Blijvende 'dekdrang' ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Blijvende 'dekdrang' ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 14:18

Ja, k weet niet goed hoe ik t moet noemen maar mijn paard (=ruin)
blijft t geweldig vinden om boven op allerlei merries te springen.
Hij staat met nog 7 paarden een pony's in de wei en t zijn alle 7 merries..... Cool
Nu zat ie pas alweer op een 2 jarige merrie (ook voor t eerst in dr leven hengstig zit dr meteen eentje op Knipoog )

Maar hij is naar mijn weten al zeker 3 jaar ruin (hij is nu 6).
Hoe kan t dat ze die 'drang' blijven houden??
Mn vorige paard had daar absoluut geen last van (ook ruin dus)
De pony die ik 'vroeger' had had er ook last van. Die zat altijd boven op de pony van mijn vriendin.

Hebben meer paarden dit?
Waar kan dit aan liggen?


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:29

Ons oudje van de manege. (is minstens 27 jaar) dekt ook nog wat hij kan. Ik denk dus niet dat het over gaat. Hij is ook allang ruin.

Och ja. De merries vinden het niet erg.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:33

M'n ruin is tot z'n vijfde hengst gebleven, en heeft waarschijnlijk toen wel gedekt. Nu is ie verliefd op iedere mooie merrie die ie ziet, en wil d'r ook wel eens bovenop springen als ie de kans krijgt....

Edit: foutje veranderd!
Laatst bijgewerkt door carola op 15-05-02 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:55

yep, de gevoelens zijn nog aanwezig, mijn paard is gecastreerd met zijn 3e en heeft tot en met zijn 7e nog gedekt.

De hond is de betere mens

Taz
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 15:57

dat ken ik, ik ken een ruin van 30, die al heel vroeg is gecastreerd, maar nog steeds op merries springt.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:02

Mijn oude ruin had die behoefte nooit, tot hij in een wei kwam met een paar andere ruinen en één merrie. Hij was toen overigens al 23. Opeens was die merrie erg interessant. Spectaculaire hengstengevechten van mijn kleine C-pony'tje met een enorme KWPN-er, maandenlang hele zwaan-kleef-aan-taferelen in dat weiland (mijn pony achter die merrie aan slenterend) en regelmatig zat hij er bovenop. Erg genant... Knipoog Haha!

Ons andere ruintje Dino wist niet eens wat een merrie was. Je kon tien hengstige merries voor z'n neus zetten maar dan keek-ie nog niet op of om. We hebben ons altijd afgevraagd of hij homo- of aseksueel was. Haha!

En wat Ameretto doet weet ik eigenlijk niet. Het is pas sinds kort dat die bij merries in de wei staat, hiervoor altijd met ruinen. Zal het Lau eens vragen, ben wel benieuwd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers