Veulenvraagje, wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 21:32

Hmmm.... Volgende vraag, wat vinden jullie van je veulentje wat losse suiker voeren zodat ze bij je komt?
Persoonlijk vind ik dat dus niet erg, maar ik ben een beetje bang dat ze verwend gaat worden. Snappen jullie? Misschien loopt het ook wel niet zo'n vaart, ben er zelf natuurlijk ook nog bij!
Maar Udinde is een zelfstandige meid, ook nieuwsgierig. Maar niet naar mij toe. Ze vind mij totaal oninteressant en na 2 snuffels heeft ze het alweer bekeken.
Nu ben ik vanavond met wat losse suiker op mijn hand gaan zitten. En ik heb gewacht, gewacht en nog eens gewacht.... En na lang wachten kwam ze even bij mij me. Heb direct mijn vinger in haar mond geduwd met wat suiker eraan. (Natuurlijk beet ze op mijn vinger *auw* wat ben ik soms ook een oen)
Toen had ze het dus in de gaten, suiker is LEKKER!!!
Ik hoop nu dat ze wat beter bij me komt, ik wil haar natuurlijk niet met geweld vangen.
Ik ben ook zoooo ongeduldig, wil ook zo graag knuffelen.....


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:07

Tja ik denk dat je het beter niet kan doen.
het lijkt nu nog onschuldig maar straks krijg je dus dat ze zich niet wil laten vangen voor ze suiker heeft gehad of als ze wat ouder is en je vergeet het dat ze dan boos wordt naar jou toe.
Ze komt vanzelf wel weer naar je toe misschien ben je nu juist wel zo bekend dat ze niet meer nieuwsgierig naar je hoeft te zijn das toch mooi?
Ik merk wel dat hoe erg je ook knuffeld en went aan het begin elk veulen even een tijdje heeft dat ie wat banger voor je is dan in het begin

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 22:16

Ik ben het helemala met Nimber eens hoor.
En denk eens eventjes goed na. Eigenlijk wil je dat ze naar JOU toe komt en niet naar de suiker. Je leert je veulen nu alleen maar naar de suiker toe te komen. Zo kom je nooit toe aan het opbouwen van een oprechte band tussen jullie 2-tjes.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-01 22:33

Juist ja, jullie bescrijven precies dat wat ik voelde/dacht, maar wat niet echt boven wilde komen. Begrijpen jullie Verward
Iedereen zegt, het kan geen kwaad. Ik dacht zelf, straks een schooiend veulen. Maar aan de andere kant.... Grr.. ik ben te ongeduldig. Ik heb 11 maanden gewacht, ben superdolblijgelukkig dat ze er is, en nu vind ze me niet leuk! (ik overdrijf, geloof ik een beetje)
Najaaaa... Ik stel me aan. Ik ben alleen eenbeetje teleurgesteld denk ik ofzo.
Ik zou zo graag haar echt aaien over haar nekje. Zou zo graag haar aanraken. Dat komt allemaal wel, maar he, nou ja. Isolda vind me ook al niet meer lief. Die wil alleen nog maar eten en als ze niet eet, is ze druk en opsternaat. He nou ja, is ook helemaal niet waar eigelijk. Maar alles is zo anders nu Udinde eris. Zouden ze dit nou postna-hmhm dinges depressie noemen??
*LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 23:16

zou ik niet doen.juist op stal veel aandacht geven aan het veulen,als je mama borstelt,veulen ook ff tussendoor enz.zo leert udinde jou gauw kennen en komt ze in de wei ook sneller naar je toe.en vergeet niet:ze is nog zo jong leert de wereld net kennen en jou ook nog maar net.geef haar de tijd om alles rustig te bestuderen,ze komt over een tijdje vanzelf wel naar je toe.

maarreh jantina,volgens mij heb JIJ de postnatale depressie of niet? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:22

Heel veel merries zijn zwaar schaggie met een veulen. Ze kijken vaak lelijk etc., dit heeft heel erg met het beschermen te maken.

De meeste veulentjes gaan wel overstag voor gekriebel in hun nek, op hun schoft of bovenop de kont. Vinden ze heerlijk.
Deze ene suikerervaring kan geen kwaad, maar ik zou het niet meer doen.
Veel bij moeder en kind bezig zijn lijkt mij de manier om contact te krijgen. Eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat je al 'gewoon'bent voor het veulen. Je enige nadeel is dat je geen uiers hebt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 13:05

Hahaha, Sanderijn!! Zo bedoelde ik het ook! Dat ik degene ben met de depressie, *LOL*
Gaat ook wel weer over, *grinnik*
Een klein nadeeltje is, dat nu mijn "zwangerschapsverlof" weer voorbij is, ze in de wei staan. Op stal komt ze nu eerst niet meer.
Maar ik ga in ieder geval eerst maar weer met mams aan de slag. Ze moet maar weer even weten hoe het ook alweer was om naar mij te luisteren. Is ze een beetje vergeten ofzo.
Kan idd best zijn, dat ik niet interessant ben, omdatik erbij hoor. Noujaaaa... Komt allemaal wel weer goed, ze is net een week oud. Ik vergeet dat af en toe even, ondat ik zo ongeduldig ben. Maar het is even goed om dat van anderen te horen. Dat het welgoed komt en dat ik rustig aan moet doen.
Dank jullie wel! *LOL*

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 13:45

als ik wilde dat mn veulentje kwam ging ik heel geheimzinnig met mn rug naar hem toe met gras/hooi/en emmer of wat dan ook zitten klooien, geheid dat ie wilde weten wat het was, ze is nieuwschierig dus moet je gewoon proberen die nieuwschierigheid te prikkelen, en met de moeder bezig zijn zal ook wel helpen, ze wil vanzelf weten waar die borstels voor zijn ed, kortom, negeer udinde af en toe, dan wil ze vanzelf weten wat jou meer boeit dan haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:50

Ik ben tegen het voeren om deze reden. Onze paarden krijgen ook nooit bv snoepjes als we ze uit de wei halen ofzo. Ze krijgen wel eens een kruidenbrokje, maar dan gewoon tussendoor of anders na het werk. Nooit om te lokken en zeker niet te vaak (ik doe maaaanden met een zakje kruidenbrokjes, voor twee paarden).
Ik vind dat ze er alleen maar schooierig en bijterig van worden, jakkie!

Ik zie meer in de manier van Ylva: nieuwsgierig maken en belonen met aandacht!

Grtz, Sonja

cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:38

hoi, ja je paard wordt er niet alleen verwend aan, maar er is nog een reden om beslist nooit suiker te geven aan je pony, maar alleen de daarvoor bestelmde snoepjes en broodjes. je paard poetst namelijk nooit zijn tanden, maar kan net zo makkelijk gaatjes krijgen als jij! dat is hartstikke zielig, dus geef je paard sowieso noooooooit suiker, hij is net zo blij met een worteltje!
groetjes!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lexa, meniekske en 58 bezoekers