[Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

[Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 17:24

Hoi Bokkers,

Ik ben me aan het oriënteren omdat ik in de toekomst wellicht een bijrijder nodig ga hebben.
Waar ik tegen aan loop is dat bij Markt -> Diensten -> Bijrijders/verzorgers, het voor mij niet duidelijk is wat het verschil is tussen gevraagd en aangeboden.

Stel: Ik ben op zoek naar een bijrijder, maar zowel de bijrijders als de bijrijdpaarden staan zowel bij aangeboden als gevraagd? Dit is erg lastig omdat het aanbod erg groot is en ik nu niet direct kan zien wie graag wilt bijrijden of welke paarden een bijrijder zoeken..

Meer bokkers die hier tegen aan lopen? En is dit technisch lastig te onderscheiden?
Alvast bedankt! :)


Anoniem

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:25

Je kunt linksboven gewoon kiezen of je aangeboden of gezocht zoekt.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-17 17:26

Is mijn vraagstelling onduidelijk? Dan wil ik het wel proberen te verhelderen, maar ik vraag me af of je mijn hele bericht hebt gelezen :)

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:27

Je kan ook nog selecteren op afstand. Vaak blijft er dan niet heel veel over en is er aan de advertentie wel te zien wat men zoekt.

Shayenne93

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:28

Yes, hier hetzelfde probleem. Het is niet duidelijk of met aangeboden de dienst van het bijrijden wordt bedoeld of het aanbieden van een bijrijdpaard.

Autumn shows how beautiful it is to let things go

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:28

Ja het is maar net of je een bijrijdpaard aanbiedt, of een bijrijder aanbiedt. Daar zijn denk ik niet echt regels voor volgens mij. Maar misschien is dat wel een idee.
Zelf vind ik dat je een bijrijdpaard zoekt of een bijrijdpaard aanbiedt :P

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:31

Denk dat het probleem ligt in hoe de mensen zelf zien. Je kan als ervaren ruiter jezelf aanbieden als bijrijder. Maar over algemeen zie ik eerder dat je opzoek bent als ruiter naar een paard. En dat je als eigenaar je paard aanbied. Maar iedereen is verschillend daarom is het lastig zoeken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:32

Ik verplaats je topic van [FZ] Forumzaken naar [MZ] Marktzaken omdat het daar beter thuishoort.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Anoniem

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:43

Ik snap je punt :j

Op zich zou de advertentie zelf wel duidelijk genoeg moeten zijn :j
Dit is iig wel iets wat meegenomen kan worden als de Markt op de schop gaat (wat nog wel een hele tijd kan gaan duren overigens, helaas)

Hoe zouden jullie deze categoriseren als ik vragen mag?

Het mag overigens beide, er zijn geen echte regels voor op het moment. Je mag dus een paard aanbieden of jezelf als bijrijder/verzorger.

Zou een kopje onder paarden & pony's

- Leasen, Bijrijden en verzorgen

al genoeg zijn om de verwarring te voorkomen? Dat het kopje onder diensten alleen nog geldt voor de dienst, dus een bijrijder die een paard zoekt?

Ik roep maar wat, hoor graag meningen en suggesties :j

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:52

Ik denk dat je het op moet splitsen in óf persoon (bijrijder gezocht, bijrijder aangeboden) óf paard (bijrijpaard gezocht, bijrijpaard aangeboden).
Aangezien bijrijpaard aangeboden en bijrijder gezocht hetzelfde is.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:04

LadyMadonna schreef:
Ik denk dat je het op moet splitsen in óf persoon (bijrijder gezocht, bijrijder aangeboden) óf paard (bijrijpaard gezocht, bijrijpaard aangeboden).
Aangezien bijrijpaard aangeboden en bijrijder gezocht hetzelfde is.

Dat laatste maakt het idd zo lastig om gericht te zoeken. Al helpt het hier wel om binnen 10 km te zoeken, maar ik kan me voorstellen dat als je een bijrijdpaard te bieden hebt het lastig is om daar een grens in te leggen.

Ik zou inderdaad ook graag zien "ruiter aangeboden" en "paard aangeboden". En of dat dan een verzorg of bijrijd of lease paard is kan je wel zien in de advertentie

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:19

LadyMadonna schreef:
Ik denk dat je het op moet splitsen in óf persoon (bijrijder gezocht, bijrijder aangeboden) óf paard (bijrijpaard gezocht, bijrijpaard aangeboden).
Aangezien bijrijpaard aangeboden en bijrijder gezocht hetzelfde is.


Maar is paard aangeboden en bijrijder gezocht niet hetzelfde?
Hier los je het probleem niet mee op, want dan moet je nog steeds beide categorieën langs.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:28

JudithO schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik denk dat je het op moet splitsen in óf persoon (bijrijder gezocht, bijrijder aangeboden) óf paard (bijrijpaard gezocht, bijrijpaard aangeboden).
Aangezien bijrijpaard aangeboden en bijrijder gezocht hetzelfde is.


Maar is paard aangeboden en bijrijder gezocht niet hetzelfde?
Hier los je het probleem niet mee op, want dan moet je nog steeds beide categorieën langs.


Ja, daarom moet he dus zeggen óf personen gezocht/aangeboden, óf paarden gezocht/aangeboden... dat is juist wat ik zeg...

JudithO

Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:58

Maar ik snap niet hoe dat het probleem oplost. Of ben ik zo blond dat ik het niet zie?
Dan zou je beter kunnen sorteren op alleen aangeboden en niet gezocht. Dus bijrijder aangeboden, en paarden aangeboden. Want als je gezocht gaat toevoegen, kom je op hetzelfde uit.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: [Markt] Bijrijders dienst onduidelijk. Aangeboden/gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:07

Wat LM zegt lost het probleem wel op...
Of je zoekt op persoon (persoon GEZOCHT, om mijn paard te verzorgen/ persoon AANGEBODEN om een paard te verzorgen), of je zoekt op paard (paard GEZOCHT om te verzorgen/ paard AANGEBODEN om te verzorgen).
Dus splitsing tussen paard/persoon ipv gezocht een aangeboden :).

Ben het wel mee eens dat er meer duidelijkheid moet komen... Ik was op zoek naar een bijrijder voor mijn paard, maar dan kan je dus op al die termen zoeken (en vervolgens nog steeds op advertenties drukken van mensen die ook een bijrijder zoeken :+ )

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:24

LadyMadonna schreef:
Ja, daarom moet he dus zeggen óf personen gezocht/aangeboden, óf paarden gezocht/aangeboden... dat is juist wat ik zeg...


Ja dat lijkt mij ook het handigst :j Zoals het er nu staat is het inderdaad vrij verwarrend.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-17 12:24

JudithO schreef:
Maar ik snap niet hoe dat het probleem oplost. Of ben ik zo blond dat ik het niet zie?
Dan zou je beter kunnen sorteren op alleen aangeboden en niet gezocht. Dus bijrijder aangeboden, en paarden aangeboden. Want als je gezocht gaat toevoegen, kom je op hetzelfde uit.

Dit zou in mijn ogen een prettige oplossing zijn, mocht markt weer onder de loep genomen worden :j
Dan is het meteen duidelijk om welke dienst het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 16:23

Omdat de Markt nog een hele poos moet wachten tot het aangepast wordt, plaats ik hier een opruimslotje (over een paar dagen)

Het idee is meegenomen achter de schermen :j Hoe het precies vorm gaat geven is nog even zien, maar ik begrijp de verwarring.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers