Laatste veulen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Laatste veulen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 15:31

Ik heb een loge paardje altijd in het najaar op stal staan.
De zomerbuik wordt er dan even afgereden en in november gaat ze dan weer terug naar haar baas.
Het is een fjordje, dus altijd wel dik Knipoog
iig, ze zou bij mij ook gedekt worden (3 maand terug) maar werd niet hengstig, opgevoeld door de dierenarts, ook niet drachtig!! De DA dacht dat ze door het seizoen (een beetje laat) weleens niet hengstig kon worden.
Gisteren met de storm ook de fjordjes en shets maar even binnen gehaald. Leek de merrie aardig afgevallen al, maar nog steeds buik, ach ja, fjord he
Kom ik gisteravond de stal in, ligt er een veulen, hengstje bij ???!!!!!! *LOL*

Toch een leuke verassing, gelijk de eigenaar maar gebeld, hoe het veulen moest gaan heten, kan je je zijn verbazing indenken!!!??

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:38

Zozo, lekker laat veulen!!! Je zit dan wel een beetje vreemd te kijken, denk ik!! Weten ze wel wie de vader van het veulen is?? Lekker tot het voorjaar (mei, wanneer het veulen na het afspenen de malse weide inkan) het veulen bij zijn moeder laten lopen, dan moet het lukken, met zo'n laat veulen in de winter.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 15:53

wat een schok Haha! wel een leuke schok zeker ??? Haha!
zag je het nou echt niet? das toch wel een heel dikke buik, bij drachtigheid Verward

wel leuk he?!

frekemeisje
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 16:14

toch wel even schrikken denk ik maar veel geluk er mee en veel succes.
het veulen moet je niet te lang bij de merrie houden want dan krijgt de merrie het heel zwaar volgend voorjaar en kan dan moeilijk weer drachtig worden als de eigenaar dat zou willen

groetjes natasja

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 00:36

ponyzotje schreef:
wat een schok Haha! wel een leuke schok zeker ??? Haha!
zag je het nou echt niet? das toch wel een heel dikke buik, bij drachtigheid Verward

wel leuk he?!


Bij mijn merrie zagen we van in augustug beweging, maar iedereen riep van dat is niet, je droomt, en het is 'r buik die rommelt en zo ... toen ging ik het geloven, vooral als twee verschillende dierenartsen dat zeggen ... en de smid, en iemand die paints fokt ... EN gewoon echt iedereen, dus ik maar gaan geloven dat ik mis zat, maar toch kon ik me niet van het idee ontdoen ... begin maart zat voor 'r uier een "zwelling" - teveel in het vers gras gelaten was de conclusie, niets aan de hand, de dag voor het veulen kwam nog gebeld naar onze DA - gewoon een dagje of vijf van de wei halen ... zal dan wel wegtrekken ... Volgende morgen ... TADAAAA .... veulentje!!!!!!! Wie is dan de "kenner" hé?!?! ... Schijnheilig Ik tuurlijk even goed gaan inwrijven, en de meesten dachten toen ook echt dat ik er mee aan het spelen was ... dus, dat is hoe betrouwbaar de paardenkenners dus zijn (soms) ... hahahaha
Zij had het ook, buik ineens minder dik (dacht van oei, moet dus toch s'nachts twee schuiven hooi gaan voeren). Het meest frapante is dus dat ons veulentje al duidelijk aan het bewegen was met een draagtijd van 5 maand wat in principe bijna onmogelijk is - maar bij ons dus toch waar!

Ze is trouwens nooit "dik-dik" geweest, was mooi "gevuld", maar niet vet, ik hield 'r s'nachts op stal omdat ze anders inderdaad de neiging had te overeten .... ze zag er zelfs heel mooi uit - racemachienmodel. Kreeg wel de singel niet meer toe opeens ... Mja ...
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 29-10-02 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 00:40

zo, das wel een hele verrassing. Hier is er ook een drachtig, die hebben wij in maart gekocht en kon wel een per ongeluk gedekt zijn, eerst dachten we van, nee, maar nu, buikje word steeds groter van bijna geen eten. Ben benieuwd of wij ook een verrassing krijgen Knipoog

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 12:32

haha wat gewedig dat verwacht je niet he hihihi

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 13:03

Helaas erg slecht nieuws!!

Het veulen is door een hond gegrepen (niet een van mijn honden, maar een vreemde) en nu is het veulen vanochtend aan zijn verwondingen bezweken......
Echt balen, DA is er nog bij geweest vanochtend en gisteravond, maar het mocht niet baten

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 14:13

Donja schreef:
Helaas erg slecht nieuws!!

Het veulen is door een hond gegrepen (niet een van mijn honden, maar een vreemde) en nu is het veulen vanochtend aan zijn verwondingen bezweken......
Echt balen, DA is er nog bij geweest vanochtend en gisteravond, maar het mocht niet baten


och gossie wat erg Verdrietig Verdrietig

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:12

ow nee... veel sterkte dan... van een superblij topic => supertriest...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:02

potverdorie.....wat verschrikkelijk sneu!!! Sterkte, ook de eigenaar van 't veulen sterkte gewenst....