1e bezichtiging, wat valt tot nog toe op?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:29

Goed voorbeeld doet volgen,
en soms krijg je hulp uit onverwachte hoek!


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:31

Citaat:
en soms krijg je hulp uit onverwachte hoek!


Heb jij altijd het huiswerk van iemand overgeschreven(copy) Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:32

Troef schreef:
Citaat:
en soms krijg je hulp uit onverwachte hoek!


Heb jij altijd het huiswerk van iemand overgeschreven(copy) Knipoog

Uhm ik schrijf voor een bepaald blad. Dus artikelen staan idd in mijn computer en deze tekst verwoord wat zanikje wil weten!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:34

GribaldiFAN schreef:
Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug.


Moet jij dan maar een keertje aantonen. Wie, wat, waar?
Ik durf te wedden dat je dit alles niet zelf bedacht hebt....

Citaat:
Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat.

Dus volbloed, arabier, Welsh, Haflinger, Fjord hebben ook een inteelt probleem? Die laten ook geen andere rassen toe.

Citaat:
En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was.

Dat was een probleem, dankzij AA en volbloed is dat grotendeels van de baan.
Citaat:
Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.

Angloarabier, komt jou dat bekend voor? Me dunkt dat die wel aan de huidige fokkerijeisen voldoen. Moet je op internet maar een keer naar Matcho AA zoeken, om een bekend voorbeeld te noemen. Hannover is daar zeer over te spreken.... waarschijnlijk zijn die ook wel inferieur tegenover het KWPN?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:38

Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:40

Pipo schreef:
Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!


Je moet natuurlijk eerst zelf leren denken, naapen en napraten kan iedereen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:42

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Minpunten in de huidige Trakehner fokkerij is de kracht achter en het gemis van de soepelheid in de rug.


Moet jij dan maar een keertje aantonen. Wie, wat, waar?
Ik durf te wedden dat je dit alles niet zelf bedacht hebt....

Citaat:
Het ras heeft een inteelt probleem omdat het al 250 jaar geen andere rassen dan volbloed en Arabier toelaat.

Dus volbloed, arabier, Welsh, Haflinger, Fjord hebben ook een inteelt probleem? Die laten ook geen andere rassen toe.

Citaat:
En omdat de populatie waarop na de oorlog mee doorgefokt is erg klein was.

Dat was een probleem, dankzij AA en volbloed is dat grotendeels van de baan.
Citaat:
Omdat de Arabier vanwege de maat en voor de huidige sporteisen ongewenste bewegingen bijna niet meer gebruikt wordt is het in de praktijk alleen de Engelse Volbloed die voor bloedvernieuwing zorgt. Daar zijn na de val van de muur de Russische Trakehners bijgekomen.

Angloarabier, komt jou dat bekend voor? Me dunkt dat die wel aan de huidige fokkerijeisen voldoen. Moet je op internet maar een keer naar Matcho AA zoeken, om een bekend voorbeeld te noemen. Hannover is daar zeer over te spreken.... waarschijnlijk zijn die ook wel inferieur tegenover het KWPN?
[/quote]
Ten eerste heb ik dit niet zelf bedacht maar kijk er eens de encyclopedien, boeken etc op na, daarnaast praat eens met echte trakehner kenners!!!
Kun je nog veel van leren!
En zie ook vorige strengen over de trakhener keuring!

1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??

2.zijn veel grotere populaties.

3 daar zijn veel problemen dus door binnengebracht

4 anglo worden nauwelijks gebruikt in de trak fokkerij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:42

Zannekin"]
[quote="Pipo schreef:
Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!


Je moet natuurlijk eerst zelf leren denken, naapen en napraten kan iedereen.
[/quote]

Tuurlijk moet je zelf leren nadenken, maar dat doe je aan de hand van kennis van anderen, jij had alle kennis toch ook niet toen je net geboren werd. Die kennis heb je gekregen door veel naar anderen te luisteren.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:43

Doei Boos!

Lekker slapen en morgen gezond weer op.

Zij Buch ook.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:45

Pipo schreef:
Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!

Thanx!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:46

Pipo"]
[quote="Zannekin"][quote="Pipo schreef:
Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!


Je moet natuurlijk eerst zelf leren denken, naapen en napraten kan iedereen.
[/quote]

Tuurlijk moet je zelf leren nadenken, maar dat doe je aan de hand van kennis van anderen, jij had alle kennis toch ook niet toen je net geboren werd. Die kennis heb je gekregen door veel naar anderen te luisteren.
[/quote]
Precies!! Zo denk en leer ik dus ook Haha!:D:D

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:47

Zannekin het zou goed zijn om je meer te verdiepen in de huidige Trakehner fokkerij. Het beste van de Trakehners zit in andere rassen. Sublieme prestaties en schitterende paarden als gevolg van de veredeling door Trakehners. Helaas is het ras zelf bezig te deformeren door misbruik van macht, vriendjespolitiek, volledige afwezigheid van veterinaire keuringen voor de fokproducten en een naar binnenwaarts gerichte blik.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:49

GribaldiFAN schreef:
1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??

jazeker, en ook vele anderen. Welke trakehners heb jij al zien piafferen? Heb jij überhaupt al een trakehner buiten Nederland gezien?? Durf te wedden dat je geeneens 10 namen kan noemen zonder ze eerst op te zoeken.

Die trakehnerkenners die jij bedoelt wonen die in het land der trakehners namelijk Nederland??
Ik kan je wel een aantal adresjes geven van de echte mensen, wiens familie al generaties lang trakehners fokken. Misschien kan je daar wat WIJSHEID uit putten?
Zielig vind ik dit, zo je laten gebruiken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:50

Zannekin"]
[quote="Pipo schreef:
Ook al komt de kennis van een andere hoek, iedereen moet leren, en ik kan me niet voorstellen dat andere bokkers alles zelf bedacht hebben, en overal zelf het wiel hebben uitgevonden, zou ik dom vinden, want 2keer het wiel uitvinden, lijkt mij verspilde energie.

Dus Gribaldifan, gewoon lekker de kennis van andere gebruiken hoor!


Je moet natuurlijk eerst zelf leren denken, naapen en napraten kan iedereen.
[/quote]
Ik zeg niets waar ik het niet mee eens ben maar blijkbaar mag ik geen mening geven waar jij het niet mee eens ben!
Dit is namelijk niet de basis van een goede discussie

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:53

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??

jazeker, en ook vele anderen. Welke trakehners heb jij al zien piafferen? Heb jij überhaupt al een trakehner buiten Nederland gezien?? Durf te wedden dat je geeneens 10 namen kan noemen zonder ze eerst op te zoeken.

Die trakehnerkenners die jij bedoelt wonen die in het land der trakehners namelijk Nederland??
Ik kan je wel een aantal adresjes geven van de echte mensen, wiens familie al generaties lang trakehners fokken. Misschien kan je daar wat WIJSHEID uit putten?
Zielig vind ik dit, zo je laten gebruiken.
[/quote]
Volgens mij onderschat jij mij nogal!
Zie mijn naam!
Ik laat mij overigens niet gebruiken ik geef gewoon een voorbeeld die ik daarna verder toelicht. Maar blijkbaar wordt mijn toelichting niet gewaardeerd, en word er zelfs iemand heel erg boos omdat ik diegene haar mening niet deel!!
Nou sorry dan hoor!
Er zijn meer mensen die zich ECHT in de trakehner fokkerij verdiepen!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:56

sarabande schreef:
Zannekin het zou goed zijn om je meer te verdiepen in de huidige Trakehner fokkerij. Het beste van de Trakehners zit in andere rassen. Sublieme prestaties en schitterende paarden als gevolg van de veredeling door Trakehners.

Iedereen z'n mening daarover

Citaat:
Helaas is het ras zelf bezig te deformeren door misbruik van macht, vriendjespolitiek,

Lees ik hier constant over een ander stamboek.
Citaat:
volledige afwezigheid van veterinaire keuringen voor de fokproducten

???? die worden net evenveel geröntgend als andere paarden van welk stamboek ook.... Ja, inderdaad, onze Oldenburgertjes worden geröntgnd en de trakjes niet, waar slaat dat nu op?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:56

Zannekin volbloedrassen staan van oudsher bekend om hun minder goede beenwerk...ik denk dat je daarover bevestiging kan vinden bij elke fokker die zich daar ooit serieus in verdiept heeft.

Dat we zo weinig Trakheners kunnen opnoemen zegt op zich toch ook al voldoende?

Families die het ras al generaties lang fokken zijn hun ras zeer toegewijd, maar niet altijd de meest objectieve raadgevers!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:56

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
1. heb je partout wel eens zien piaferen of een andere gp trakehner van de laaste 10 jaar??


Nee want die zijn er niet. Weet je wat zo jammer is dat jij nooit kan discusieren, maar je onmiddelijk aangevallen voelt over een onderwerp waar je je nog maar net mee bezig houdt.
Hadden we dit niet eens gehad en had je toen naast al je pb naar diverse mensen en het erbij halen van de moddy ook de moed niet gewoon een discussie aan te gaan!!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:03

GribaldiFAN schreef:
Er zijn meer mensen die zich ECHT in de trakehner fokkerij verdiepen!


Je zou beter stoppen je daar in te verdiepen, alleen maar tijdverlies, geen enkele fokkerij heeft daar nood aan.
Gaaaap

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:05

[quote="Zannekin
Je zou beter stoppen je daar in te verdiepen, alleen maar tijdverlies, geen enkele fokkerij heeft daar nood aan.
Gaaaap[/quote]

iedere fokkerij is groot geworden door kritiek, nooit door aanbidders

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:07

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Er zijn meer mensen die zich ECHT in de trakehner fokkerij verdiepen!


Je zou beter stoppen je daar in te verdiepen, alleen maar tijdverlies, geen enkele fokkerij heeft daar nood aan.
Gaaaap
[/quote]

Ben jij ook niet daarmee begonnen???????
En wie bepaalt dan wie een aanwinst is????????

Je kent het spreekwoord
Nieuwe bezems vegen schoon........

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:07

Zannekin"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Er zijn meer mensen die zich ECHT in de trakehner fokkerij verdiepen!


Je zou beter stoppen je daar in te verdiepen, alleen maar tijdverlies, geen enkele fokkerij heeft daar nood aan.
Gaaaap
[/quote]
Kijk dat is nu het verschil ik doe het voor mezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:11

Oef, er vallen hier wel weer wat onaardige woorden. Misschien is het een idee om een discussie te voeren met elkaar in plaats van tegen elkaar? Met alle kennis bij elkaar moet dat toch kunnen Knipoog.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:13

is dit niet een beetje off topic???? eerste bezichtiging KWPN hengsten????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:17

Misschien een leuk idee om een forum over de trakhner te openen! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 bezoekers