Afstammelingenrapporten 2002

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Afstammelingenrapporten 2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 15:03

Vandaag eindelijk de In De Strengen met de afstammelingenrapporten van de laatste keuring. Die van Riverman viel me wat tegen, bemerkingen op de krachten en souplesse van de galop helaas. Bij Stravinsky hadden ze heel wat aan te merken op de beweging van de veulens, vooral ook m.b.t. de kracht in de draf en galop.

Wat vinden jullie er van?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:46

De rapporten lijken zo op elkaar dat er geen touw aan vast te knopen is en zeker geen conclusie aan te verbinden. Als je de eigen bevindingen ernaast legt vind je daar niets van terug. Zelfs niet van een opvallende bemerking die 90% van de veulens van een bepaalde hengst vertoonden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 16:58

Over de bewegingen hebben ze toch wel verschillende dingen te melden bij de verschillende hengsten.....maar ik heb zelf geen veulens mogen aanschouwen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal uit de eerste hand Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:56

Tuurlijk zijn de afstammelingskeuringen belangrijk, maar neem bv dit, Cantos hadden ZEER goede merries toegediend gekregen ze waren ook ereg te spreken over die veulens, en dan Rousseau wisselende moeders, nu mag je mij vertellen welke dan het best vererfd Verward is geen touw aan vast te knopen...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:00

Pak voor de grap eens het hengstenboek van Misset waar de afstammelingenkeuringsrapportages (pff wat een woord) van de hengsten instaan. Bekijk eens een paar van oudere hengsten en vergelijk die met hetgeen er met die hengst en zijn kinderen gebeurt is...........