[FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

[FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 12:21

Afgelopen woensdagavond bleek dat ik toch nog last-minute naar Horse Event kon *\o/* . Van een bokker een kaartje overgenomen en vrijdagochtend vol goede moed op pad gegaan. Na een ritje van circa twee uur aangekomen in Kootwijk om de reis verder via bus te vervolgen. Eenmaal aangekomen kon de pret beginnen.

Na een kort rondje ben ik aangekomen bij de Bit piste daar was op dat moment Chris Irwin bezig om ruiters te leren hoe hun paard minder angstig kon zijn. Het ging hier om een western- spring- en dressuurpaard. Wat ik vooral mooi vond om te leren was dat je goed moest letten op wat je paard denkt. Dus wil hij links zorg dan ook dat je links been geeft en trek hem niet om [wat een menselijke reactie zou zijn].

Afbeelding

Aansluitend bij de Outdoor piste wezen kijken. Het blijft altijd een mooi gezicht om zoveel geweld voor de koets te zien staan. Ik ben dan ook een groot fan van de Power Horse Competitie. Het was dus prachtig om deze twee voor de wagen te zien staan. Mooi detail, het koppaard liep vandaag voor het eerst voorop en wat ging het goed.

Afbeelding

In de Fokkerijwereld werd het ras de Arabo-Fries voorgesteld. Leuk om te zien dat het ras zo veelzijdig is. Hoewel de paarden een topprestatie leveren voor de koets werden ze ook allemaal stuk voor stuk gereden in de dressuur.

Afbeelding

Al wandelend langs de Penny Piste zag ik dat er een dame prachtig gekeeld te paard zat. Al snel voegde nog twee andere dames zich bij haar om een mooie show te geven.

Afbeelding

In de KNHS-Hal heb ik nog gekeken naar een Tineke Bartels die les gaf aan twee kleine talentjes. Heel leuk om te zien hoe je toch serieus maar ook speels kan leren rijden op een verantwoorde manier. De kwaliteit van die foto's zijn niet goed genoeg om hier te laten zien.

Aansluitend ben ik bij de Bit Piste wezen kijken waar Diederik aan het werk was.

Afbeelding

In de Horsemanship Piste was een demo bezig over vrijheidsdressuur. Ik heb zo gelachten toen de witte spikkel er vandoor ging en de heg ging snoeien.

Afbeelding

Bij de Rassenparade in de Bit Piste kwamen een hele rits rassen voorbij. Leuk om te zien hoeveel verschil er zit in paarden en pony's. Een deel van de ruiters/begeleiders waren erg netjes gekleed. Ik vond het jammer dat anderen er minder bij liepen. Natuurlijk is het warm maar dan nog kun je toch wel even netjes je paard showen. Desnoods neem je een extra setje kleding mee. Er werd zoveel werk in het netjes tonen van het paard gestoken doe dan ook wat tijd aan jezelf besteden.

Afbeelding

Afbeelding

In de KNHS-Hal werd een demo voltige gegeven. Ik blijf het knap vinden hoe soepel mensen op en af een galopperend paard kunnen springen en dan ook nog op zijn rug kunnen gaan staan. Vervolgens schoof ik weer aan op de tribune van de Bit Piste om naar Dinja van Liere en haar jonge paard Hartsuiker te kijken.

Afbeelding

Aansluitend kwam de Fransman de ring binnen. Ik heb er even naar zitten kijken en ook zitten luisteren maar wat slecht! Ik vond het echt verschrikkelijk had er meer van verwacht. Ben dus weg gelopen en ben toen bij de Outdoor Piste beland waar een demo dameszadelrijden werd gegeven. Echt super leuk om te zien hoe veelzijdig je op zo'n zadel kunt rijden.

Afbeelding

Afsluitend nog wat rond gelopen en kort bij wat pistes wezen kijken. De dag heb ik afgesloten bij de Bit Piste met de demo van Imke en Tineke. Zo leuk altijd om die twee samen aan het werk te zien.

Afbeelding

Afsluitend lekker wezen eten in Kootwijk om vervolgens weer terug naar huis te gaan.

pien_2010

Berichten: 43241
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:32

Leuk verslag!

CookieMel

Berichten: 68
Geregistreerd: 05-09-14

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:39

Leuk verslag en fijn dat je er zoveel foto's bij plaats, geeft een mooi beeld :).

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:58

De dameszadeldemonstratie was inderdaad echt heel leuk om te zien :j Mooi ook dat die kleine jonge meisjes ook lekker rondreden met hun pony's :-)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:35

Leuk verslag!! Die ijslanders ken ik wel :D

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:32

Ik was er vrijdag ook! maar ik had niet zo lang, had alleen de shetpower show van jesse en eva kunnen zien en meegedaan aan dat spel van feline en marley.. :+

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 23:54

Hey wat leuk! Heb je toevallig nog meer foto's van de tandem met de trekpaarden?? Ik denk dat de eigenaar daar wel blij mee is.. Is namelijk onze hoefsmid.. :D

Mooie plaatjes! Ik moet er ook nog steeds eens naar toe.. komt er alleen nooit van. :\

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 17:16

Helene83 schreef:
Hey wat leuk! Heb je toevallig nog meer foto's van de tandem met de trekpaarden?? Ik denk dat de eigenaar daar wel blij mee is.. Is namelijk onze hoefsmid.. :D

Mooie plaatjes! Ik moet er ook nog steeds eens naar toe.. komt er alleen nooit van. :\


Ik heb inderdaad nog meer foto's. Pb maar even je mailadres dan kan ik ze doorsturen.

Het was op vrijdag ook super weer om foto's te maken. Zeker buiten.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Sfeerimpressie van afgelopen vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 23:52

Leuk verslag! Ik was er ook en herken veel dingen :D