Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:10

Ik weet dat er eerder een soortgelijk topic was. Vergeef me, ik kon hem niet vinden.

Maar ik zal vast niet de enige zijn die heel slecht tegen de ruitersportzaken op de boktmarkt kan?
Kijk nu weer naar de voorpagina, er zijn van 1 gebruiker de afgelopen 24u, 20 advertenties op de markt gezet.

Kunnen er richtlijnen voor ruitersportzaken komen op de markt? Of wellicht ze de toegang verbieden? Immers als je iets gloed nieuw voor de normale prijs wil kopen, weet je het toch altijd wel te vinden. De Markt lijkt mij meer voor mensen die nog iets hebben liggen en dat niet gebruiken, of voor mensen die iets goedkoper willen hebben, ofwel tweedehands?

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:14

Helemaal mee eens!
Je komt er als 'trouwe' bokker zo haast nooit tussen als je eens een advertentie plaatst :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:17

Ik heb dit al heel vaak aangekaart sinds deze opzet van markt er is. Heb dat inmiddels maar opgegeven. Kreeg steeds dezelfde reactie en ben inmiddels marktmoe. Verkopen via die manier lijkt bijna kansloos te zijn terwijl via de oude eea het wel lukte.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16225
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:17

Heb het ook gehad toen ik nog in Ede woonde. Hopelijk kan er ooit een oplossing komen in de trant vam dat je de betreffende bokkers kan blokkeren zodat je de advertenties ook niet meer van diegene ziet :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:17

Denk dat je dit topic zocht: [MZ] Commerciële aanbieders op de Boktmarkt. Hierin is ook al door BartVB gereageerd, weet alleen even niet meer op welke pagina.

Heb trouwens een modje gevraagd jouw topic even naar Marktzaken te verplaatsen, omdat het de Bokt-markt betreft.

Neemt niet weg dat ik het ook eens ben met jouw stelling. Als je iets zoekt, kom je de "gewone" Bokker daar bijna niet meer tegen, alleen die commerciëlen. Als ik dat had gewild, was ik wel naar de winkel gegaan toch?
Laatst bijgewerkt door JPitty op 05-09-17 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Rooss26
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:19

Yess! ben dus niet de enige die dit lastig vindt... Ik woon dicht in de buurt van de desbetreffende winkel, dus ik kan niet meer zoeken naar alles in mijn buurt, want krijg dan gewoon 100 afv van dezelfde zaak. Echt jammer...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:22

Zou het kunnen dat bokt hier commerciële belangen bij heeft, of kunnen bedrijven hier gratis adverteren?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:22

Het zijn helaas een aantal zaken, maar wel constant dezelfde.. Het is echt heel vervelend aan 't worden, je kan leuk dingen erop zetten maar dat verdwijnt gewoon als er 20 advertenties bovenop komen. Bokt lijkt me toch niet de plaats voor deze ondernemers, wat als een EJ of Divoza nou ook hier gaat adverteren, dan ben je helemaal de sjaak :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:22

Kuggur schreef:
Zou het kunnen dat bokt hier commerciële belangen bij heeft, of kunnen bedrijven hier gratis adverteren?

In principe kan iedereen die een account maakt, op de markt adverteren, ongeacht het aantal posts..

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:27

Een maximaal aantal advertenties per tijdseenheid per gebruiker is wellicht een idee.
De markt is momenteel weer door één commerciele gebruiker volgespamd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:30

Ik vind het inderdaad ook erg irritant. Je zoekt iets, maar advertenties worden compleet ondergesneeuwd door misbruik van de boktmarkt door commerciële aanbieders. Het zijn echt enkele ruitersportzaken die tientallen advertenties per dag plaatsen, alles met een ander kleurtje of een andere maat.

Het zou fijn zijn als er of een maximaal aantal advertenties per dag komt (zal dat werken? lijkt me voor "gewone" bokkers die een kastopruiming houden wel lastig als je bijv. maar vijf advertenties per dag kan plaatsen) of een apart onderdeel voor de commerciële verkopers. Maar zoals in het vorige topic genoemd is het wel lastig, want waar trek je dan de grens? De goeden zullen dan onder de kwaden lijden, want er zijn genoeg bedrijfjes die maar 1 advertentie per maand plaatsen. Of wellicht vanuit het team de gebruikers aanspreken die momenteel de markt volspammen? Want het zijn eigenlijk altijd dezelfde gebruikers/bedrijven.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:30

Ohh.. Zo eens met je!
Wat mij betreft krijgen commerciele aanbieders een eigen deel op de markt EN worden de adv van commerciele aanbieders NIET als nieuwe advertentie vertoond.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:32

"Maar vijf advertenties per dag"? Wat is het probleem die kastinhoud in één advertentie aan te bieden?
Ik vind 1 advertentie per dag een heel redelijk quotum.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 14:33

Wat mij betreft gaan de commerciële aanbieders maar gewoon lekker een eigen facebookpagina aanmaken of marktplaats op :+ Op marktplaats zit ik er ook niet op te wachten maar goed.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:38

Ik heb het ook al meerdere malen aangekaart maar er wordt niets mee gedaan.
Artikel als nieuw heeft geen zin, want verkoop ik mijn nieuwe deken met kaartje er nog aan wil ik niet bij de commerciële sh.t terecht komen.
Nu is het ook al enige tijd zo als je de bokt banners niet wilt en een blocker hebt dat de foto's op de markt ook niet meer te zien zijn.
Dus nu is er helemaal geen reden meer om nog te kopen via bokt.
MP blijft naar mijn idee nog de beste site met FB heel dicht in de buurt.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:41

Kuggur schreef:
"Maar vijf advertenties per dag"? Wat is het probleem die kastinhoud in één advertentie aan te bieden?
Ik vind 1 advertentie per dag een heel redelijk quotum.


Wou dat het kon, in 1 advertentie!! Net zoals vroeger bij EA toen kon je lekker struinen als het buiten zeikt van de regen en kwam je weleens dingen tegen die je niet specifiek zoekt maar wel kan gebruiken of perse wil hebben ofzo.
Ik heb zojuist mijn kastinhoud op FB geknald. Post amper wat op de markt hier.
Waarom?
Ik heb geen zin om alles in aparte rubrieken te zetten
Je kunt idd niet op tegen de commerciële aanbieders
En ik heb het idee dat steeds minder bokkers de markt gebruiken, dus minder kijkers en evt kopers.

Zelf kijk ik sporadisch nog op de boktmarkt.. en áls ik dan kijk selecteer ik het laatst geplaatste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:49

Kuggur schreef:
"Maar vijf advertenties per dag"? Wat is het probleem die kastinhoud in één advertentie aan te bieden?
Ik vind 1 advertentie per dag een heel redelijk quotum.

Ik denk dat dit lastig zoeken is voor gebruikers. Als ik bijvoorbeeld een setje blauwe peesbeschermers in maat cob zoek, ga ik niet eerst alle advertenties met "kastopruiming" af, waar alles in staat en je niet weet wat het betreft en welke maat. Voor het zoekgemak maak ik aparte advertenties van bijvoorbeeld een dekentje dat mijn mini niet meer past en een set gebruikte peesbeschermers van mijn paard.

Overigens gebruik ik de bokt markt amper voor mijn gebruikte paardenspul, het loopt toch een stuk slechter dan op marktplaats.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:51

Zou een vinkje 'winkel' naast 'nieuw' niet een oplossing zijn? Dus dat winkels dat gewoon aan kunnen vinken, en als jij als particulier 1 nieuw item verkoopt je gewoon voor 'nieuw' kan kiezen. Dan kan de markt toch openblijven voor commerciële bedrijven, terwijl als je gewoon wilt sneupen tussen particulieren je er geen last van hebt.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:53

xJitskee schreef:
Kuggur schreef:
"Maar vijf advertenties per dag"? Wat is het probleem die kastinhoud in één advertentie aan te bieden?
Ik vind 1 advertentie per dag een heel redelijk quotum.

Ik denk dat dit lastig zoeken is voor gebruikers. Als ik bijvoorbeeld een setje blauwe peesbeschermers in maat cob zoek, ga ik niet eerst alle advertenties met "kastopruiming" af, waar alles in staat en je niet weet wat het betreft en welke maat. Voor het zoekgemak maak ik aparte advertenties van bijvoorbeeld een dekentje dat mijn mini niet meer past en een set gebruikte peesbeschermers van mijn paard.

Overigens gebruik ik de bokt markt amper voor mijn gebruikte paardenspul, het loopt toch een stuk slechter dan op marktplaats.


Voordeel van deze zoekfunctie is dat hij ook in de advertentie zoekt en niet alleen in de titel, dus als jij een topic hebt met de titel diversen maar je verkoopt bandages komt die ook gewoon omhoog als je op bandages zoekt.

Mij lijkt een maximaal advertenties prima, ook het apart zetten van commercieel heb ik geen moeite mee. Daar zou ik nog altijd kijken, maar ik ben nou eenmaal vaker op zoek naar leuke tweedehandse dingetjes.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:53

Omdat dit topic over de Bokt Markt gaat verplaats ik het topic van FZ naar MZ.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:56

Wat dacht je van gewoon helemaal geen winkels. Ik kom er ook nog amper omdat idd nu weer de markt volstaat met 1 soort beenbeschermer in 100 verschillende kleuren. Verder dan de voorpagina kom ik al niet en verkopen/kopen doe ik tegenwoordig via MP.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:08

Waarom geen winkels? Als je ze gewoon simpelweg met een vinkje weg kan klikken is het toch ook opgelost?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:18

xJitskee schreef:
Ik denk dat dit lastig zoeken is voor gebruikers. Als ik bijvoorbeeld een setje blauwe peesbeschermers in maat cob zoek, ga ik niet eerst alle advertenties met "kastopruiming" af, waar alles in staat en je niet weet wat het betreft en welke maat. Voor het zoekgemak maak ik aparte advertenties van bijvoorbeeld een dekentje dat mijn mini niet meer past en een set gebruikte peesbeschermers van mijn paard.

Als de zoekfunctie op de markt hetzelfde werkt als die op bokt zelf lijkt dit mij geen probleem.

Als je op bokt zelf bv 'leuk bruin paard' op de zoekmachine intoetst krijg je alles waarin die woorden voorkomen.
Dus als jij zoekt bent naar "blauwe peesbeschermers maat cob' en je krijgt iedereen die op de markt zoiets aanbiedt is dat toch prima? Ongeacht of de verkoper in diezelfde advertentie nog twee bitten, een rood dekje en een paar laarzen aanbiedt. Het gaat jouw om die blauwe peesbeschermers en die heb je dan toch gevonden?

Dus ja, een hele kast aanbieden in één advertentie moet denk ik lukken. :)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:39

Ik vind eigenlijk dat winkels maar een advertentie moeten kopen, die linksboven op de homepage staan. Als ik iets uit de winkel wil, zoek ik daar wel gericht op, op internet. Op de bokt markt wil ik tweedehands dingen kopen voor een kleine prijs :)

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:47

Of zoals op marktplaats, dat je kan aanvingen 'nieuw', 'zgan' of 'gebruikt'. Hier dan 'nieuw' en 'tweedehands' doen. Dan kan je de winkels zo wegvinken.