Welke hengst? HELP kom er niet uit!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 11:20

Gisteravond in DenBosch de jonge hengsten gezien onder het zadel, Sam R en Sir Corland enzo, vond ik ammel weinig aan, weke ruggen, 1 hengst sprong eruit, toppertje, Silverstone, niet de mooiste, maar springen apart. Mijn keuze op 1 van mijn merries in het voorjaar!

.


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 11:46

Wat voor afstamming is dat?

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:49

Champion du Lys x Carthago. Is van Wiepke, staat daar wel op de site denk. Schimmel.

.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-03 21:40

Volgende vraag is dan of dat ook past mbt bloedvoering en karakter. (heb al zo'n heethoofd, wil graag wel een paard fokken waar ik ook nog mee kan rijden)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 21:49

Die Champion du Lys was een heel braaf paard, maar ik vind hem afschuwelijk kwa bouw en beweging. Maar op de sprong is hij dan wel weer een geweldig paard.
Je zocht toch een springer met goede gangen? Denk dan eens aan Skydancer, Florestan I x Peter Pan. Kan leuk lopen lopen, maar heeft dus ook een hele goede sprong in huis. Of Sir Corland, had ook hoge punten voor de basisgangen.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:13

skydancer is toch een 3 jarige dressuur hengst????
Tenminste ik heb een skydancer in denekamp aan t werk gezien, wat een prachtpaard!!!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:17

Ja die is inderdaad drie jaar. Maar zijn afstamming is dressuur x springen en hij kan een aardige sprong maken. Hij heeft ook een heel mooi model, in tegenstelling tot die jonge Champion du Lys.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 16:22

ja, dat is idd een prachtpaard. En vos toch?
Mooi been werk, groot, en behoorlijk rustig! denkgeld was dacht ik 400 euro. Dat was tenminste zo in november 2002.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:07

Uhm, nee Skydancer is een donkerbruine.
Afbeelding

Ik weet niet welke jij dan bedoelt? De Solos Carex x Amiral, of de Wolkenstein II x Frappant?
Laatst bijgewerkt door Rinske op 02-02-03 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:23

ja, deze bedoel ik ook!!!
Ik was in de war met een andere hengst, er liepen er toen anmelijk 3.

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:42

rinnie1982 schreef:
Die Champion du Lys was een heel braaf paard, maar ik vind hem afschuwelijk kwa bouw en beweging. Maar op de sprong is hij dan wel weer een geweldig paard.
Je zocht toch een springer met goede gangen? Denk dan eens aan Skydancer, Florestan I x Peter Pan. Kan leuk lopen lopen, maar heeft dus ook een hele goede sprong in huis. Of Sir Corland, had ook hoge punten voor de basisgangen.


Ik heb zelf een peter pan merrie die behoorlijk goed kan springen en enorm kan bewegen, is best aan te raden zon hengst! Ik kan m alleen zelf niet gebruiken Knipoog

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 21:02

Skydancer, Florestan I x Peter Pan.

Lijkt GOED!!! Waar staat ie en komt ie toevallig ook bij de Zwolse Paardendagen? Ben zelf ook wel gek van Peter Pan. Voor Florestan I moet ik even de boeken induiken ben ik bang... (ach ben ook maar een hobbyfokker en je kunt niet alles weten) Pling

Dekgeld klinkt me ook wel goed in de oren...

Vind het in ieder geval wel een hengst om eens wat langer over na te denken... goeie suggestie... thanks

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:20

annegti schreef:
Skydancer, Florestan I x Peter Pan.

Lijkt GOED!!! Waar staat ie en komt ie toevallig ook bij de Zwolse Paardendagen? Ben zelf ook wel gek van Peter Pan. Voor Florestan I moet ik even de boeken induiken ben ik bang... (ach ben ook maar een hobbyfokker en je kunt niet alles weten) Pling

Dekgeld klinkt me ook wel goed in de oren...

Vind het in ieder geval wel een hengst om eens wat langer over na te denken... goeie suggestie... thanks


nou ben verder reuze benieuwd voor info over florestan1 kijk eens op de site van het westfalisches landgestut!

oww dommie vergeet ik de link erbij te zetten!

http://www.hengstparade.de

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:54

Tada, Florestan I Haha!

Enorme url Haha!

[edit:BartVB]Url ingekort, pagina werd uitgerekt[/edit]

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:10

Citaat:
Die Champion du Lys was een heel braaf paard, maar ik vind hem afschuwelijk kwa bouw en beweging. Maar op de sprong is hij dan wel weer een geweldig paard.
Je zocht toch een springer met goede gangen? Denk dan eens aan Skydancer, Florestan I x Peter Pan. Kan leuk lopen lopen, maar heeft dus ook een hele goede sprong in huis. Of Sir Corland, had ook hoge punten voor de basisgangen.


Mooie paarden die niet kunnen springen hebben we al genoeg Lachen

Citaat:
Of Sir Corland, had ook hoge punten voor de basisgangen.


Punten mogen ze gerust afschaffen want er komt 98% van de tijd toch nix van uit en al helemaal niet op de springonderdelen.
Vond hem trouwens donderdag niet goed springen.

.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:22

Ik zou gewoon nooit een hengst kiezen die mij kwa exterieur niet aanstaat. Dan kan hij nog zo goed springen, dat interesseert me dan niet veel.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:14

Als ze dan toch niet kunnen springen raak je ze helemaal nooit kwijt!
Nee, dan liever een springpaard fokken wat ook nog knap over de benen kan en er goed uitziet! Kan altijd nog voor dressuurpaard door.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:01

Citaat:
Ik zou gewoon nooit een hengst kiezen die mij kwa exterieur niet aanstaat.


Nou ik weet niet waar jij naar kijkt, maar qua exterieur is het juist de ENIGE hengst die mij aanstaat, namelijk eentje die geen weke rug heeft Lachen En mooi naar voren is gebouwd.

En geloof me , gewone paarden krijg je aan de straatstenen nog niet kwijt Lachen

En op onze poppetjes van merries fok je niet ineens een 'lelijk' paard zoals jullie zeggen.

Maakt mij verder niet uit waar jullie mee fokken, ieder ze keuze Lachen

Maar de meeste mensen fokken liever een goed paard, jullie genieten mooi boven kwaliteit....

.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-03 21:54

Tja rick het oog wil ook wat... Bedankt voor de link rini. Is zo op een plaatje wel een mooi paard wat me aanstaat.

Denk dat mijn definitieve keuze toch gemaakt gaat worden tijdens de zwolse paardendagen. Zie ze dan van alle kanten... Toch nog een voordeel van vrijwilliger zijn. Vind vooral die keuring aan de hand is altijd wel leuk. Vooral als er dan een team van dierenartsen naast je staat commentaar te geven. Steek ik altijd weer een boel van op. Gelukkig heb ik tijdens het springen meestal wel tijd om te kijken. Bij de dressuur zie ik er altijd zo weinig van... druk, druk, druk, (met een hijgende Bert de Ruiter in de rug die je de punten zo'n beetje uit de handen rukt...) Zal Joyce morgen eens even bellen...

Sta nog steeds open voor alle suggesties van jullie kant.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 22:02

Citaat:
Denk dat mijn definitieve keuze toch gemaakt gaat worden tijdens de zwolse paardendagen. Zie ze dan van alle kanten... Toch nog een voordeel van vrijwilliger zijn. Vind vooral die keuring aan de hand is altijd wel leuk. Vooral als er dan een team van dierenartsen naast je staat commentaar te geven. Steek ik altijd weer een boel van op. Gelukkig heb ik tijdens het springen meestal wel tijd om te kijken. Bij de dressuur zie ik er altijd zo weinig van... druk, druk, druk, (met een hijgende Bert de Ruiter in de rug die je de punten zo'n beetje uit de handen rukt...) Zal Joyce morgen eens even bellen...


Mooie dagen ja, zie je de paarden meerdere dagen lopen , en vallen er veel door de mand. De 2e dag moeten ze zeker beter springen als de eerste, de eerste dag mag er nog wel een beetje spanning zijn. Met het springen ben ik er 2 dagen.

.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 10:47

goh, leuk zie ik je daar misschien nog... Zullen nog wel meer "bokkers"komen.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-03 22:01

Na de Zwolse Paardendagen is mijn oog gevallen op de hengst Lupicor. Vond het een erg mooie hengst maar weet niet of ie wel voldoende vergroot. Lux doet dat over het algemeen wel heb ik het idee. Weten jullie iets over de nafok van Lupicor? Kom dan wel op een dekgeld wat iets hoger is uit maar dat moet dan maar...... Voor zover ik het kon zien kon hij ook nog wel aardig bewegen en ik vond het een heel mooi model paard. (niet te lang en een mooi koppie)

Kortom: wie heeft er cijfertjes van Lupicor, ben ik wel nieuwsgierig naar!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 23:26

annegti schreef:
Na de Zwolse Paardendagen is mijn oog gevallen op de hengst Lupicor. Vond het een erg mooie hengst maar weet niet of ie wel voldoende vergroot. Lux doet dat over het algemeen wel heb ik het idee. Weten jullie iets over de nafok van Lupicor? Kom dan wel op een dekgeld wat iets hoger is uit maar dat moet dan maar...... Voor zover ik het kon zien kon hij ook nog wel aardig bewegen en ik vond het een heel mooi model paard. (niet te lang en een mooi koppie)

Kortom: wie heeft er cijfertjes van Lupicor, ben ik wel nieuwsgierig naar!


ik heb geen cijfertjes maar toen hij als 3 jarige bij het westfalen werd goedgekeurd was hij heel erg jeugdig een echt laatbloeier, maar goed weet niet of ik hiermee enkelen tegen hun tenen trap Haha!

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 15:48

Ik kwam dit tegen bij het KWPN:

The mother of Lupicor, the mare Jourdette keur (by Pilot,) is herself a 1.40 meter jumper. Lupicor himself has great talent as a jumper and immense power at his disposal. The breeder is E. Schroembges of Wellerloi, and the owner is Hans Horn, who therefore during this stallion’s examination was replaced in the jury box by Tom Olsmeijer. Lupicor is the third approved son of Lux available for KWPN breeding. Lupicor had the following scores: walk:7.5; trot: 7; canter: 8; takeoff: 8; technique: 8; scope: 8.5; and talent for jumping: 8.5.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 16:29

wat vinden jullie van de hengst Solitair?
Op zich vind ik dat hij een interesante bloedlijn heeft (voltaire x libero h ) ,maar heb hem nog niet in levende lijve gezien.
Trouwens, lester is recentelijk verkocht naar Amerika........
(wij hebben nu een jaarling van lester, met duidelijk zijn springtalenten)

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Ubermetrics en 46 bezoekers