Horse Event 2016

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:25

Wij hadden de auto gisteren gratis geparkeerd bij station ermelo en waren 10 minuutjes later op t terrein voor 3 euro pp retour met de pendelbus. Terug precies zo. Wij hebben de eindshow niet afgewacht want ik had geen zin om die staand te gaan bekijken en na afloop in de drukte te belanden. Vond de rijen bij de horeca en toiletten ook net te lang.
Het programma mag wat mij betreft ook wel s rigoureus op de schop.


danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:14

Heeft iemand toevallig nog een programmaboekje? Ik heb zaterdagmiddag vol verbazing naar een clinic staan kijken, maar ik heb geen idee wie ik nou heb gezien. T leek op een soort 'door de ogen van de jury' maar dat was binnen en ik stond aan een van de buitenpistes. Er werd in ieder geval door twee amazones gereden en een meneer gaf les terwijl er vanaf de kant commentaar kwam van een jury.

danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:30

Yontheke schreef:
Houding en zit boven de sprong in de primeval springpiste van Teun van Beek? Daar zaten volgens mij veel jury's in het publiek te kijken die achteraf vragen stelde en opmerkingen maakte.


Nee, t was geen springen. Ik denk dat het rond 1 a 2 uur was, maar ik kan me vergissen. In ieder geval 1 amazone reed met stang en trens. De Groenhorst/Barneveld piste. Ik keek meteen op m'n telefoon maar alles dat afgelopen was, stond niet meer in het (online) programma.

danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:45

_lotteeee schreef:
Ik geloof dat dit paardrijden begint bij de basis is. kan dat?


Ja dat zou kunnen. Weet je wie er meededen en wie de clinicgever was?


danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Horse Event 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:51

Omdat de jury blijkbaar opmerkte dat de tong van de vos blauw was en dat de sporen van de amazone verkeerd om zaten. Ik dacht: je zal er maar staan/rijden met dat publiek om je heen. Maar ik vond het zo raar dat er zo laconiek over werd gedaan. "oh ja, beetje teveel stang-gebruik". Ik dacht: laat ze even stappen, teugels los, even op adem komen. Maar er werd gewoon doorgereden. Juist op zo'n evenement moet je stelling nemen. Aangeven dat dat niet de bedoeling is. Ik had aan de ene kant met ze te doen, en aan de andere kant: doe iets!

danberlo

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:17

_lotteeee schreef:
We hebben het er nadat we de ring uit zijn gegaan over gehad.
Mijn vos had blijkbaar last van stress, want normaal gesproken heeft hij hier nooit last van en ik heb continu zonder druk gereden.
Toen hij voor het eerst op concours ging had hij dit ook door de stress, met een simpel dubbel gebroken bit.

En dat mijn sporen verkeerd zaten, was een beetje een loze opmerking, want ik heb rechte sporen, die kunnen dus niet verkeerd zitten.


En daarbij snap ik ook dat hij niet zegt dat ik moet gaan stappen, want daarbij krijgt mijne alleen maar meer stress ipv minder.

Zondag heb ik daar heerlijk kunnen rijden en was er niks aan de hand. :)

En daar komt misschien bij dat je bepaalde dingen niet aan het publiek uit kan leggen.


Ik zeg eerlijk, ik viel er middenin en kon de hele clinic niet helemaal plaatsen. Vandaar dat ik na afloop wilde opzoeken waar ik nou precies naar zat te kijken. Ik vind dat de clinicgever je een beetje liet hangen, ook over de sporen. Was het je vaste instructeur? Het is absoluut niet mijn bedoeling om kritiek te geven, integendeel. Maar ik hoopte op dat moment op een adequater reactie, de clinicgever leek een beetje overvallen. Als jij zegt dat je paard meer stress krijgt als je gaat stappen, neem ik dat uiteraard van je aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jackyyb, xLiez en 20 bezoekers