dit is toch niet normaal? zoveel beweging!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

dit is toch niet normaal? zoveel beweging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 23:35

In de straat waar Toscar staat woont op het eind (nouja van de 4 boerderijen) een oudere man en vrouw, en die man fokt voor de hobby.
Hij heeft op dit moment 2 grote paarden, een een shet met veulen en een jaalring van die shet.

Allemaal staan ze gewoon, overdag op de wei, snachts op stal, en hij geeft ze geen beweging ofzo.
Woensdag stonden allebei de (paarden)merries buiten
donderdag maar een
vandaag stonden ze apart en eentje met een schattig veulen erbij!
Ik was Tos aan het rijden, en kon van uit de wei dat veulen mooi bezichtigen!

Maar er kwam dus iemand kijken ofzo,... dus die eigenaar komt met een lange zweep in de wei, en begint die merrie (inc veulen, van dus niet ouder als 2 dagen) op te jagen... en niet rustig, neej flink in galop!
Die merrie ging helemaal over de rooie en dat veulen as een gek achter zijn/haar mammie aan, natuurlijk!
Die man heeft minstens 20 minuten zo die merrie en dat veulen laten lopen! Daarna ging die eigenaar de wei uit, en stonden ze nog ff te kijken (en die merrie allemaal flippen in een hoek, kei zielig om te zien, dat veulen meteen drinken)
Nadat ze naar binnen gingen, ben ik een wei dichterbij ingegaan omdat veulen van dichterbij te zien.
Nou merrie en veulen waren allebei helemaal nat van het zweet en buiten adem, en het veulen ging dus (na mammie leeg gedronken te hebben) liggen en heeft zo heel lang (bezweet en wel) op de grond gelegen, gewoon uitgeput! EN die merrie stond er langs!

Ik vond dat echt niet normaal zeg!
Tja, het zijn zijn paarden. Maar het is toch niet normaal?
Die beesten krijgen nooit beweging (dat zij die boer waar ik Tos stal ook al, tja hij gaat lomp met zijn paardjes om! En die stond ook vreemd te kijken, van die opjaag-sessie)

Is toch niet normaal?
Ik vond het echt super zielig om te zien!
En volgens mij alleen maar om de gangen van dat veulen te showen! *alsof dat na 2 dagen al beslist moet worden!*

GRRR... wat ben ik daar pissed over! Boos!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 08:06

ja wat valt hier over te zeggen echt geen woorden voor je heb boeren en horken en dit is duidelijk een hork ik persoonlijk had er wat van gezegd maar dat blijft moelijk wat je al zei het zijn ,zijn paarden ik vind het schandalig .

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:20

ja hij fokt dus duidelijk voor de lol en verder verdiept hij zich niet in ze. gelukkig was het maar een keer en zal het veulentje zich vast wel herstellen als het niet koud was, want anders heb je een grote kans op een verkoudheid.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IvankBacardi, KaasSouffle_ en 56 bezoekers