Wie kent deze Appaloosa (WEES)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Wie kent deze Appaloosa (WEES)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 00:28

Ik ben op zoek naar de fokker van mijn Appaloosa merrie.

Ik heb haar maart dit jaar gekocht van Henk Jansen in Weurt vlakbij Nijmegen. Zij zouden haar in november? 2001 gekocht hebben van iemand, maar waar en van wie?
Toen zou ze 4/5 maanden geweest zijn.
Er zit dus geen papier bij, ze is vospanterbont, met veel stipjes op haar hoofd, gemarmerd/stipjes in haar hals en grote stippen op haar kont. Ze heeft witte manen en staart en 4 witte hoefjes. Ze heeft een grijs/roze neus. Toen ik haar in maart kocht was ze ong. 129m en toen Henk Jansen haar kocht was ze zo'n 1.15m.
Het kan zijn dat ze uit Belgiƫ komt maar dat weet ik niet zeker.
Haar moeder zou ong. 1.50m zijn en mooi gestipt en stevig gebouwd.

Ken jij een jong Appaloosatje toendertijd, of ben jij juist op zoek naar een Appaloosa die aan deze beschrijving (was hij van jou of verzorgde je haar) voldoet, stuur me dan een mailtje alsjeblieft.
Ik wil graag meer van haar achtergrond weten en wie haar ouders zijn enzo.
Foto's zal ik hier binnenkort opzetten, dan is het misschien wat duidelijker. Maar vaak herken je een paard al in een duidelijke omschrijving.

Groetjes Joyce.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:31

Het nadeel van een gevlekte appaloosa.. Je kunt nooit echt een heel gedetaileerde beschrijving geven
Ik wacht op de foto!
Misschien hebben ze bij het appaloosa stamboek wat info..je kan het altijd proberen!