Wisconsin x Nimmerdor

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Wisconsin x Nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 12:41

Op het gebied van fokken, ben ik een absolute 0 Clown en ik hoop dan ook dat de titel van dit topic klopt Verward !

Mijn vriendin heeft een dochter van Wisconsin. Om haar met kerst te verassen, zoek ik info en plaatjes vooral over Wisconsin (van Nimmedor heb ik genoeg kunnen vinden Knipoog !) Via Google duikt wel steeds zijn naam op, maar foto´s heb ik (tot-nu-toe) nog nergens kunnen vinden Verdrietig !

Wie kan mij helpen en meer vertellen over deze hengst en wat natuurlijk nog leuker zou zijn: wie heeft er ook een paard van Wisconsin?? (Als ik me niet vergis, is de moeder van mijn vriendins paard, Bonia Verward , kan dat zijn??).

Het paard van mijn vriendin heet Helania, is 25.5.89 in Ned. geboren en heeft, voor zover wij weten, een veulen gehad.
Helania staat nu al zeker weer zo´n 4,5 jaar in Duitsland, om precieser te zijn naast mijn Dikke in de stal en ze is zijn grote liefde Lovers .
Mocht iemand van jullie Helania zelfs kennen en informatie over haar en/of haar veulen hebben, is mijn dank eeuwig Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:10

Als je een foto hebt van dat paard van haar kan ik kijken of ik me haar herinner. Ik kende rond 1995 een paard dat Helenia heette, maar die ene letter, dat kan veranderd zijn natuurlijk..
Over wisconsin weet ik niks.

:evaw:

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:14

Kijk op oude kwpn hengsten deel II, de laatste foto... Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 13:48

[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/100-0011_IMG(3).JPG[/img]

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 14:03

Ja, ik had hem al gezien Lachen , cool ! Ik zou alleen ook meer foto´s willen, waar hij helemaal op staat!

Hier links op de foto staat Helania !

Ik vind het koppie wel op dat van d´r vader lijken Lachen (of verbeeld ik me dat?!!), alleen de bles is smaller !

Afbeelding

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:40

Nee dat is niet de Hela(e)nia die ik ken, die was donkerbruin.
Weet je wáár ze uit NL komt?

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 14:53

Ik dacht ergens uit de Achterhoek/Drenthe, ik kan vanmiddag even na vragen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 15:21

He Shannay dat plaatje wou ik ook net neerzetten Boos! . Nou ja ik zou wel weer even de doos met oude strengens op de kop gooien en dan vindt ik vast nog wel meer plaatjes van hem Haha!. Ik PD ze dan wel even naar je, is denk ik wel zo makkelijk Haha!



Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-02 15:30

Ah... te gek! Als je dat zou willen doen, ben ik je hardstikke dankbaar Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 18:14

Neel schreef:
He Shannay dat plaatje wou ik ook net neerzetten Boos! . Nou ja ik zou wel weer even de doos met oude strengens op de kop gooien en dan vindt ik vast nog wel meer plaatjes van hem Haha!. Ik PD ze dan wel even naar je, is denk ik wel zo makkelijk Haha!





Oepsie Tong uitsteken Scheve mond Knipoog

Nou als je graag plaatjes wil neerzetten kun je er dan nog wat vinden van Ahorn ?! Knipoog

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:09

In mijn profiel kun je de halfzus en het nichtje van Wisconsin zien. Isabella is de halfzus en Velvet haar dochter. Ik zal proberen om hier het kopie uit het hengstenboek te plaatsen van Wisconsin.

Wisconsin is een zoon van Nimmerdor en Olanda ster prest (Uppercut xx X ster v. Folkert X model v. Harro pref. X Edelknabe (Oldenburger). Hij is in 1991 overleden.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 20:34

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is zo.
Afbeelding

Afbeelding

Er hoort nog een klein stukje uit de dekregistratie bij.
Hij heeft 532 veulens uit 746 dekkingen.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 22:40

Me nicht heeft ook een Wisconsin waar ik weleens op rij. Het is een vos met een grote witte bles, ongeveer 1.63 m en is ongeveer 11 jaar.
Hij kan super springen.
Wisconsin staat bekend om zijn harde mond en dat heeft ie van me nicht ook. Daardoor is hij ook moeilijk te rijden.

Neel zou je die plaatjes ook naar mij kunnen pben?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-02 13:05

Er staat op die bladen die Tiffy ingescand heeft, dat Wisconsin in ´91 gestorven is! Dan is het paard van jouw nichtje dus waarschijnlijk één van de laatse nazaten van hem!

Citaat:
...Wisconsin staat bekend om zijn harde mond en dat heeft die van me nicht ook. Daardoor is hij ook moeilijk te rijden.


Grappig, dat heeft Helania ook! Heeft die van jouw nichtje ook dezelfde kleur al Helania? (zie foto hierboven) Ik weet niet hoe je die kleur noemt, hij is iig donkerder dan een vos en als de zon er op schijnt, krijgt ze een prachtige, metaal-achtige glans!
Ze is ong. 1.58 m en heeft hetzelfde witte achterbeen als d´r vader Lachen !

Op de HP van Mickey, heb ik een heleboel info over Nimmerdor gevonden; o.a. stond daar, dat het zo´n humeurige bijterd is, dat hij dominant is en je iedere keer weer test, waar de grenzen liggen.

Hiervan kan mijn vriendin (en ik ook, ik rijd haar af-en-toe ook Knipoog ) een lied zingen; Helania is korte tijd manege-paard geweest. Als iemand haar uit de box wilde halen, moest je alle trucjes die je kende, gebruiken om d´r hoofd naar de deur te krijgen. Deed je dit niet, knalde ze je sneller de box uit, dan dat je er in gekomen was Scheve mond ! Ook heeft ze eens bij iemand de halve neus weggebeten Clown . Diegene kwam voorbij gelopen, wierp een korte blik bij haar naar binnen. Als de bliksem draaide ze zich om en... hap!
Tja en op uitgerekend dít paard, werd mijn -toen nog onervaren- vriendin verliefd! De manege eigenaar, was maar wat blij dat ´ie dit paard (wat hij eigenlijk voor z´n vrouw gekocht had!!) verkopen kon. Omdat ze als "onhandelbaar" te boek stond, kon mijn vriendin haar voor een zacht prijsje kopen. Achteraf zegt ze zelf ook dat het onverantwoordelijk was Scheve mond ! Het eerste halve jaar, was ze ook echt bang voor d´r en toen had ze zoiets van "óf ik ga er voor zorgen dat het goed gaat met ons 2, óf ze moet naar de slacht" (Wie wil er nou zo´n "kwaadaardig" paard hebben Verdrietig ?!!).
Gelukkig -voor Helania- is mijn vriendin ook behoorlijk dominant Knipoog en door allerlei clincs die we in de loop der jaren gevolgd hebben, is het ook helemaal goed gekomen Lachen ! Intussen kom ik ook goed met haar terecht. Gelukkig maar, want mocht mijn vriendin ooit wat overkomen, gaat Helania naar mij Knipoog (Net zoals Dikke en Beer naar haar toe gaan!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:07

Die van me nicht is een vos met een grote witte bles en witte achterbenen. Hij lijkt op die springfoto heel erg op z'n pa, maar op die andere foto weer helemaal niet.
Het is met rijden ook wel een etter. In het begin als ze dan naar een springwedstrijd ging sprong ie alles met losspringen en als ie dan de ring in ging stond ie alleen nog maar rechtop en dan gewoon nix springen. En dan daarna gewoon weer alles springen in de losrij bak. Daarvoor is hij voor een paar maanden naar Faam Pompe, een hele goeie springruiter, gegaan. Zijn vrouw heeft hem naar het M gesprongen en toen is hij weer terug gekomen. Nu heeft hij nog steeds wel van die buien, maar al veel minder.
Ook met dressuur als ie er geen zin in heb dan ken van alles doen maar dan doet ie het gewoon niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers