Iemand met een mening over Obelisk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Iemand met een mening over Obelisk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-02 23:32

Titel zegt eigenlijk genoeg,
met name mensen die wat afstammelingen gezien hebben en hier een mening over hebben vraag ik te reageren.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:42

Heb vorige week op de Star Sale in Drachten, twee veulens van Obelisk geveild zien worden. Twee merries, eentje ging weg voor 4.800 euro (keur van Belisar) en de andere voor 3.200 euro (keur van Wellington).
Grote veulens, mooi van bouw. Geen bewegingsuitschieters binnen het aanbod van veulens, maar wel goed.
Ik vond ze zeker de moeite waard en de opbrengst aan de lage kant. maar dat gold voor wel meer veulens, voor koopjes moet je echt in Drachten zijn lijkt het wel...

Links naar fotos van deze veulens:
http://www.horses.nl/starsale/2002/pedigree/06.ws
http://www.horses.nl/starsale/2002/pedigree/19.ws

Off topic; echt te laag in opbrengst was de merrie uit OOseven x keur van Ferro (wat een akelig karakter had die merrie) x keur van Ahorn x ster pref van Purioso, plaatje voor 3.500 euro.... toen moest ik ECHT wel op mijn handen zitten... Sigaar
Link: http://www.horses.nl/starsale/2002/pedigree/34.ws

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 12:08

Wij hebben er een zwart merrieveulen van uit een vosmerrie. Hoogbenig en luxe, wel een blikvanger. Goed bewegen, niet heel erg spectaculair ruim ofzo, maar gewoon heel erg correct. Gallopeert ook gemakkelijk aan.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:32

Wat ik gezien heb, bewegen ze over het algemeen met veel elasticiteit en veer - mooie beweging.

Verder tsja, heb ik niet zoveel toe te voegen aan de rest....ohja, ze lopen goed in balans, dat viel mij op de CK nog op.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Obelisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:24

Ik heb een jaarling van Obelisk uit mijn Amagun merrie en we hebben haar vorig jaar weer laten dekken door Obelisk. We hebben nu weer een hengstveulen. Beide veulens staan hoog op de benen. En bewegen met zeer veel souplesse. Ze galopperen inderdaad heel makkelijk. Het veulen van vorig jaar galoppeerde bijna alleen maar. Die van dit jaar draaft ook veel. Ze zijn goed gebouwd en hebben een goede bespiering, vooral die van dit jaar is een echte macho. Hij loopt nu al achter de vrouwtjes aan Haha! .
Ik ben zeer te spreken over Obelisk en de veulens doen het ook erg goed op keuringen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 21:24

Jah wat zal ik eens zeggen Verward een paar keer de kampioen van de veulens in Ermelo Haha! . Ik wou mijn knuffel ook bij Obelisk hebben, maar Numero Uno werd de eerste kandidaat voor haar, misschien volgend jaar denk ik maar Haha!.
Ik was ook in Drachten vorige week en ik heb veel moois zien lopen dat voor heel weinig geld wegging Verward
Waarschijnlijk wordt de veiling in Drachten gewoon een veiling voor koopjes jagers want dit was echt niet normaal Verward

Party!! Party!! Party!! Party!! Neeltje