Verwarrende advertentie met kaart

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli, BartVB

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 15:26

Ik keek net naar een advertentie voor een pony en het viel me op dat de plaats op het kaartje wel erg dichtbij was. Ik klikte op het kaartje, maar kreeg daarbij het adres voor een brasserie. Blijkbaar is dit kaartje niet van de advertentie voor de pony, maar is het een "third party" advertentie. Is er een mogelijkheid om zulke advertenties niet op de Bokt Markt te laten verschijnen, aangezien de Bokt Markt ook zulke kaarten gebruikt en het erg verwarrend kan zijn?

Ik heb de informatie van de advertentie voor de pony wel geblurd, aangezien het een probleem is met een advertentie van buitenaf.

Afbeelding

Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
Love never ends.


MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:44

Kan het niet gewoon zijn dat de verkoper in dat pand woont? Dat is op marktplaats ook vaak zo: dat de postcode van de verkoper niet overeenkomt met de locatie van het ‘product’


TROY (2019) & LAYS (2014)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 15:49

Ik vermoed dat dit het inderdaad is. Het pakt denk ik de plek waar je op dat moment bent en de advertentie plaatst.

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-18 16:33

Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. Het heeft eerder met mijn eigen locatie te maken, denk ik.
Op de plek waar dat kaartje staat heb ik bij andere paarden-advertenties hetzelfde kaartje (of een ander kaartje, twee keer hetzelfde kaartje op verschillende advertenties) zien staan. Op de plek waar dat kaartje staat zit soms ook een andere advertentie.

Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
Love never ends.

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:52

Als je goed kijkt is het niet écht de kaart waar degene zich bevind (dit kaartje zit een paar cm lager op de pagina), maar het is een reclame, net zoals de reclame banners onderin beeld en op de voorpagina van bokt. Het heeft niks met de verkopende bokker te maken

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 17:06

Rechtsboven zie je een kruisje en daaronder een apart icoontje in de vorm van een kegeltje dat op zijn kant ligt. Die icoontjes zie ik ook altijd verschijnen in die irritante reclames die over je pagina kopen. Volgens mij zijn het google adds o.i.d. Ik heb er niet zo veel verstand van.

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 10:54

Telpeva schreef:
Als je goed kijkt is het niet écht de kaart waar degene zich bevind (dit kaartje zit een paar cm lager op de pagina), maar het is een reclame, net zoals de reclame banners onderin beeld en op de voorpagina van bokt. Het heeft niks met de verkopende bokker te maken

Klopt, dit is wat ik bedoelde. Je hebt het wat beter uitgelegd dan ik :)

Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
Love never ends.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:56

Ohhh dat is op die plek inderdaad nogal irritant en verwarrend, ben ik wel met je eens ja!

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:05

Ja vind ik ook, het was mij niet eerder opgevallen maar ik vind het ook wel flink misleidend

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

LimitedMagic

Berichten: 64
Geregistreerd: 20-03-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 11:13

Ik ben nu hetzelfde reclame-kaartje tegengekomen op een andere advertentie, waarbij de Bokker wel een kaart had geplaatst. Misschien verduidelijkt dit het probleem. Het bovenste kaartje is reclame voor een brasserie (exact dezelfde als in de openingspost), het onderste kaartje de locatie van de Bokker die de advertentie plaatste.
Afbeelding

Love bears all things, believes all things, hopes all things, endures all things.
Love never ends.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:17

Je kan -als je dit soort advertenties vervelend vindt- ook gewoon een adblocker installeren? :)
Het kaartje wat Bokt gebruikt is altijd een klein kaartje van Nederland, vindt dit er niet erg op lijken eigenlijk :o

Brainless

Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 11:43

_l_amanda_l_ schreef:
Je kan -als je dit soort advertenties vervelend vindt- ook gewoon een adblocker installeren? :)
Het kaartje wat Bokt gebruikt is altijd een klein kaartje van Nederland, vindt dit er niet erg op lijken eigenlijk :o

Met een adblocker zie je op Bokt-markt geen foto's meer.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:04

Het viel mij laatst ook op, erg vervelend

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:05

Ik zal Bart vragen hier mee te kijken.

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 12:16

Bokt is nou net de reden waarom ik geen addblocker heb, ik zie graag dat het forum online blijft en daar zijn imkomsten voor nodig.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Verwarrende advertentie met kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:21

Van een adblocker worden wij niet blij inderdaad, banners zijn veruit onze belangrijkste inkomstenbron.

In een geval als dit kan je het beste op het kruisje rechtsboven de advertentie klikken, dan maak je richting de adverteerder duidelijk dat je dit niet op prijs stelt. Verder inderdaad een FZ of MZ topic aanmaken zodat ik ernaar kan kijken.

Het is een normale advertentie via het Google netwerk die in de banner een kaartje heeft staan met de locatie van het restaurant. Op zich slim gedaan maar in dit geval snap ik de verwarring :j Ik ga kijken of ik de advertentie kan vinden en blokkeren, als ik het goed begrijp zijn ze allemaal van hetzelfde restaurant.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers