[KG]Ras en kleur van mijn paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

[KG]Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:42

Sinds kort heb ik een nieuw paardje genaamd Blue Magic. Ze is 2,5 jaar en ontzettend lief. Er is niets bekend over de afstamming en de fokker/1ste eigenaar uit haar paspoort kan ik niet bereiken helaas. Ze kwam toevallig bij mij op stal als handelspaardje. Echter ben ik wel benieuwd wat voor type paard ik heb en of we de kleur goed begrepen hebben. Mocht iemand haar toevallig kennen dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

Ze is heel donkergrijs met veel witte haartjes ertussendoor, ook wel stekelharig genoemd. Ze heeft oplopend wit bij haar benen, een brede witte bles, grote witte vlekken op haar buik, en witte vlekken onder haar kin. Ook de onderkant van haar staart is wit en er zitten wat witte haartjes bij de staart aanzet waarvan sommigen doorlopen tot aan de onderkant. De rest van haar staart is zwart, zo ook haar prachtige manen. Over de bouw kan ik weinig uitleggen, daarom heb ik foto's bijgevoegd.

Wat wij zo hadden bedacht: Black roan sabino. Amerikaanse afkomst. Klinkt al best stoer toch? Haha! Aanvullende info is welkom!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door petraaken op 11-11-08 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

Uriah

Berichten: 1677
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: beilen

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:52

Dat is het bewuste paardje dus!!! mooi dier!!! kwpnx paint misschien.....

Anoniem

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:55

Ik denk dat er een half gelderse afstamming achterzit met het sabinogen. Ze is sabino en stekelharig denk ik. Ze heeft wel iets van een Ahoy nakomeling. Hoe is ze in beweging?

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:00

Ja...daar ben ik dus een ontzettende leek in. Volgens mij heeft ze vrij vlakke gangen maar tilt in de draf haar voetjes wel mooi op. Verder plaatst ze haar achtervoetjes goed onder de achterhand. Maar pin me hier niet op vast, want ik ben hier nog niet echt ervaren in.

Anoniem

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:48

Ik vind het trouwens een leuk dier om te zien. Geen afstamming in het paspoort? En waarom kan je de fokker niet bereiken? Online telefoongids al geprobeerd, of de uitgever van het paspoort, dat die adresgegevens heeft?

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:49


RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:58

[***] schreef:
Ik vind het trouwens een leuk dier om te zien. Geen afstamming in het paspoort? En waarom kan je de fokker niet bereiken? Online telefoongids al geprobeerd, of de uitgever van het paspoort, dat die adresgegevens heeft?


Ik ook Haha! Er staat inderdaad geen informatie in het paspoort over de afstamming. Er staat fokker/1ste eigenaar, dus ik weet niet of het echt de fokker is die in dat paspoort staat. Misschien zit diegene niet op mij te wachten? En ik neem aan dat de KNHS niet zomaar adresgegevens verstrekt? Of is dit wel zo?

Anoniem

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:03

Proberen bij de KNHS. Maar als er een naam en woonplaats in staat kan je al kijken bij de nationale telefoongids toch?
Ik denk dat heel veel mensen het leuk vinden om iets van hun fokprodukt te horen en een positieve reaktie geven als je belt. En als het niet zo is, nouja, dan bedank je voor de tijd en zeg je doeg. Niet geschoten is altijd mis.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:07

Daar heb je gelijk in! Misschien moet ik dat toch eens proberen dan.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: [KG]Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:51

Moderatoropmerking:
TS gelieve je vraag om het ras te stellen in het centrale rassentopic op RPA.

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Re: [KG]Ras en kleur van mijn paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:24

Dat heb ik al gedaan maar daar krijg ik geen reactie...