Zou het kunnen?? Paard x paard = pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 20:36

ja hoor dat is mogelijk.. mijn nicht heeft een merrie (inmiddels overleden) is van Godolphin, groninger en 1.68m hoog, die heeft ze laten dekken door Balzflug, kwpn, 1.72 ook niet 1 van de tengerste... resultaat... een hele tengere 1.56 hoge merrie!

zozie je maar...

....


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-02 22:22

pmarena schreef:
Tegenwoordig ligt dat volgens mij 10 cm hoger , dus ergens op 1.57 m ,
dacht 156,9 ?

D-pony is tot die 147 cm , E-pony tot 157 cm.

Is pas een 10 jaar zo hoor Knipoog

Of zit ik dan fout :-?


Hmm, Nederlandse definitie. In alle andere landen is alles boven de 1.48 gewoon paard. In Nederland is dat geloof ik ingevoerd omdat jongeren niet op een paard mochten rijden of zo, daarom werd dan maar een E-pony ingevoerd. Op zich een goed idee.

Overigens worden IJslanders gewoon paard genoemd, hoewel ze zich wel in de pony maat begeven. Er zijn dus uitzonderingen.

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:16

Wou ik ook net opmerken dat de E-pony categorie enkel in Nederland bestaat en dat in alle andere landen na 1.48 cm van een paard gesproken wordt.
Ik vond het vroeger anders geen slechte uitvinding die extra categorie. Misschien komt het omdat Nederlanders makkelijk aan de grote kant zijn dat de jeugd nog een extra maatje pony nodig had?
Mijn broer is noodgedwongen op jongere leeftijd naar de paarden moeten overgaan vanwege te groot voor zijn pony.
Om on topic te blijven, de kans lijkt me inderdaad klein, als je goed oplet bij de hengstkeuze en je veulen krijgt alle groeikansen...
In het andere geval kan je hem of haar nog altijd verkopen in Belgiƫ als ... paard.
Vroeger was er geen markt voor die kleine paardjes maar tegenwoordig liggen ze al een heel pak beter in de markt.
veel succes

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-02 11:21

kan altijd. de kans is erg klein maar zeg nooit nooit.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 52 bezoekers