Mensen met veulens-vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 20:29

Hoe doen jullie het met de veulen-mamma- scheiding? Ben ik wel benieuwd naar hoe jullie met de merries gaan rijden. Nemen jullie veulen mee, gaat ie in de stal of blijft ie in de wei ofzo.
Ik weet zelf al wel hoe het bij ons zal gaan hoor, gewoon net als onze andere veulens, maar ik ben gewoon even benieuwd hoe dat bij jullie ging, na hoeveel tijd en ach gewoon even nieuwsgierig!


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:40

Die blijft in de stal.
DAt hebben we meteen al gedaan.
De 1ste dag al gingen ze uitelkaar.
In het begin met veel moeite en nu gaat het heel simpel.
gewoon beginnen met 10 minuutjes in een stal waar ze niet uit kunnen springen.
Groetjes!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 21:57

veulen eerste keer op stal en mama ffies 5 minuten ervan af.
dat per dag opbouwen,steeds iets langer.
zorg dat de kleine niet over de deur heen kan springen,dus een hoog hek ervoor of tralies

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 07:02

gewoon op stal, eerste keer kort en dan steeds uitbreiden. gaat heel goed, meestal staan er nog wel pony's bij t veulen op stal dus issie niet helemaal alleen. anders zou ik t denk ik zieliger vinden. maar gaat heel goed!!
jullie nemen ze mee toch jantina??

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 07:14

Ik ben het met de mensen boven me helemaal eens, ik doe voor de zekerheid altijd wel even het helster af.
En je moet natuurlijk een stal hebben waar ze zich niet kan openhalen met lekker veel stro, want ze gaan natuurlijk wel eventjes tekeer!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 07:22

Nee we nemen ze niet mee. Ja, ze gaat natuurlijk wel eens mee. Das gezellig en leuk en leert ze ook heel wat van.
Ik had eigelijk al gedacht dat jullie de veulens allemaal in een box zetten. Is ook het meest logische.
Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn die hun veulentje buiten laten, zoals ik.
Udinde leert nu al goed om vast te staan, dat het geen zin heeft om te trekken, want je raakt toch niet los.
Binnenkort gaat ze aan de "tuurpen" om langzaamaan te wennen om alleen te zijn.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 10:49

Pinky, Mysty en Shaina gingen altijd overal mee naartoe. Nu is er wel een verschil tussen jullie en mij, want ik rij puur buiten, in de bossen. Puur recreatief dus. En tja waar leert een veulen dan meer van dan meelopen en alles ontdekken?
Natuurlijk oefenen we wel op schijden, maar meestal is mamma's dan over de zeik en niet het veulen Haha!.

Shanaia wat trouwens heel braaf toen vorige week mam's gedekt moest worden en ze met dr grote zus Mysty in de stal moest staan! Lachen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:59

x
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 21:58

Veulentje in een dichte stal, zodat 'ie niet over de deur kan klimmen. Meteen vanaf dag 1 elke dag effe uit elkaar halen. Beginnen met een klein rondje over het erf stappen met de merrie, en dit rustigaan opbouwen. Binnen twee weken na de bevalling kun je dan weer "normaal" beginnen met de training van de merrie op te bouwen, zonder dat 't hele spul over de emmer gaat!

Sonja

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 17:22

De eerste paar keer lopen ze mee, daarna staan ze bij de andere paardjes in de wei, en inderdaad de mamsies vinden heet meestal erger dan de veulens, die vermaken zich wel....

Groetjes Hanneke Clown

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 18:01

bij ons lopen ze samen met andere veulens in de wei. ook drinken alle veulens bij alle moeders Haha! Verward
dus als we met 1 gaan rijden laten we zoon/dochterlief gewoon gezellig bij de pleegmoeders staan. zowel moeder als veulen vind het niet erg. soms heb ik zelfs het idee dat de moeder het wel rustig vind zonder al die veulens die haar leeg lurken!

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers