Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
HxSunlight

Berichten: 1942
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 13:15

Even een stipje! Ik ben dan natuurlijk heel benieuwd naar jullie aanwinsten! :j
Ik ga begin van de middag even kijken na mijn werk.


Camillawolf
Berichten: 29
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 10:29

abeltje_xx schreef:
Ik zag nog geen topic staan voor de zuidlaardermarkt dit jaar, dus bij deze :Y)

Voorlopig gaat de markt door: https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermark ... tober-2021
Laten we hopen dat dat zo blijft!


Wie gaat er dit jaar heen? En wie gaat er heen om te kijken en wie om te kopen?

Zelf ga ik dit jaar ws extra vroeg. Normaal ga ik rond 4 uur s'ochtends, maar dit jaar wil ik proberen om er al om middernacht te zijn. Ik zou heel graag wat kopen dit jaar, maar dat is afhankelijk van mijn stalling. Die moet voor die tijd rond zijn en dat is nu nog niet zeker. Vingers gekruisd dus!



Ik ga dit jaar voor de eerste keer, op de site van de markt staat dat het om 6 uur begint en hier lees ik wst anders.. begint het nou om 6 uur of veel vroeger?

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-21 12:32

Camillawolf schreef:
abeltje_xx schreef:
Ik zag nog geen topic staan voor de zuidlaardermarkt dit jaar, dus bij deze :Y)

Voorlopig gaat de markt door: https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermark ... tober-2021
Laten we hopen dat dat zo blijft!


Wie gaat er dit jaar heen? En wie gaat er heen om te kijken en wie om te kopen?

Zelf ga ik dit jaar ws extra vroeg. Normaal ga ik rond 4 uur s'ochtends, maar dit jaar wil ik proberen om er al om middernacht te zijn. Ik zou heel graag wat kopen dit jaar, maar dat is afhankelijk van mijn stalling. Die moet voor die tijd rond zijn en dat is nu nog niet zeker. Vingers gekruisd dus!




Ik ga dit jaar voor de eerste keer, op de site van de markt staat dat het om 6 uur begint en hier lees ik wst anders.. begint het nou om 6 uur of veel vroeger?



Vorig jaar was er natuurlijk geen markt, en ik ben benieuwd hoe ze het uiteindelijk in de praktijk geregeld hebben dit jaar, maar de voorgaande jaren was het zo dat al vanaf middernacht er aanvoer was van pony's en paarden. De markt gaat officieel om 6 uur open, maar dan is er al uren handel geweest. Ik vind die sfeer ook heel leuk. in het donker met zaklampjes lopen om naar pony's te kijken.

Ik heb mijn stalling niet rondgekregen op tijd (wordt op z'n vroegst eind dit jaar en ws ergens volgend jaar) , dus helaas niks kopen voor mij. Ik ga mee met een vriendin, die twijfelt nog.
Maar sowieso ga ik wel tussen de paarden lopen. Ik neem m'n stok mee en als iemand ernaar vraagt dan ben ik wel op zoek. :Y)

Ik vind het heel verstandig om kleine kinderen, honden en kinderwagens enzo te weren, maar ik snap niet hoe ze dat verder denken te scheiden. Maar volgens mij weten ze dat zelf ook niet :')

Nieuw leven in Groningen! :)

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 13:04

Ik ga sowieso met trailer die kant op, prijzen zijn absurt op dit moment. Dus weet niet of er wat mee naar huis gaat. Ik zoek voornamelijk leuke ponys vanaf 1,20 tot 1,28 en D ponys en paarden, maar dat laatste is momenteel niet aan te komen dan Spaanse paarden en die kan ik hier thuis wel goedkoop opkopen.

Mocht iemand vervoer nodig hebben richting zh terug voor een dier kan je altijd berichtje doen of ik nog leeg ben. :-)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 14:03

Ik twijfel nog, heb nog plek voor een leuke Shire merrie die zo af en toe mee wil een rondje in het bos en om m’n kudde wat te verjongen. Telkens als ik naar een paardenmarkt ga staan er geen shires en als ik niet ga zie ik achteraf op bokt dat er shires stonden :+ . Op Marktplaats staat er verder ook bijna nooit iets.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 17:21

Kijken kan altijd, toch? :D

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 18:05

Ik twijfel nog, even kijken wie ik mee kan krijgen. Een leuke C of D merrie veulen past hier nog wel maar heb geen zin in de hoofdprijs.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 23:10

Letsdunit schreef:
Ik twijfel nog, even kijken wie ik mee kan krijgen. Een leuke C of D merrie veulen past hier nog wel maar heb geen zin in de hoofdprijs.


De prijzen zijn geen peil aan op te trekken. Zo kocht ik vanmorgen nog een D pony, gereden braaf dier voor €2500,-
Maar ook een A pony gereden en ultieme kinderpony voor €1800,- terwijl ik hier voorheen hoogstens 900,- euro voor gaf :+
Beide zijn mijn inkoopsprijzen en moet ik nog verdienen. Het is een bizar jaar.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 00:28

Wij gaan maandagochtend eerst een pony bezichtigen bij een particulier. Maar in principe gaan we sowieso naar Zuidlaren. Als we maandagochtend pony kopen gaan we sowieso zonder trailer naar Zuidlaren en als het niks wordt weet ik nog niet met of zonder trailer...

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22


RanjaRietje

Berichten: 535
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 07:54

Leuk allemaal!! Ik ga heen, in principe zonder te kopen maar mocht er een mooie Welsh A merrie zijn ga ik wel serieus kijken of ik er toch nog een koop. Wij gaan al 12 jaar heen dus ben benieuwd hoe het gaat dinsdag.
3 jaar geleden heb ik daar mijn Roan merrie gekocht <3

Stal Madelicious
Welsh pony's

[KS-MK] A Welsh veulens verwacht 2024

_Selente
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-10-21

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:16

Wij gaan aankomende dinsdag voor het eerst naar Zuidlaren. De intensie is om met geen paard of pony terug te gaan naar Friesland, maar je weet maar nooit. We gaan in ieder geval zonder trailer.

Mijn vraag is: stel we willen toch een pony kopen; dan moeten we gelijk de pony meenemen neem ik aan? En hoe zit het met het geld? Ik heb niet zoveel contant mee in de beurs omdat we eigenlijk niet op zoek zijn.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:20

_Selente schreef:
Wij gaan aankomende dinsdag voor het eerst naar Zuidlaren. De intensie is om met geen paard of pony terug te gaan naar Friesland, maar je weet maar nooit. We gaan in ieder geval zonder trailer.

Mijn vraag is: stel we willen toch een pony kopen; dan moeten we gelijk de pony meenemen neem ik aan? En hoe zit het met het geld? Ik heb niet zoveel contant mee in de beurs omdat we eigenlijk niet op zoek zijn.


Pinnen kan je niet bij een handelaar. Geld overmaken is er ook niet bij. De geldautomaten zijn leeg.

Dus of geld meenemen of geluk hebben dat een handelaar in je buurt zit en je hem later thuis kan ophalen bij die persoon.

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 10:24

De pinautomaten zijn indd altijd leeg, genoeg cash meenemen dus..

RanjaRietje

Berichten: 535
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 12:00

_Selente schreef:
Wij gaan aankomende dinsdag voor het eerst naar Zuidlaren. De intensie is om met geen paard of pony terug te gaan naar Friesland, maar je weet maar nooit. We gaan in ieder geval zonder trailer.

Mijn vraag is: stel we willen toch een pony kopen; dan moeten we gelijk de pony meenemen neem ik aan? En hoe zit het met het geld? Ik heb niet zoveel contant mee in de beurs omdat we eigenlijk niet op zoek zijn.


Ja vaak met handje klap bieden en als jij geluk hebt krijg je hem in je handen samen met paspoort en dan is hij van jou. Contant betalen inderdaad en toch veel geld mee nemen wat je maximaal wil uitgeven dat doe ik altijd

Stal Madelicious
Welsh pony's

[KS-MK] A Welsh veulens verwacht 2024

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:22


Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 14:24


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 16:42

Heb eindelijk antwoord op mn mailtje _O-
Afbeelding

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:13

Dus we mogen er gewoon tussendoor lopen. Hoe ze publiek dat geen paarden gewend zijn gaan scheiden blijft nog wel een raadsel. Moeten we bij aankomst een foto laten zien van ons eigen paarden. :+

Alex en Jorie <3

Marigold

Berichten: 12553
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:17

Ik denk dat het kwestie is van op papier / qua intentie de markt organiseren volgens de geldende regels, en op de dag zelf gewoon 'het giet zoals het giet'.
Dus een normale paardenmarkt.

Paarden ❤️

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:57

Ik woon in de gemeente Tynaarlo. Ze doen wel vaker ingewikkeld }:0 ...

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 17:58

Schijnbaar mag dat wel ja :=

Kabayo

Berichten: 13894
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:09

Ik lees vooral mee om paarden te kijken en nieuwe aanwinsten

Een vriend van mij komt morgen ook met ongeveer een 10tal tuigpaarden /kwpners

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:48

Afbeelding

Willen jullie kijken of je deze pony ziet? Het is een vosje met brede bles en grijze manen en staart. Ze heet Alice van het Zilven.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 19:58

Klopt het dat ik die pony zo’n beetje in elk paardenmarkt topic voorbij zie komen? Ik wil niet banketstaaf doen maar ik denk niet dat die nog met 4 hoeven op de grond staat als je al een aantal jaar opzoek bent..

Brainless

Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:17

idylle schreef:
[ [url=m/PI2cE2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Willen jullie kijken of je deze pony ziet? Het is een vosje met brede bles en grijze manen en staart. Ze heet Alice van het Zilven.

En dan? Stel ik heb haar gezien.. dan weet je niet waar zij naar toe gaat.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers