Goede Welsh K hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Goede Welsh K hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 09:27

Hallo, een Finse vriendin van mij heeft drie merries in Nederland staan om te laten dekken. Ze wou ze eerst bij Coelenhage's Purioso laten dekken, maar die is net naar Denemarken verkocht. Haar merries en haar hengst zijn Orchard's en Vita Nova's (Speyksbosch Naturel, Vita Nova's Davarona, Orchard's D'Avranches) gefokt, met veel Downland Folklore bloed. Zou wil ze niet aan te veel inteelt doen, dus minder Folklore is beter in dit geval. Ze vind Folklore bloed wel heel erg goed, maar ja, inteelt is ook niet altijd even handig. Wie heeft er hier een goed advies voor een K hengst.

O ja, ponies moeten 1.48m of kleiner zijn, dus ze wil ze ook niet al te groot hebben...

Joost


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 11:33

Casper fokt hele goede en mooie ponies voor de sport. Het zijn geen gemakkelijke sportponies maar wel gemakkelijker te rijden dan bijvoorbeeld nakomelingen van de zeer bekende El Beauty. Een zoon van Casper is Carl (ik geloof Casper x El Beauty). Dat is ook een hele goede hengst. Waar ik zelf hele mooie type nakomelingen heb gezien, is van de hengst Vitano. Zeer de moeite waard om te overwegen.

De hond is de betere mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-02 12:47

Hoi Desiree: klein probleempje: die NRPS hengsten zijn niet goedgekeurd voor het KWPN, dus dut sluit ze uit voor de K fokkerij, ook in Finland.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:03

Oeps, sorry, dat zijn ook ponyhengsten, dus je zoekt een PAARDhengst. Ik dacht dat je Welsh K hengsten zocht en dat zijn altjid ponies, dus kunnen onmogelijk voor het KWPN gekeurd worden.

De hond is de betere mens

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:12

Nee, hij zoekt denk ik een welsh K hengst die daarvoor ook goedgekeurd is.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-02 14:18

Joost zoekt pony hengsten... Want als je goed leest zie je dat ze niet groter mogen zijn dan 1,48...
Veenstra's Promiss vind ik wel een leuke hengst, maar achterbeen is niet zo super...
Verder ja... Elegant, ons veulen daarvan is super...

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 00:57

Hieronder twee links naar K welsh hengsten die bij mij op stal geboren zijn, maar inmiddels naar het noorden verkocht zijn, ik weet niet meer welk land (noorwegen??????)
Dus ze moet niet zo ver zoeken Lachen Dichterbij huis ook leuke hengsten te vinden!
http://www.mariawinberg.nu/
http://www.asrp.nu/rp134.html

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 11:30

Tja, Elegant zit nou in Zweden, net als Verona's Bo-Gi en Verona's Gershwin. We zitten wat naar Goldwind Empire's Design te kijken. Die is van Bo-Gi uit een merrie van Elegant..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 19:40

Uit dezelfde moeder als Bo-Gi en Gershwin hebben ze nu een tweejarige hengst lopen, die komend seizoen aangeboden wordt op de hengstenkeuring, maar das nog een jaartje wachten...............Is overigens en supermooi type ook! Maar deze merrie fokt nou eenmaal al jaren superdesuper. Genoemde Verona's Indigo is ook hier op stal geboren Lachen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 23:00

Hanassie:D de paps van mijn schatje!ahah

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 19:51

Wester Aikema's Nando natuurlijk! Knipoog

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 20:23

waar woon je??
www.romantico.nl
deze hengst dekt welshjes en zzorgt voor zeer mooie nakomelingen!!!

IM BACK!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 10:50

Mijn vriendin heeft een super welsh K sportpony van Orchard D'avranches.

Anders moet je eens kijken op www.welshhengsten.nl daar staan iook Welsh K hengsten bij.

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 17:54

Een van de zonen van casper is wel goedgekeurd voor het welsh en dat is carl. Mijn jaarling heeft juist welsh papier omdat carl bij het welsh en nrps is goedgekeurd

groetjes sarah

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-02 21:41


Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-02 07:04

annemieke21 schreef:
waar woon je??
www.romantico.nl
deze hengst dekt welshjes en zzorgt voor zeer mooie nakomelingen!!!


Hoi; Mooie hengst inderdaad. Helaas voor de sektie K zit er ander bloed in dan alleen Welsh, Arabier of Engels volbloed, dus kunnen de nakomelingen niet in de K worden geregistreerd. Ik woon in Finland, de merries staan voor dit jaar in Tolbert.

d'Avranches is inderdaad een erg goede hengst. Tiina heeft echter al een zoon van d'Avranches (Speycksbosch Naturel), dus kan niet zoveel met d'Avranches zelf.

Aester El Nino is van Bjirmen's Wytse, en die heeft Downland Folklore aan beide zijden.

Vita Nova's Hanassie is de volle broer van de opa van Speyksbosch Naturel, dus ook wel dichtbij familie.

Wester Aikema's Nando is ook een idee, maar is hij ook niet een zoon of kleinzoon van Folklore?

Begrijp me niet verkeerd. Folklore is heel erg goed in een afstamming, maar Tiina heeft al ponies waarin Folklore al drie keer in de stamboom voorkomt. Ze is dus wat voorzichtig met verdere inteelt.

Verona's Bo-Gi en Verona's Gerswin staan inderdaad in Zweden, dus al heel wat dichterbij Finland, maar dat is nu niet aan de orde. Thrianta's Nathalie is ook een heel beste merrie. Ik heb van de week nog met haar fokker gesproken, met dezelfde vraag, dus ik denk dat we er voorlopig al uit zijn..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 09:31

De volbloedhengst No ski dekt ook veel welsh K merries.

De hond is de betere mens

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 09:51

ze wil een hengst niet groter dan 1,48!! lezen.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 10:41

vanda's schreef:
ze wil een hengst niet groter dan 1,48!! lezen.....

sorry sorry sorry sorry!

No ski fokt overigens klein.

De hond is de betere mens

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-02 22:04

goldwind empire's design zou ik je ook aan raden of zijn papskie verona's bo-gi die heeft 1 goedgekeurde zoon en eentje power die heel ver is gekomen maar door te weinig dressuuraanleg niet door de verrichteng is gekomen. nou sorrie maar hij loopt ook super in de dressuur en gaat waarschijnlijk binnenkort starten onder Cintia in de dressuur. Hij blijft voorlopig hengst in de hoop dat hij er, als hij in de dressuur goed scoort, nog door komt.

maar goed mijn advies bo-gi of desing dus
adres:
7251lw vorden
tel.0575-556766
www.horesnl.nu/jurrius

Zaterdag Gelderse met Leonard:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink en 88 bezoekers