Dezelfde advertentie opnieuw plaatsen, mag dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli, BartVB

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Dezelfde advertentie opnieuw plaatsen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 08:25

Al enkele dagen stoor ik me gigantisch aan 2 advertenties die constant weer op de voorpagina staan. Twee advertenties over hetzelfde onderwerp, maar geplaatst in twee verschillende categorieën (de een in 'winacties' en de andere in een andere categorie) door twee verschillende bokkers.

Ik heb gister al eens getemd, maar kwam er vanochtend achter dat mijn melding weg was. En wat blijkt? De advertenties zijn gister beide nogmaals geplaatst en de oude advertenties zijn verwijderd.

Als gebruiker van de boktmarkt vind ik het zeer storend dat er 'commerciele advertenties' als deze steeds weer naar boven komen, waardoor andere advertenties minder kans hebben om op de voorpagina komen te staan. En daarnaast is het ook nog eens irritant dat deze advertentie er 2x nagenoeg hetzelfde opstaat. Of tenminste: het doel is hetzelfde.

Wat zijn de regels omtrent één advertentie? Mag deze meerdere keren geplaatst worden in nagenoeg dezelfde setting door verschillende bokkers in verschillende categorieën?
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 08-11-13 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt


SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 12:41

Cayenne schreef:
Ah, ik ben dus ook niet de enige inderdaad.
Ik zie een aantal advertenties steeds opnieuw verschijnen. Daarbij gaat het ook om prive-verkoop.
Ik snap best dat iemand wilt dat zijn of haar paard opvalt, maar dit lijkt me niet de bedoeling.


Ik kijk regelmatig op de Boktmarkt en heb inderdaad al eerder topics voorbij zien komen die minstens een dag of 3 op de voorpagina stonden (maar die nog niet 3 dagen bestonden). Echt ontzettend jammer dat er op deze manier een beetje 'misbruik' wordt gemaakt van de markt.

Lieke, ik denk dat je dit niet als 'aanval' moet zien, al helemaal niet persoonlijk. Je zou het beter kunnen zien als een soort van tip. Daarnaast is mijn doelgroep wel degelijk anders dan die van jou want ik woon inmiddels al 2.5 jaar een kilometer of 80 verderop :) Dat vind ik persoonlijk niet echt in de buurt... Ik denk wel dat je fout zit met je 'meldingen'. Ik bedoel namelijk de ouderwetse 'tem' op Bokt (die op de Boktmarkt een melding heet).


SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 10:12

[***] schreef:
Ik vind het commerciële karakter van de boktmarkt sowieso vervelend. Ik kijk daar niet omdat ik op zoek ben naar webshops maar meer voor 2e hands spullen en de paarden pony's.


Ben ik het wel een beetje mee eens ja, ik mis het commerciële deel ook (zoals dat vroeger op EA wel bestond). Dan kon ik dat mooi overslaan :)

Oscar, dat is een heldere uitleg. Het was overigens niet alleen bij deze advertenties hoor, het is me al vaker opgevallen bij andere advertenties. Zowel commercieel als niet commercieel. Het heeft me al eerder gestoord, eigenlijk al vanaf het begin van het bestaan van de Boktmarkt en nu vroeg ik me gewoon af wat de regels hierover waren op Bokt. Niks ten nadelen van de mensen die deze topics hebben geopend, maar nu kwam het weer in mijn gedachten omhoog. Ik dacht eerder altijd: oh de boktmarkt staat toch nog in z'n beginfase, ze hebben daar vast nog niet echt over gedacht. Maar eigenlijk kon ik het verder ook niet echt vinden wat de regels waren en zo. Vandaar dat ik me wel een beetje begon af te vragen wat de regels waren over de Boktmarkt. Maar die zijn er dus niet echt :D

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 08:01

Hmm, ik kijk nu al even tegen dezelfde deken aan.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers