Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

 
 
kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-12 23:19

Als eerste sorry als hier al een topic over is...

Het valt mij op dat er nu op de Bokt Markt een enorme wildgroei aan commerciele advertenties is. Vanmiddag zag ik 4 of 5 min of meer dezelfde advertenties staan, elk in een andere categorie, maar met dezelfde tekst en inhoud. Omdat de regel van 1 advertentie per week niet meer geldt, word je nu dus doodgegooid met advertenties van webshops. Daardoor is het voor de mensen die graag hun gebruikte spulletjes willen verkopen, veel lastiger om hun spullen kwijt te raken of om tweedehands spullen te zoeken.

Is hier wat aan te doen?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:38

Ik had dat ook al gemeld hier en meld deze advertenties ook steeds bij de mods. Het is echt heel irritant en als partikulier verzuip je gewoon tegen deze advertentiegolf. Zo is het net marktplaats of speurders waar je je 2e hands spul niet eens meer terugvind tussen de commerciele advertenties.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 11:01

Ja precies, en dat vind ik jammer, vind het ook niet de bedoeling van de Bokt Markt.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:15

De 'maximaal 1 advertentie per week' regel is er inderdaad niet meer maar er is wel de regel dat dubbele advertenties niet mogen. Als je een aantal dezelfde advertenties tegenkomt dan kan je die gewoon melden, erg graag zelfs.

Ook is het niet toegestaan om een advertentie te plaatsen met alleen een link naar je webwinkel of advertenties die niet over een specifiek product of specifieke dienst gaan. Dus ook advertenties met 'nu grote uitverkoop!' kan je ook melden en dan worden deze verwijderd.

Verder houden we de commerciele advertenties scherp in de gaten en gaan we kijken hoe we deze in goede banen kunnen leiden in de toekomst. Ook behoorlijke kans dat de Bokt Markt voor commerciele aanbieders niet gratis blijft.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 11:18

Ok, dan ga ik daar gewoon melding van maken. Zit er ook een temknop ingebouwd bij de advertenties?

*edit, zelf al ontdekt!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 11:49

Bart, ik heb net een advertentie gemeld via de knop bij die advertentie. Is dat een voorbeeld van een advertentie die jij bedoelt?

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:55

Yup, exact :j

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 11:56

Ok, dan weet ik dat, ga ik eens even wat vaker op die knop drukken...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:09

Sorry, ik heb net een "stapelkorting" advertentie geplaatst. Was me er niet van bewust dat dit niet mocht.
Deze advertentie is verwijderd zie ik, want hij staat niet meer tussen mijn geplaatste advertenties.

Wel zou ik het fijn vinden als ik er een melding over zou krijgen als er een advertentie verwijderd is.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:11

HorseTopShop schreef:
Sorry, ik heb net een "stapelkorting" advertentie geplaatst. Was me er niet van bewust dat dit niet mocht.
Deze advertentie is verwijderd zie ik, want hij staat niet meer tussen mijn geplaatste advertenties.

Wel zou ik het fijn vinden als ik er een melding over zou krijgen als er een advertentie verwijderd is.



Dat lijkt mij dan ook wel weer netjes :)

Heb gister ook wat dubbele advertenties gemeld, die stonden wel in 3/4 rubrieken, allemaal dezelfde fotos/tekst e.d.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 12:13

HorseTopShop, volgens mij is dat de advertentie die ik gemeld heb. Niet eens zozeer omdat ik em onder de wildgroei vond vallen, maar meer omdat ik een voorbeeld wilde hebben van een advertentie die niet zou mogen. Sorry...

Evelli, dat was inderdaad de aanleiding waarom ik dit topic geopend heb. Die had ik ook gezien...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:16

kleinvosje schreef:
HorseTopShop, volgens mij is dat de advertentie die ik gemeld heb. Niet eens zozeer omdat ik em onder de wildgroei vond vallen, maar meer omdat ik een voorbeeld wilde hebben van een advertentie die niet zou mogen. Sorry...


Oh, dat geeft niks. Wat niet mag, mag niet.

Mocht het voor commerciële adverteerders betaald worden, wil ik gezien worden als niet-commercieel. Ik plaats meer advertenties als particulier en wil daar natuurlijk niet ook voor betalen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 12:18

Maar dat zal dan moeilijk uit elkaar te houden zijn, ze zullen toch ergens een grens moeten stellen? Ben benieuwd hoe dat dan opgelost gaat worden...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:18

Vind dat zodra je advertenties plaatst voor je bedrijf, dat je gewoon onder de commerciele gebruikers valt.
Of je er nu meer plaatst als bokker als bedrijf maakt niet uit.
Zou daar gewoon een splitsing in willen zien. Advertentie voor bedrijf? -> betalen. Advertentie als bokker -> niet betalen.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:19

Nou.... Dan zal ik gewoon geen commerciële advertenties meer plaatsen. Alleen nog maar als particulier.
Heb genoeg "rommel" wat ik nog wil verkopen :P

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:21

Je merkt het snel genoeg tegen die tijd of ze dat toestaan. Spullen uit je webshop verkopen als "rommel"

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:31

Evelli schreef:
Je merkt het snel genoeg tegen die tijd of ze dat toestaan. Spullen uit je webshop verkopen als "rommel"


Nee natuurlijk geen spullen uit de webshop/winkel. Tweedehands spullen van mijzelf. Kijk maar eens bij mijn advertenties. Ik heb genoeg "rommel" om te verkopen.
Heb nog heel veel tweedehands spullen liggen die ik wil gaan verkopen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:32

Maar wat levert dan bokt markt nog aan meerwaarde t.o.v. marktplaats of ebay, wanneer we hier ook doodgegooid worden met commerciele advertenties. Heeft bokt extra inkomsten nodig?

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 12:34

Dinopino schreef:
Maar wat levert dan bokt markt nog aan meerwaarde t.o.v. marktplaats of ebay, wanneer we hier ook doodgegooid worden met commerciele advertenties. Heeft bokt extra inkomsten nodig?


Nee, dat denk ik niet, het gaat meer om het waarom van de Bokt Markt, om je tweedehands spulletjes te kunnen verkopen. Door alle commerciele advertenties wordt dat steeds lastiger...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:36

ik denk dat er gewoon een regel moet komen.
Ik heb met Bart afgesproken dat ik max 5 advertenties per dag plaats, en ik plaats niet eens elke dag.
Ik denk dat als die regel er voor iedereen komt dat het al een stuk fijner wordt.

En ik plaats ook geen advertenties als grote uitverkoop, maar producten apart.
Al heb ik wel advertenties met meerdere rijbroeken, maar van elke broek een omschrijving, en afbeelding.


En misschien is het een idee om de commerciële te kunnen filteren uit de particulieren.

Valentino B+11 waarvan 8 in dameszadel!!! *\%/* L1 +11 waarvan 5 in dameszadel *\%/* L2 +10 waarvan 4 in dameszadel *\%/* M1 +9 waarvan 8 in dameszadel *\%/*

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:39

Ik vind 5 advertenties per dag van een commerciele aanbieder eigenlijk al erg veel :)
Misschien toch gewoon weer een idee om alle commerciele aanbieders op een apart deel te laten adverteren. Zoals op EA commercieel kon.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:49

Eén van de redenen dat er op dit moment nog geen 'commerciële categorie/systeem' is, is dat we het probleem wat horsetopshop aanhaald goed willen regelen, maar daar geen 'kant en klaar' antwoord op is.

En DinoPino: ook dat is iets wat nog duidelijker moet worden. Als je niet geïnteresseerd ben in koopjes / commerciële advertenties, moet je die in één klap uit kunnen filteren.
De extra inkomsten die daaruit voort zouden kunnen vloeien zijn erg welkom, het ontwikkelen van de Markt heeft veel gekost. Extra inkomsten kunnen gebruikt worden om die en andere rekeningen te betallen om door te kunnen ontwikkelen, denk bijvoorbeeld aan een nieuwe lay-out.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:51

Dinopino schreef:
Maar wat levert dan bokt markt nog aan meerwaarde t.o.v. marktplaats of ebay, wanneer we hier ook doodgegooid worden met commerciele advertenties. Heeft bokt extra inkomsten nodig?



Je ziet duidelijk niet in hoeveel het kost om een site met het formaat van Bokt.nl goed draaiende te houden, de servers te onderhouden, de rekeningen die daarbij horen te betalen en om te inoveren (markt, nieuwe layout, alle andere zaken)
Vind het het goed recht van het beheer om een kleine bijdrage van de Commerciele Aanbieders te vragen.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Wildgroei aan advertenties van bedrijven/webshops

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:12

@HorseTopShop; berichtje over het verbergen van je advertentie komt er als het goed is nog aan :j

Wat betreft de commerciele berichten zijn er twee stromingen op Bokt, sommige mensen willen enkel en alleen 2e hands spullen zoeken/aanbieden/vinden maar een flinke groep (die groter is dan ik zelf had ingeschat) gebruikt de Markt (en hiervoor EA/EA-CO) voor het vinden van leuke aanbiedingen van winkels.

Zoals Eline ook al zegt zijn we op zoek naar een oplossing waarbij commerciele aanbieders voor een leuk bedrag hun producten/diensten onder de aandacht worden gebracht maar waarbij je als nietsvermoedende bezoeker niet doodgegooid wordt met allemaal commerciele aanbiedingen. Dat zie je op Marktplaats idd teveel gebeuren.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:15

Evelli je hoeft niet gelijk in de verdediging te gaan voor bokt. Ik als leek heb echt geen overzicht van wat het allemaal kost en of ze kostendekkend werken. Mijn vraag was meer of de bokt markt nog voor de gebruiker bedoeld is of om er extra inkomsten mee te generen. Marktplaats en ebay zijn commercieel.
Dus zoiets bestaat al. Nu ontbreekt juist bij tweedehands spullen een beetje de interactie die je met andere gebruikers kon hebben. En ervaring over het produkt. Zo werd de boktmarkt toch ook niet gepresenteerd als iets dat voor bokt een extra inkomsten moest gaan worden. Hoe moet ik dan als gebruiker die link leggen.

En toen las ik het antwoord van Bart ;-)

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers