/interessant. Veel stands had je weinig aan, vooral info maar niks te koop, en al helemaal niet als je geen eigen paard hebt.
Ook vond ik dat er vooral veel hysterische penny's rondliepen. Imo mis je niet echt wat als je niet gaat... dan vind ik iets zoals Jumping Amsterdam veel leuker, kijk liever naar een wedstrijd dan dat ik tussen zo'n horde mensen loop of zit en kijk naar clinics waarvan de helft me niet boeit.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:09

Het was voor mij de eerste keer en dan ook nog eens als reporter.
Ik heb gelukkig niks meegekregen van de zaterdag chaos omdat ik er zondag was en een VIP kaart had.
Tijd om standjes te bekijken had ik niet maar van wat ik gezien heb miste ik inderdaad de koopjes.
De clinics heb ik weinig over te klagen, denk dat er voor ieder wel wat is wat interessant kan zijn, de 1 heeft meer met Pignon en de ander gaat voor een Rieky Young of Patrick Kittel.

Voor de mensen die mauwen over de entreeprijs, en liggen meer dan 10 piste's/hallen waar aan de lopende band clinics of workshops gegeven worden. Ik denk niet dat die mensen dat voor niks doen. Doe zelf eens mee aan een bepaalde clinic en je bent meer kwijt dan die 30 euro.
Daarnaast heb je huur van het toch al befaamde terrein, huur van stands, elektra, toiletten, afrastering, grondplaten en ga zo maar door.
Ze zullen ongetwijfeld winst draaien maar ik denk dat dat uiteindelijk minder is dan de meeste mensen denken.

Qua drukte van gillende pennymeisjes zal het er imo ook mee te maken met de opkomst van de youtube hype zoals vloggers enzo. Ik heb niks met een Eva Roemaat, Jesse Drent en zelfs Britt vind ik bloedirritant maar die jonge meiden smullen ervan, dus die worden hysterisch blij als hun idolen op HE aanwezig zijn terwijl de generaties later hun dag liever vullen met leerzame clinics.
Het mooie van HE vind ik dat ze juist die diversiteit bieden, ookal wekt het irritaties op bij sommigen, dat kun je toch niet tegenhouden.

Of ik nog eens zal gaan? Ik weet het niet, persoonlijk ben ik van de dressuur dus zou ik sneller naar een CHIO gaan bijvoorbeeld, maar aan de andere kant vond ik het ook wel weer leuk om langs een clinic biomechanica te lopen, iets waar ik normaal niet mee bezig ben maar er op zo'n evenement wel even bij gaan kijken.

xxxmh

Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:31

Ik ben er nog nooit geweest dus daar geef ik geen mening over maar ik ga wel elk jaar naar Jumping Amsterdam en wij nemen altijd zelf eten en drinken mee omdat het op zo'n evenement altijd rete duur net zoals bij dierentuinen en pretparken. Je kan het net zo duur maken als je zelf wilt.

dnieSz

Berichten: 897
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:58

Ik denk dat dat gewoon zo is als je al zo vaak bent geweest. Ik vond het zelf de eerste keer ook helemaal geweldig en vond het steeds minder worden maar dat komt vooral omdat ik al naar zoveel paarden evenementen ben geweest dat het allemaal wat 'gewoontjes' word. Mijn nichtje is dit jaar voor het eerst naar HE geweest en vond het helemaal geweldig, dag van haar leven gehad. Ik ga dit jaar weer naar Paarden&Koets, het ene jaar is ook leuker als het andere maar het kan niet altijd het zelfde blijven zo werkt dat nou eenmaal.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:00

Genoeg parkeerweilanden in de buurt van het KNHScentrum alleen omdat HE ook op zondag is zullen de boeren in de omgeving er niet aan willen mee werken, vandaar dat het parkeren veel verder weg is. En de KNHS heeft behalve de huur van het terrein verder niks te maken met HE dat is allemaal Bartels Academy. Ik zou al toeschouwer ook niet zomaar komen, als deelnemer is het al heel anders en een stuk leuker vind ik.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:43

Toch... het wordt NIET georganiseerd voor de deelnemers :D
Het heeft een keihard verdienmodel waarbij er geld moet worden verdiend aan verhuurde standruimte en verkochte toegangsbewijzen.

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:32

Dees schreef:
Toch... het wordt NIET georganiseerd voor de deelnemers :D
Het heeft een keihard verdienmodel waarbij er geld moet worden verdiend aan verhuurde standruimte en verkochte toegangsbewijzen.


Haha klopt, maar achter de schermen is leuker en een stuk rustiger :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15910
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:36

rox_en_wilvy schreef:
Dees schreef:
Toch... het wordt NIET georganiseerd voor de deelnemers :D
Het heeft een keihard verdienmodel waarbij er geld moet worden verdiend aan verhuurde standruimte en verkochte toegangsbewijzen.


Haha klopt, maar achter de schermen is leuker en een stuk rustiger :')

Ik vond het contact met de organisatie op HE heel plezierig en relaxed. En ze doen ook echt hun best voor je is mijn mening.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:46

Atalja schreef:
Ik ben niet geweest omdat het niet in Deurne meer is. Ik moet met ov komen en dat is gewoon niet te doen daarheen. :(

Citaat:
Vanaf het treinstation in Ermelo reden er ook pendelbussen van en naar het HE.

valkenswaard-ermelo is al 2,5 uur en dan nog een bus en file, zou ik ook niet doen!


Ik ben afgelopen zaterdag ongeveer 3 uur onderweg geweest met OV vanuit Breda. Overigens nergens vertraging gehad ofzo. Vond het goed te doen! Doe het volgend jaar gewoon dezelfde manier denk ik!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:10

Phoe 3 uur heen 3 uur terug is 6 uur reizen en dat is dan zonder gemiste overstappen enzo. Mij niet gezien :o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:33

Ik reis 2,5 u heen en boek dus maar een hotel voor drie nachten :D

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:25

Azmay schreef:
Phoe 3 uur heen 3 uur terug is 6 uur reizen en dat is dan zonder gemiste overstappen enzo. Mij niet gezien :o


haha ja het was een erg lange dag, maar wel een hele leuke dag!
Maar ik zou graag dichterbij hebben gewoond :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:36

Ik ben trouwens ook ziek geworden zaterdagnacht en niet te zuinig. Mijn maag was echt heel erg boos. Ook frietje van dat busje gegeten. Nog mensen?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:30

Busje bij de Hippische ondernemershal?
Daar heb ik een frietje op maar nergens geen last van gehad en mijn maag en darmen zijn gevoelig op frituur.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:36

Nee busje voor de bitpiste!

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:40

Ik ben 4 x in Deurne geweest dat vond ik erg leuk, vorig jaar op Ermelo vond ik helemaal niks, te druk, onhandig met de pendelbussen, vieze toiletten, onhandige indeling clinics die elkaar overschreeuwen en weinig leuke stands idd.
Ik hoef niet meer

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:55

poes schreef:
Ik ben trouwens ook ziek geworden zaterdagnacht en niet te zuinig. Mijn maag was echt heel erg boos. Ook frietje van dat busje gegeten. Nog mensen?


Ja op Facebook heb ik daar meer mensen over gehoord, zelf geen genomen, gelukkig maar als ik het zo lees!

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:58

poes schreef:
Ik ben trouwens ook ziek geworden zaterdagnacht en niet te zuinig. Mijn maag was echt heel erg boos. Ook frietje van dat busje gegeten. Nog mensen?


Wel op maar niet ziek geworden, die naast de kibbeling toch?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:29

Idd die.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:30

Die kibbeling stand trouwens bah. Heel die hoek van het event stonk naar vis

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:32

Die stand had overduidelijk oud vet in de pannen.