Hengsten presteren op de JIM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Hengsten presteren op de JIM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 14:08

PRIX ST.GEORGES
International Dressage Competition
Prix St. Georges (FEI edition 2000)
Small Tour
Thursday 5th December 2002 **12.00 hrs** Class: D1
Judge E: Mrs K. Wüst (GER)
Judge H: Mr. J. Peeters (NED)
Judge C: Mr. G. Svalling (SWE)
Judge M: Mr. S. Clarke (GBR)
Judge B: Mrs. F. Verbeek van Rooy (NED)

http://www.horses.nl/events/2002/maastr ... 21-res.htm
---------------------------------

KUR INTERMEDIAIRE 1
International Dressage Competition
Kur Intermediate I (FEI Edition 2002)
Small Tour
Friday 6th December 2002 **13.00 hrs** Class: D2
Judge E: Mr. Jan Peeters (NED)
Judge H: Mr. Stephen Clarke (GBR)
Judge C: Mrs. Katrina Wust (GER)
Judge M: Mrs. Francis Verbeek-van Rooy (NED)
Judge B: Mr. Gustav Svalling (SWE)



http://www.horses.nl/events/2002/maastr ... 22-res.htm

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 15:54

Mooie reclame voor het KWPN!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 17:28

FEI WORLD CUP DRESSAGE
International Dressage Competition
World Cup Dressage 2002/2003 Grand Prix (FEI Edition 2002)
Big Tour
Friday 6th December 2002 **14.00 hrs** Class: D3
Judge E: Mrs. Francis Verbeek-van Rooy (NED)
Judge H: Mrs. Katrina Wust (GER)
Judge C: Mr. Jan Peeters (NED)
Judge M: Mr. Gustav Svalling (SWE)
Judge B: Mr. Stephen Clarke (GER)

http://www.horses.nl/events/2002/maastr ... 23-res.htm

JAZZ heeft het moeilijk

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 17:34

Auw...Jazz onderuit...

De punten van Heutink in de Prix st George lopen enorm uiteen zeg!

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 18:07

Lancet 68 en in de kur 69 %.
niet verkeerd!

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 19:57

Wel grappig

Gribaldi: KWPN
Ictenos: KWPN
Hiep hoi voor het KWPN

Renaissance Fleur, ook KWPN?

KWPNakehner.....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 21:48

cooo schreef:
Lancet 68 en in de kur 69 %.
niet verkeerd!

Maar mijn gribje blijft hem voor Haha! Knipoog

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 11:33

cooo schreef:
Lancet 68 en in de kur 69 %.
niet verkeerd!

wat ik gisteren hoorde, liep lancet erg fijn alleen was de kur niet voor hem geschreven waardoor het geheel niet helemaal klopte en imke dacht dat er veel afgesneden moest worden en toen hield ze muziek over. dus als hij binnenkort zn eigen kur heeft komt hij er wel Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 17:30

haha een nek aan nek race tussen gribaldi en lancet.!!!
Ik vindt Lancet zelf meer een grand prix paard. Voor de moeilijkere oefeningen heeft hij heel veel aanleg, en ook in de training doet hij die echt super. zijn grrotste probleem is zijn hectische karkater af en toe. ik denk ook dat imke d'r rustige karakter goed bij hem past, de aanleuning is al erg verbeterd, en ook in de uitgestrekte draf gaat hij niet meer zo banken.

De waarheid is het makkelijkst als er geen leugen aan vooraf gaat...

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-02 17:44

Citaat:
KWPN domineert met Tinka's Boy aan kop de springwereld
Het KWPN heeft bij de World Breeding Championships for Sporthorses (WBCSH) 2001/02 de eerste plaats gehaald in de discipline springen. Zowel individueel als met het team is het KWPN als beste geëindigd. In 2001/2002 voerde Tinka's Boy (Zuidpool x Esprit ster prest van Nerzeus, gefokt door J.P. Muntjewerf) individueel de wereldranglijst bij de springpaarden aan. Ook met het team was het KWPN het beste.

Tot dit team behoren naast Tinka's Boy ook:

Händel II (Wolfgang x Clementine van Ulft keur, gefokt door J.G. van Straaten, Den Ham en gereden door Michael Whitaker)
De Sjiem (Aram x Chief van Wahtamin xx, gefokt door W.J. Boerkamp, Olst en gereden door Jeroen Dubbeldam)
Jamiro (Damiro x Falke keur van Voltaire pref, gefokt door B.G. Wouters, Odiliapeel en gereden door Jerry Smit)
Loro Piana Havinia (Grosso 'Z' x Davinia keur pref prest van Abgar xx keur, gefokt door H.J. Knegt, Baarle Nassau en gereden door Gianni Govoni)
Anthem (Dutchboy x Ecvalan ster sport (-springen) van Triton, gefokt door J. van Dijk, Roden en gereden door Laura Kraut).
In de dressuur behaalde het KWPN de derde plaats,
waarbij Gestion Goliath (Zebulon x Samaika van Nieuwpoort, gefokt door A.B. van Riemsdijk, Ochten en gereden door Arjen Teeuwissen) als hoogste KWPN-er eindigde.
De andere KWPN-paarden in het team zijn:

Chopin (Pele x Alanda van Le Val Blanc xx, gefokt door J. Brander, Oudega en gereden door Anja Plönzke)
Gestion Krack C (Flemmingh keur x Gicara II keur pref prest van Beaujolais, gefokt door Stoeterij 't Centrum, Wijdenes en gereden door Anky van Grunsven)
Ferro (Ulft keur x Brenda ster pref prest van Farn pref, gefokt door H.J Gerrits, Rijkevoort en gereden door Coby van Baalen)
Broere Jazz (Cocktail pref x Charmante keur van Ulster, gefokt door H. van Helvoirt, Rosmalen en gereden door Tineke Bartels)
Hermes 89 (Variant x Boniek STV keur pref van Uniform pref, gefokt door Stoeterij 't Vierspan, Handel en gereden door Andrea John)
Overall behaalde het KWPN als stamboek de tweede plaats op de wereldranglijst, achter winnaar Hannover en voor Holstein.
(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)


Dees herkenbaar.jouw stam
Chopin Knipoog [FA] hengst PELE (v. Abgar xx) en hengst URETERP

Weet je wat het ergste is:
Het KWPN heeft Chopin en Havinia nog niet met ko... aangekeken.
En nu zijn ze goed genoeg om de club omhoog te Tong uitsteken trekken
Laatst bijgewerkt door Troef op 07-12-02 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 23:35

cooo schreef:
haha een nek aan nek race tussen gribaldi en lancet.!!!
Ik vindt Lancet zelf meer een grand prix paard. Voor de moeilijkere oefeningen heeft hij heel veel aanleg, en ook in de training doet hij die echt super. zijn grrotste probleem is zijn hectische karkater af en toe. ik denk ook dat imke d'r rustige karakter goed bij hem past, de aanleuning is al erg verbeterd, en ook in de uitgestrekte draf gaat hij niet meer zo banken.

Ik denk dat ze er beter een fatsoenlijke ruiter op kunnen zetten! Moeder misschien?!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 06:50

Wat is er mis aan Imke? Kan je dat specificeren? Wat doet zij verkeerd op Lancet waardoor hij niet tot zijn recht komt?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:01

GribaldiFAN"]
[quote="cooo schreef:
haha een nek aan nek race tussen gribaldi en lancet.!!!
Ik vindt Lancet zelf meer een grand prix paard. Voor de moeilijkere oefeningen heeft hij heel veel aanleg, en ook in de training doet hij die echt super. zijn grrotste probleem is zijn hectische karkater af en toe. ik denk ook dat imke d'r rustige karakter goed bij hem past, de aanleuning is al erg verbeterd, en ook in de uitgestrekte draf gaat hij niet meer zo banken.

Ik denk dat ze er beter een fatsoenlijke ruiter op kunnen zetten! Moeder misschien?!
[/quote]

Sorry maar moeder Bartels vind ik helemaal een ramp. Jazz loopt voor geen meter onder haar, en eigenlijk de rest van de paarden die ze rijdt en heeft gereden ook niet...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:24

chantal1 schreef:
Wat is er mis aan Imke? Kan je dat specificeren? Wat doet zij verkeerd op Lancet waardoor hij niet tot zijn recht komt?

Ik heb haar pas thuis zien rijden en het was echt een ramp. Het lijkt wel of ze van zichzelf gewoon geen talent heeft. Ze kon het paard totaal niet de baas. Ik denk dat zo'n getalenteerd paard als lancet niet goed genoeg uit de verf komt bij deze amazone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:25

vanda's schreef:
Sorry maar moeder Bartels vind ik helemaal een ramp. Jazz loopt voor geen meter onder haar, en eigenlijk de rest van de paarden die ze rijdt en heeft gereden ook niet...


En hoeveel paarden heb jij in de GP uitgebracht?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 20:30

Ik heb het niet eens over het GP niveau, maar over de gewone basis.
Soms onregelmatig en met de kin haast tegen de boeg, daarvan weet elke amateur dat, dat niet helemaal de bedoeling is...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 08:05

Maar we zijn niet allemaal Anky waarbij het vanzelf lijkt te komen...
Des te harder moeten die mensen er voor werken, daar moet je ook respect voor hebben. Ze zullen heus wel iets goed doen anders rijd je al niet jaren op het hoogste niveau mee.
Verder is Jazz de grootste hufter in Nederland, zeker op GP gebied waar zij hem naar toe heeft gebracht, ik denk niet dat er veel mensen zijn die zich eraan gewaagd zouden hebben.

Wederom,
vanaf de zijlijn is het makkelijk |u||en.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:01

Helemal mee eens sjuim. Ik wordt ook een beetje ziek van die gemakkelijke negatieve opmerkingen. Vooral van mensen die zichzelf voortdurend lof toezwaaien en anderen afkraken. Ik vind het een mirakel dat deze combinatie zo ver gekomen is. Maar ik ben ook benieuwd naar Anky met haar Trakehner hengst Icentos, die liep indertijd in Duitsland al klasse.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 12:38


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:53

Ai jammer, heb alleen het springen gezien.
Zelf vond ik sjiem een pracht paard en corland zag er gewoon mooi uit , verder liep er nog een super mooi paard rond: concorde *LOL* prachtig diertje

En wie heeft er nog meer het springen gezien, Dat paard dat midden in die hindernis vloog, jeetje dat zag er erg uit, met zijn mond knalde die op de grond , schrok wel ff

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:37

Jeetje ik heb er amper woorden voor hoe sommige hier Tineke en Imke onderuit halen, dit zijn toch twee dames die de moeilijkere paarden iedere keer weer op hoog nivo kunnen laten uitkomen. Jazz presteerd regelmatig zeer goed, en het is gewoon een lastpak, dat weet iedereen. Imke doet het heel goed met Lancet, en Ooseven.

De mensen die hun hier onder uithalen, hebben volgens mij nog nooit iets gepresteerd, hoe haal je het in je hoofd, om neerlands ruiters die de moeilijkere paarden naar de top rijden, zo neer te halen.

Echt te laag voor woorden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:43

Ben het helemaal met Pipo eens, als je met een moeilijke merrie als Barbria zo goed kunt presteren dan kan je echt wel wat hoor!

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:18

GribaldiFAN schreef:
Ik heb haar pas thuis zien rijden en het was echt een ramp. Het lijkt wel of ze van zichzelf gewoon geen talent heeft. Ze kon het paard totaal niet de baas. Ik denk dat zo'n getalenteerd paard als lancet niet goed genoeg uit de verf komt bij deze amazone.


Kijk, dat is nou het kenmerk van een topper; thuis knoeien en uitproberen en op de wedstrijd, als het er op aan komt vlammen!
Dit in tegenstelling tot de meeste van ons:"Thuis liep 'ie zo lekker!" en
"Op het voorterrein ging 'ie super".
Sukkels, je zou het talent van haar grote teen willen hebben! Boos!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:39

ik heb van vanda's geloof ik alleen nog maar negatieve berichten gelezen, en gribaldifan komt ook niet over alsof ze superveel gepresteerd heeft zelf.
Ik heb Imke en Tineke allebei meermalen zien rijden en ik neem mijn petje voor hen af

Goedgekeurd onderschrift :)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 12:41

Ik ben het met de bovenstaande opmerkingen eens

Weet je wat ik me nu afvraag, waarom zulke opmerkingen? Ik kan Tineke haar rijstel toch behoorlijk warderen en die van Imke ook.
Is dit weer zo iets als afgunst of jaloezie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers