welke bloedlijnen brengen brave paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

welke bloedlijnen brengen brave paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-02 21:23

We zijn van plan om een veulen te kopen, maar ik wordt uit al die bloedlijnen altijd moeilijk wat wijs.
Natuurlijk is het altijd afwachten of het veulen dat je uiteindelijk koopt ook geschikt blijkt als hij volwassen is. Ik wil in ieder geval eens van jullie horen of jullie me tips kunnen geven over bloedlijnen of fokkers die om brave karakters bekend staan. dressuurgericht.

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom


Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:05

Rubinsteins....altijd goed.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:11

Ik heb ooit eens een soortgelijke vraag gesteld :
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... t=#397637.
Ik heb toen een Ferro x Sultan X Porter X Watteau xx gekocht ( en al eerder haar veulen van Diamond Hit ). Niet het meest voor de hand liggend misschien qua braaf bloed , maar ik ben er erg blij mee en het gaat prima.
Succes met het vinden van een geschikt veulen.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-02 22:19

Ik heb zelf goede ervaringen met Darwin's en Inspecteur.
Koel karakter maar wel werklustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 01:23

Samber!! Maar dat vind ik vaak wel een beetje duffe dodo's. Maar goed, je wilt braaf... Haha!
Hannoveraanse bloedlijnen geven vaak ook fijne werkare paarden. Ik ben zelf erg gecharmeerd van World Cup-Weltmeyer bloed, en ook Donnerhal geeft heel veel erg fijne paarden.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 06:25

Samber en Darwin staan bekend om hun nakomelingen met brave karakters. Ik heb zelf 3 (nu 4) nakomelingen met Samber-afstamming en ze waren stuk voor stuk braaf in de omgang. Alleen moet ik zeggen dat het ruintje idd een suffe dodo was, de merries waren braaf maar hadden nog wel karakter.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 08:59

ik zeg corland!ahahahhaha.
maar indorado is ook goed maar niet ehct vrouwe paardjes mijn mening!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:01

Goodtimes zijn braaf en fijn te rijden, Samber en Hannoveranen zijn vaak rustig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:29

Darwin geeft fijne paarden, Naturel ook, maar je kunt je beter afvragen welke fokker zijn paarden zo opvoed dat ze braaf zijn, want volgens mij ligt het probleem nog steeds bij de opvoeding, en niet in de bloedlijn, er zijn heus wel hengsten die een wat moeilijker karakter doorfokken, maar de laatste tijd, hoor je over iedere hengst dat ie lastige karakters doorfokt, kijk hier, en op horses, er word een naam genoemd en het eerste wat je hoort is, o die fokt lastige paarden. Denk dat ze beter kunnen zeggen, die fokt leuke paarden, jammer alleen dat er zoveel mensen zijn die ze niet opvoeden. Word er een beetje boos van dat altijd de paarden de schuld krijgen dat ze lastig zijn.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:33

Braafheid is 40% aanleg en 60% opvoeding. In aanleg brave paarden die slecht worden opgevoed zijn gewoon niet braaf.

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:38

Het is een golden oldie, maar bij mij nog steeds heel favoriet: Roemer! (Dan zit je tegenwoordig al wel in de 3e of 4e generatie te kijken...)

Einzelgängers unite!!
Think outside the box...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 12:39

Anne Marie schreef:
Het is een golden oldie, maar bij mij nog steeds heel favoriet: Roemer! (Dan zit je tegenwoordig al wel in de 3e of 4e generatie te kijken...)


Roemer zit bij Darwin in de bloedlijn! Haha!

Dees

Berichten: 18857
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 13:22

En eh.. Rubiquil is een Rubenstein x Roemer

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 15:40

joostvangestel schreef:
Braafheid is 40% aanleg en 60% opvoeding. In aanleg brave paarden die slecht worden opgevoed zijn gewoon niet braaf.

juist helemaal mee eens. mijn veulen en zelfs haar moeder stammen uit moeilijke lijnen.
Ik kreeg mams, omdat niemand haar wilde. ze was levensgevaarlijk en dus mishandeld. Ik heb haar gereden en verzorgt. Nu kan ik lesen en schrijven met haar. Mijn veulen is een droppie. zal niemand kwaad doen. Haar mams en paps zijn beide niet de makkelijkste.
Geeft het veulen een inprent training, wees concequent en geef ze respect en liefde en alles komt goed. Uitzonderingen daar gelaten.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 17:27

Afbeelding

un....landwindje? *LOL*

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:36

wellington (nimmerdor)

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-02 21:07

bedankt allemaal, ik ben het er zeker mee eens dat opvoeding een heleboel meeteld!! daarom wil ik ook graag een veulen, dan kan ik een heleboel zelf regelen! maar goed aanleg heb je toch mee te maken. Het is de bedoeling dat hij of zij straks als ie volwassen is de opvolger voor mijn dochters paardje (grote e) wordt. ze rijdt erg goed en wil na deze graag op een paard verder. Een veulen opvoeden zal ons wel lukken, stom stom we hadden 2 jaar geleden zelf een leuk samber veulen gefokt, maar toen vanwege plaatsgebrek verkocht. en tja toen was dat meissie vanons nog een stuk onervarener en hadden we niet verwacht dat ze zo ambitieus zou worden. maar goed ik ga heel relaxed zoeken.
Ik zal tzt nog wel eens laten horen wat het geworden is.
wat zou trouwens een redelijke prijs zijn voor een veulen met dergelijke bloedlijnen?

Het houden van paarden is geen hobby, maar een virusbesmetting waar ik nooit meer vanaf kom


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers