Friese hengsten Sape en Nicolaas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Friese hengsten Sape en Nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 19:29

Hey,

iemand wat meer informatie en foto's voor mij van bovenstaande hengsten?
Ik zou je erg dankbaar zijn!!

Groetjes. Caroline.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 20:12


Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 08:56

Hoi Sape staat op dit moment nog op Stal Wijdewormer, maar er zijn geruchten dat hij naar Amerika is verkocht. Onderstaande foto staat op http://www.stalwijdewormer.nl
Afbeelding

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 13:34

wauw wat een pracht
ik wil hem

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-02 19:55

Nikolaas is jaren geleden al afgekeurd op afstammelingen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 21:12

Sape op Wijdewormer??? Dacht dat hij nog gewoon van de Nieuwe Heuvel was... O nee, ik weet het weer, hij had de deklimiet overschreden... superprachtig beest iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:14

deklimiet????

copacabana
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: oostvoorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:40

Ik weet iig dat Sape neit emer op De nieuwe heuvel staat.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 07:11

Ja Friese hengsten die nog maar net goedgekeurd zijn krijgen een deklimiet, een maximaal aantal merries dat ze mogen dekken. Na Sape's kampioenschap ed wilden heel veel mensen met Sape dekken en is de deklimiet overschreden. Toen mocht er in zijn tweede jaar minder gedekt worden en heeft de NH hem verhuurd. Waar hij nu is en of ie nog van de NH is, weet ik niet.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:08

Klopt allemaal wat hier boven staat, maar omdat Sape dit jaar (haast) niet meer mocht dekken wegens groffe overschrijding van het deklimiet (was niet zo netjes van Folmer) en er een aantal merries (een stuk of 80) uiteindelijk niet drachtig zijn geworden, zaten ze dit jaar met een probleempje. Normaal krijg je dan namelijk een korting op het dekgeld, maar aangezien Sape niet meer mocht dekken ging dat niet echt lekker. Toen kwam het trucje om hem naar Wijdewormer te doen en nu is er waarschijnlijk een errug goed bod gekomen uit Amerika. Dus (helaas) gaat Sape waarschijnlijk daarnaartoe. Zijn ze meteen van die kortingen af, want dat moeten die Amerikanen dan regelen. Handig toch! Maar ja, ondertussen gaat er (als het allemaal waar is) wel weer een hele goeie van hier naar daar.

En Nicolaas is inderdaad afgekeurd op zijn afstammelingen, dus hij is niet meer ingeschreven in het stamboek als goedgekeurde dekhengst.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:08

oh dan gaat hij zeker ook naar Californie naar mevrouw huppeldepup die alle kampioenshengsten hier opkoopt.
sorrie maar daar moest een verbod op komen.
op den duur heb je hier geen tophengsten meer.
BOEHOE Haha!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 23:51

Ja dat zal waarschijnlijk wel zo zijn. Ze heet iets van Genevieve de Rochechourt- de Montremare. Beetje moeilijke naam dus, of bedoel je haar niet. Zij heeft ook al Wicher, Bonne, Anne, Melle enz. naar daar gehaald.

Ik vind ook dat er een verbod op moet komen. Laat ze zelf maar hun dekhengsten fokken. Misschien dat er zo'n regeling moet komen, als ze nu hier ook met die goede Nederlandse dressuurpaarden hebben. Die krijgen dan Olympic voor hun naam, mogen ze niet meer naar het buitenland (eigenaren krijgen hier een financiƫle vergoeding voor vanuit de bond) en blijven ze fijn voor Nederland beschikbaar. Misschien dat we zoiets maar even als ideetje naar het FPS moeten sturen.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 10:12

Ja haar bedoel ik. ik geloof dat ze per maand iets van $ 200.000,- zo als zakgeld uit kan geven.
niet normaal toch?
kijk dat ze die hengsten koopt oke, maar laat ze dan in Nederland.
ik heb 5 jaar geleden ook een heel mooi bod op mijn jaarling fries gehad vanuit de USA, maar al bieden ze een millioen dan gaat ze nog niet weg.
nee het FPS moet er echt iets aan gaan doen vind ik, zo kan het toch niet langer.
waarom moet dat mens al die tophengsten hebben?
ze mag er dacht ik maar 10 merries ofzo mee dekken?