afdracht dekgeld kwpn toch betalen bij gust???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

afdracht dekgeld kwpn toch betalen bij gust???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 20:46

Ik dacht dat het bestuur van het KWPN besloten had dat de afdracht van E48 voor een dekking teruggegeven zou worden als de merrie gust gebleven is. Lijkt mij terecht. Teleurstelling Huilen , veel DA kosten en een jaar verloren. Maar het is niet waar ook niet voor volgend jaar. Verward lijkt mij met alle stijgende kosten toch wel een aardig gebaar naar de fokkers toe. Toch Pling

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:56

Knipoog Ja maar ze hebben er natuurlijk handen vol werk aan gehad om die dekking te registreren Verward , te catalogiseren Tong uitsteken , in de statistieken te verwerken *LOL* en dan ook nog eens een rekening sturen Cool en controleren of die betaald is Sigaar en dan wil jij ook nog dat ze het gaan uitzoeken welke merries gust gebleven zijn en dat ze dat geld retourneren en alles weer terugdraaien, uit de statistieken verwijderen enz enz..........dat is toch wel wat veel gevraagd van dat arme KWPN voor die schamele 48 euro }>

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:27

Citaat:
en een jaar verloren


Hoeft niet stuur je ze gewoon naar de merrietest ,wat ik eventueel van plan ben.

(Een donatie voor de studiefinanciering van de leerlingen als ik tenminste Sarabande mag geloven)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 21:53

en die geloof je of niet dan

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:10

Citaat:
en die geloof je of niet dan


Maar ik regiseer graag zelf Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 22:15

dat wordt dan toch likken en afdragen zullen we deze tweespraak ff staken

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:37

Ik zou ook gelijk terug gaan naar de voerhandel en al het voergeld terugvragen dat je aan die merrie hebt betaald dat jaar. En stalgeld, of onroerend goed kosten, etc.. Sorry.. fokkersrisico! 30% van merries blijven gust.. Als de KWPN dat doet, dan zullen de afdrachtkosten dus minimaal 40% omhoog moeten (reken dat maar eens uit Knipoog )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:02

flauwekul, daar staat iets substantieels tegenover. Het stamboek is er voor de FOKKERS, maar in de praktijk en grappig genoeg stond dat ook in hun folders bij de WEG de haag indertijd -> handel -> hengstenhouders en dan de fokkers het geeft heel goed weer waar de interesten van het kwpn liggen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:48

Maar het personeel dat werkt voor de fokkers moet ook betaalt worden.

En het verwerken blijft

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 09:56

daar betaal je toch contributie voor!!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:02

en wie betaalt dan ids?

In principe betaal je bij de kwpn (eigenlijk elke overkoepelende organisatie bij mijn weten) en contributie en voor het werk dat ze moeten verrichten, dus:
je betaalt de contributie
en voor de registratie van je paard, dekkingen, enz. Wanneer je allen maar lid zou zijn en dus verder geen gebruik maakt van hun diensten, betaal je alleen maar contributie, zouden ze alle werkzaamheden gaan door berekenen in diezelfde contributie, zou ik als alleen maar eigenaar ook de kosten moteen betalen van bijv. de fokkers met 20 merries.

Hier is het dus zo: de gebruiker betaalt. En daarom is de contributie dus eigenlijk vrij laag (bij het kwpn oa icm met het blad IDS)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:22

Fokken is Gokken en dat zal het altijd wel zo blijven ook.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 19:45

Zo nu even antwoorden buiten kantoortijd want ik krijg zo de indruk dat er door een medewerker/ster van het KWPN geantwoord wordt. Mijn punt is, het KWPN is in de eerste plaats een vereniging van fokkers van paarden. Daar zou het zwaartepunt moeten liggen. Maar de laatste jaren, mede na de instroom van Hoefslag medewerkers is het zwaartepunt bij sport en handel komen te liggen. Niets mis met sport en handel, want zonder dat geen fokkerij, maar het stamboek zou meer op moeten komen voor de belangen van de fokkers. IDS moet vooral een verenigingsblad zijn, dus voor de fokkers. En als fokken gokken zou zijn onderschat je wel alle kennis en tijd die een serieuze fokker kwijt is voordat hij/zij tot een keuze komt. Dat de uitkomst niet voorspelbaar is zou ik geen gokken willen noemen. Maar dat is nu juist een van de dingen waarom fokken zo enorme uitdaging is. Dus je leden een beetje steunen wanneer deze al een grote teleurstelling hebben als de merrie gust blijft lijkt mij een vorm van solidariteit met je leden.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 19:52

Van de afdracht gaat er ook een gedeelte naar het Produktschap afd.Paardenhouderij.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 00:44

eh, je doelt toch niet op mij als medewerker van het KWPN of IDS?

Moet ik je teleurstellen: mijn (v)echtgenoot is secretaris van een afdeling (3500 leden, 100 verenigingen) namelijk afdeling 9: Oost-Nederland (=duivensport)
Ik doe daarvan de ledenadministratie en andere administratieve handelingen voor het bestuur,

Ik weet wat het is om een secretariaat (=het KWPN ook) te "runnen".
(heb geen binding meer met het kwpn, 1 jaar gehad ivm dekking merrie en registratie veulen)

Onze duivensport afdeling is onder gebracht bij een overkoepelende organisatie (NPO= Nederlandse Postduivenhouders Organisatie) en die werkt dus op dezelfde manier als het KWPN, behalve wij krijgen niet gratis een (club)blad.
Je betaalt contributie, en voor de overige diensten moet je als lid betalen als je daar gebruik van maakt, maak je van die diesten geen gebruik betaal je alleen contributie, principe is eigenlijk de vervuiler betaalt, dus in dit geval geen vervuiler maar gebruiker.

Ik wilde dit alleen even allemaal vermelden om duidelijk te maken dat wanneer je 1 merrie in bezit hebt, deze laat dekken maar gust blijft, de gemaakte kosten eigenlijk niet terug gevorderd kunnen worden, tenzij alle kosten op jaar basis over alle leden verdeeld wordt, met alsd gevolg dat de contributie zo ontzettend hoog word, dat en er leden zullen verdwijnen en er weinig nieuwe bij zullen komen, waarvan het resultaat zal zijn: dat er weinig paarden meer overschreven zullen worden en de "kleine" fokkers er mee zullen stoppen, want de grote fokkers hebben er alleen baat bij.

Wil je mijn echte naam weten, kun je me pb-en om het na te trekken dat ik dus niet bij het KWPN of redactie van IDS werk (denk zelfs dat ze mij daarzo helemaal niet kennen, en heb de overstap gemaakt naar de welshjes, waarbij kanttekening dat ik het met hun manier van keuren ook niet eens ben, en al helemaal niet dat je extra moet betalen wanneer je merrie ster is geworden, of dat bij het KWPN zo is weet ik niet. Maar dat is weer een ander verhaal)
Mijn excuses voor eventuele spel of gramatica fouten

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 21:12

Het kwpn is een heel grote vereniging, waar heel veel geld om gaat. De medewerkers rijden in hele grote auto's en krijgen vette salarissen. Niets mis mee wanneer dat wat opbrengt voor degenen die voor dat geld zorgen, de fokkers. Deze laatste groep heeft het steeds moeilijker met afzet. De meeste veulens moeten zelf opgefokt worden en een goede driejarige verkoop je pas zadelmak en met een veterinaire goedkeuring. De fokker moet dus alle missers zelf bekostigen. Het stamboek steunt de fokkers niet bij de afzet, mits je de kermis op de hengstenkeuring buiten beschouwing laat. Maar de meeste hengsten zijn allang niet meer van de fokkers. Dus wanneer het stamboek zijn fokkers aan het begin van het traject de hand boven het hoofd zou houden en geen afdracht zou rekenen voor een guste merrie, zou zo'n gebaar niet alleen een kleine financiele tegemoetkoming zijn, maar ook laten zien dat dat stamboek met de fokkers meeleeft. Lijkt mij een heel nieuwe sensatie.