Markt: Binnen een gebied zoeken werkt niet

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli, BartVB

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Markt: Binnen een gebied zoeken werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-22 17:46

Ik kijk graag eens rond op de markt wat er in de buurt te koop staat, maar als ik een postcode ingeef en vervolgens laat zoeken in een straal van 25km krijg ik de volgende melding:

Citaat:
Fout
FoutmeldingException: Google API returned bad status. Status: OVER_QUERY_LIMIT Message: You have exceeded your daily request quota for this API. If you did not set a custom daily request quota, verify your project has an active billing account: http://g.co/dev/maps-no-account in geocoder_google() (regel 124 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/sites/all/modules/contrib/geocoder/plugins/geocoder_handler/google.inc).
Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16165
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 17:55

Omdat dit topic beter op [MZ]Marktzaken past, heb ik hem daarheen verplaatst.

@loveslimpie ik zal dit intern ook even doorgeven zodat er naar gekeken kan worden :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70394
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Markt: Binnen een gebied zoeken werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 08:44

Dit is een probleem dat al lange tijd op markt aanwezig is. Als ik het goed heb onthouden was het voor Bart moeilijk te achterhalen hoe het komt en belangrijker, hoe het te fixen.


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41631
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Markt: Binnen een gebied zoeken werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 19:15

Van dit probleem is wel bekend wat het veroorzaakt, is alleen wat lastig (goed) op te lossen en het gaat niet heel vaak mis.
We gebruiken een dienst van Google om postcodes om te zetten naar een GPS coördinaat dat de database kan gebruiken voor het zoeken. Die dienst kost geld en daarom zit er een (behoorlijk hoge) limiet op het aantal keer dat die dienst per dag wordt gebruikt. Normaal is dat geen probleem maar af en toe zijn er programma's die Bokt bijvoorbeeld scannen op beveiligingslekken en die kunnen behoorlijk wat verzoeken per dag naar Bokt sturen waardoor we over die limiet heen gaan. Als dat gebeurt krijg je een tijdje bovenstaande melding.

Over het algemeen lost dit zichzelf dus weer op, maar als dit vaker heel af en toe mis gaat moet ik toch eens kijken naar een echte oplossing.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker