vraag over beoordeling op keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

vraag over beoordeling op keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 10:14

vorig jaar is mijn merrie met en 2e premie opgenomen voor het stamboek met een brandmerk NRPS
dit was op de provenciale keuring.

Ik ga dit jaar weer naar de keuring..dat kan toch gewoon?ookal is ze stamboekmerrie? kan ze dit jaar slechter beoordeeld worden en haar naam verliezen?
sorry hoor, maar ik snap maar weinig van dit gehele gebeuren Haha!

[Edit] titel [/edit]


germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:25

Je kunt zo vaak gaan als je wilt. Misschien haal je nu een 1e, maar misschien ook wel een 3e premie. Stamboekmerrie blijft zo hoor.
Haalt ze een 1e, en mag je naar Ermelo, dan ook doen. Wij hebben eens een meerie niet laten gaan, eigenaar had geen zin, jaar erop weer 1e premie, wij toen wel naar Ermelo, en je raadt het al: als enige geen ster!!!
STamboekman Versteegh heeft toegegeven dat die merrie ster had moeten worden, ze was niet kreupel ofzo. In tolber leip ze op de eerste plek, en door dezelfde juryleden in Ermelo werd ze de grond ingestampt Boos!
Stamboek heeft de fout toegeven, maar wilde dit niet herstellne, de merrie heeft daarna nooit meer een 1e premie gehaald.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:39

mijn merrie had ook een 1ste maar mocht niet door naar ermelo door een domme holsteiner maar jha dat soort paarden die moeten bij et kwpn vinden jullie ook niet?
daar kunnen die nrpser's niet tegen op Huilen Frusty Verdrietig Gaaaap

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:45

Een pure HOlsteiner kan het nooit gewest zijn. Die komen niet in het NRPS.
Het is waar dat het NRPS vaak een vergaarbak is van afgewezen welshjes en KWPN-ers, maar gelukkig nemen ze die paarden hier ook liever niet meer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:48

parouscha schreef:
mijn merrie had ook een 1ste maar mocht niet door naar ermelo door een domme holsteiner maar jha dat soort paarden die moeten bij et kwpn vinden jullie ook niet?
daar kunnen die nrpser's niet tegen op Huilen Frusty Verdrietig Gaaaap


Dat is niet waar. Mijn merrie loopt menig holsteiner er vanaf. Ik wilde met haar dit jaar naar de KWPN keuring maar ze is kreupel door een schouder blessure helaas Verdrietig . Ze was dan ook erg hoog geindigd op Ermelo Haha!

Maar ja als die Holsteiner toch minimaal 12,5 % arabisch of anglo arabisch bloed voert is het toch een nrps. Volgende keer beter zal ik dan maar zeggen.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:48

klopt hij was ook nrps hij was wel heel erg veel holsteiner en een kop groter dan die pony's!!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 08:57

parouscha schreef:
klopt hij was ook nrps hij was wel heel erg veel holsteiner en een kop groter dan die pony's!!


Misschien dat het komt dat mijn NRPS merrie'tje ong. 1.70m meet Haha! Schijnheilig

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers