weer een vraag betreft de dekking van Honey

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 21:23

als alles doorgaat wordt ze dus door Bokkers Lucky gedekt.
Maar, we zitten met een probje.
Honey staat morgen een week op Roskario, ze is nu hengstig, dus zou ze over 3 weken naar Lonneke gaan. Dan is ze net een beetje gewend op Roskario, dan gaat ze een week weg, komt ze weer terug, moet ze weer wennen.
Zie ik spoken, zal het wel mee vallen? wat vinden jullie?


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 05:24

Bokkers Lucky was toch die zwaar verwaarloosde pony? Is het dan wel verstandig om hem te laten dekken, ik dacht dat ie maar 2 jaar was, toch? Bovendien als een hengst eenmaal mag dekken dan is ie (vooral nu in het voorjaar) een stuk drukker in de omgang. Een dekhengst in het dekseizoen staat ook hoog in het voer. Maar goed, dat is mijn mening. Ik weet niet hoe het nu met Lucky gaat maar ik dacht dat ie er zo slecht aan toe was?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 12:24

Lucky kan je geen dekhengst noemen. Hij dekt Honey, en misschien sunny, en dat was het.
Maar, Lucky is van lon, en volgens Lon gaat het heel goed met hem, en kan hij dit aan (dit vroeg ik me namelijk ook af).
Dus dan vertrouw ik op lon, zij kent haar paardje het beste denk ik

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:06

Honey heeft toch ook pap of heb ik dat mis?
Waarom neem je niet gewoon een goedgekeurde hengst die al wat bewezen heeft. Een veulen met pap. is misschien ook iets makkelijker te verkopen.
Als een hengst eenmaal gedekt heeft kan het wel eens een enorme lastpost worden. Beseft Lonneke dat goed of laat ze hem straks castreren.
Persoonlijk zou ik toch voor een goedgekeurde gaan je weet nooit wat Lucky onder de leden heeft.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers