De hengst Metal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 09:45

Heeft iemand informatie over de hengst Metal? Ik heb tegen de eigenares van Muzefee gezegd dat ik haar op den duur wel wil laten dekken wanneer ik haar een tijdje heb. Zij raadde mij de hengst Metal aan omdat dat paard goed bij Muzefee lijkt te passen.
Die vrouw heeft met haar paarden al heel veel veulens gefokt, dus ze zal er wel verstand van hebben...


gillian

Berichten: 4388
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 17:17

bij ons op stal hebben we een metall.
hij heet rocky, van de hengsten select sale.
tja kan er eigenlijk weinig over zeggen....
toedeledoki
gillian

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 18:10

Afbeelding

Métall is qua exterieur de mooiste hengst van Nederland en dat geeft hij door aan zijn kinderen. Métall is een rijk gelijnde hengst met veel hals, zeer mooi hoofd, met zeer goede bewegingen. Métall is een hengst met een super karakter.
De veulens van Métall zijn langgelijnd, tonen veel ras en kwaliteit. Ze hebben veel front en mooie hoofden, de bewegingen zijn ruim en tactvol, veel kracht in de achterhand en het voorbeen wordt mooi verheven weggezet.

Métall heeft met veel succes deelgenomen aan de hengstencompetitie:


Groesbeek 1e plaats
Hengelo 2e plaats
Weert 1e plaats
Den Bosch finale 2e plaats met steeds hoge punten.

Indoor Brabant hengstenkeuring 2000:
Bij de hengsten met afstammelingen werd Métall kampioen.

Métall is qua bloedvoering, type en beweging zeer interessant voor het fokken van zowel dressuur als springpaarden.

Métall staat ter dekking bij de hengstenhouderij en KI-station Gebroeders van Manen
Afbeelding

hoop dat je er wat mee bent

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pieterjan op 2001-05-07 19:13 ]</font>

Astrid(dempsey)
Berichten: 326
Geregistreerd: 10-02-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 18:31

wow die is echt heel mooi!! *LOL*

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:19

g
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:20

g
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:58

mooi paard die Métall.
dat veulentje is ook errug mooi! leuk gedaan trouwens, die kerstmuts en die sokkies! Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 12:00

Als ik voor een zoon van Ferro zou kiezen zou het niet metall zijn maar osmium. Heb wel een metal gekend, een halfbroertje van een paard van mij, een Guidam. Allebei uit een landwind x Ubis moeder. MAar die metal was van de verkeerde eigenaar. Hij was een jaar jonger dan de mijne en allebei kregen ze hetzelfde probleem: het wobbler syndrome. Ze moesten allebei naar de slacht.

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 14:02

Haha! Leuke foto!

Maar zo te zien is Metal echt een prachtbeest! Weet iemand ook hoe hij qua karakter is? Nou ja, zijn nakomelingen? Muzefee is namelijk een beetje een opgefokte druif Party!! maar wel erg mooi. Van nature heeft ze een prachtige front maar een matige achterhand. Nu ze zeer regelmatig gereden wordt is haar kontje ook een stuk mooier geworden, maar het zou leuk zijn als het veulen meteen een superkontje zou hebben. Haha!
Muuz is niet snel bang, maar fokt zich wel erg op. Als je kwaad op haar bent, kun je beter tien keer tot tien tellen dan dat je het op haar af zou reageren. Dan kijkt ze je weken niet aan. Maar als ze je eenmaal in haar hart gesloten heeft is het een superpaard Lovers

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:07

g
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

-

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:09

ik heb een site over veulens en dekken en alles daarom heen hij is nog lang niet af, en de fotos doen het niet Huilen maar dat komt nog wel.
jullie kunnen wel alvast de tekst lezen..
http://home.wanadoo.nl/jvstrien/foal.html ik weet niet of dit het goeie is anders moet ik het thuis effe opzoeken (ben nu niet thuis)

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:08

Afbeelding
Métall is een rijk gelijnde hengst met veel hals, zeer mooi hoofd, met goede bewegingen.
Métall is een hengst met een zeer goed karakter.Verrichting: Eerlijk en betrouwbare hengst, voldoende bereidheid om te werken, stap ruim en actief, draf ruim voldoende, ruimte en tact, goed gebruik van het achterbeen, galop ruim en gedragen. Laat zich in dressuur goed sluiten, goede zelfhouding. Veel aanleg als dressuurpaard.

De veulens van Métall zijn langgelijnd, tonen veel ras en kwaliteit. Ze hebben veel front en mooie hoofden, de bewegingen zijn ruim en tactvol, veel kracht in de achterhand en het voorbeen wordt mooi verheven weggezet.

Métall heeft met succes deelgenomen aan de hengstencompetitie 98/99 en 99/2000. Métall wordt nu voor de sport verder opgeleid door dressuur-ammazone Els Jansen.

Métall is qua bloedvoering, type en beweging zeer interessant voor het fokken van zowel dressuur als springpaarden.

Afbeelding[/img]

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:11

Metall heeft mooie gangen, maar ik vind hem niet mooi, laat staan de mooiste van nederland. Dan ga ik toch meer voor Osmium. Er zijn zoveel goede hengsten. Maar wat komt muzefee te kort, wat zou je willen dat het veulen krijgt wat muzefee niet heeft? Wat zou je willen dat muzefee heeft dat de hengst nog kan versterken? Kijk daar nu eens naar!

De hond is de betere mens

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 18:08

Métall is kik! Ik heb hem ooit eens tijdens een kwpn-keuring gezien en Kwijl Kwijl een vriendin wilde haar merrie ooit eens laten dekken door hem! Hj is ontzettend gaaf een een super karakter, extrieur, gangen, ect. Gewoone en tophengst!

....

rakkertje9
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:11

Ik weet het late reactie als in heel laat :)
Maar ik bedoel als iemand het nog interessant vind sure

Mijn lease paard is van metall geweldig paard is het ook blinkt niet ergens echt in uit maar heeft L2 gelopen in dressuur. Hij kan nu na een. Beetje trainen ook een aardig sprongetje doen van 75 cm. Hij loopt echter wel een beetje raar met beide rechter benen, persoonlijk vind ik hem het mooiste paard van stal ook het andere paard dat van metall op stal staat heeft zijn looks geerft en ze zijn beide heel lief. Buiten is hij wat schrikachtig maar niet echt vervelend, nou persoon die hier ooit nog op gaat kijken hier is beetje info over een nakomeling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 9 bezoekers