hoe zijn ferro's over het algemeen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:07

Hmm, die van mij heeft een heel leuk hoofd! Het is niet super klein maar hij is zelf ook 1.71 dus dat kan dan wel. Verre van ramshoofd. Hij heeft er een leuke deuk in. Qua karakter is het op stal een enorme knuffel en met rijden is hij eigenlijk nooit lastig geweest. Ik hoor het wel vaker over Ferro's maar die van mij is echt super te vertouwen. Heel werkwillig en heel voorwaarts. Ik zou er zo weer een nemen!


JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:31

Sjuimpje schreef:
Ferro vererft lelijke kikkerkoppen...
Zwaar en soms ook naar ramskop neigend.


Haha...lekker subtiel gebracht haha!
Ik vind vaak dat veel nakomelingen van Ferro een beetje ielig zijn, lang zo mooi niet als de echte ferro, misschien wordt ie ook wel vaak met de verkeerde merries gekruisd of ververft gewoon niet de goede dingen.

Als het paard heel mooi gebouwd is en een niet al te mooi hoofd heeft zou ik die toch eerder kopen als dat ie alleen maar een leuk hoofdje heeft en een lelijke bouw en dan heb ik het nog niet eens over de gangen. Dus wat dat betreft vind ik een mooi hoofd ook niet zo heel erg belangrijk.
Groetjesss van Jessica!!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 16:42

Ik ken trouwens ook nog een Kennedy, en dat is een bloedmooi paard... met zeker een heel fijn koppie. Kwijl
kennedy zelf heeft trouwens ook een mooi hoofdje toch?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 18:43

maar heeft iemand ook fotos van zijn/haar ferro Verward *LOL*

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 19:09

http://www.endoria.net/upload/index.php/1180867782 ik geef het op , het lukt niet , met die foto's


foto van mijn merrie toen ze nog niet van mij was, ik kwam toen haar veulen ( v. Diamond Hit ) halen. Zij is een Ferro x Sultan x Porter. ( Halfzus van de hengst van Sjuimpje , Triumph ). Ik heb haar nog maar een paar maanden, maar haar karakter bevalt mij erg goed. Ik vind haar mooi, ze is fijn/chique gebouwd , maar smaken verschillen en sommige mensen houden van meer massa. Wel heeft ze een platvoet, ik weet niet of het typisch is voor Ferro , maar vind ik wel een duidelijk minpunt. In een van de IDS staat de index van Ferro , die zou ik er eens op naslaan. Hij staat wel in de top 10 qua dressuurindex kan ik mij herinneren. Het verhaal van een grof hoofd gaat voor mijn merrie niet op ( cobmaat hoofdstel ) , maar naar mijn idee, lijkt zij ook meer op haar moeder ( lijn ) dan op Ferro.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-02 20:24

Ik heb helemaal niets tegen Ferro,
sterker nog, de meeste nakomelingen van Ferro die ik tot nog toe heb gezien sprongen er qua exterieur en bewegen echt uit!

Alleen heeft Ferro als minpunt dat hij geen mooie koppen vererft, ik denk dat de helft van zijn nakomelingen er niet zo genadig af zijn gekomen wat koppie betreft.
Ik persoonlijk vind dat geen enkel probleem, zo heeft elk paard wel wat om op aan te merken en zoals ik al zei, heb ik er liever een die goed over de benen gaat als 1 met een bloed mooi hoofd wat onder het zadel verders niet aanspreekt.

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-02 20:42

die merrie is prok Verward en ster en prestatie had op de ibop Verward 78punten
en een 8qua dressuur aanleg dus dat zit wel snor maar die prok en ibop wat houd dat in Verward

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

ferro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:08

Bij mij op stal staat ook een ferro. Dit is een mooie schimmelruin. Met een mooi koppie. Hij is alleen moeilijk met opstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:45

Pff, de gemoederen lopen wel heel hoog op hier, wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat een hengst die inmiddels bewezen heeft goede tot zeer goede paarden te fokken, zo word afgezeken hier. Hij heeft genoeg gepresteerd om te zeggen dat hij goede paarden fokt, die ook nog eens behoorlijk kunnen springen ook. Misschien niet het type qua smaak van iedereen. En over de karakters??? denk dat het meer over de eigenaren/ruiters zegt dan over de paarden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:02

Een reden waarom er zoveel 'lelijke' Ferro's rondlopen kan natuurlijk ook zijn populariteit zijn. Ineens wilde 'iedereen' een Ferro en op die manier zijn er natuurlijk ook heel veel 'lelijke' merries door hem gedekt. Nederland loopt onderhand vol met Ferro's, waarbij de lelijke nakomelingen erg opvallen en op die manier zorgen voor het algemene beeld over Ferro's, terwijl iedere hengst nu eenmaal goede en minder goede paarden voortbrengt. Een paard heeft tenslotte niet alleen een vader, maar ook een moeder. Alleen valt het bij Ferro misschien meer op, omdat er zoveel nakomelingen van hem zijn en er heel wat van hem (en zijn nakomelingen) wordt verwacht.

Maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand het met mijn theorie eens is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:28

Als je bedoelt dat fokkers met minder kennis van zaken, dan maar een hengst kiezen met een bekende naam, dan heb je gelijk. Er zijn merriehouders die niet voldoende van fokkerij afweten om een goede match te maken met hun merrie en kiezen Ferro, wat een goede hengst is voor de merrie die bij hem past.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Ferro, maar voor elke bekende hengst. Het overkomt Flemmingh, Cocktail vroeger en Jazz nu. Er zijn te veel mensen die denken dat er wel een goed veulen uit zal komen omdat de hengst zo goed is. Fokken is en blijft gokken, maar zomaar voor de vuist weg om de verkeerde redenen geeft veel middelmatige paarden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:31

Karin schreef:
Een reden waarom er zoveel 'lelijke' Ferro's rondlopen kan natuurlijk ook zijn populariteit zijn. Ineens wilde 'iedereen' een Ferro en op die manier zijn er natuurlijk ook heel veel 'lelijke' merries door hem gedekt. Nederland loopt onderhand vol met Ferro's, waarbij de lelijke nakomelingen erg opvallen en op die manier zorgen voor het algemene beeld over Ferro's, terwijl iedere hengst nu eenmaal goede en minder goede paarden voortbrengt. Een paard heeft tenslotte niet alleen een vader, maar ook een moeder. Alleen valt het bij Ferro misschien meer op, omdat er zoveel nakomelingen van hem zijn en er heel wat van hem (en zijn nakomelingen) wordt verwacht.

Maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind. Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand het met mijn theorie eens is.


Volgens mij zit er zeker een kern van waarheid in wat jij zegt. Ik ben het eigenlijk ook niet zo eens met iedereen hier maar ik kan geen goed antwoord geven omdat ik in mijn omgeving geen Ferro zonen ken. Ik kan alleen zeggen wat ik over Ferro zelf vind en dat is in dit topic niet aan de orde.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:52

germie schreef:
.
Ik heb het niet zo op met dressuurfokkerij, de meeste dressuurpaarden komen uit springbloed.
Ferro is ook duur in dekgeld, ik geloof 3700 gulden, daar kun je ook andere hengsten voor krijgen, die gemiddeld genomen meer gemiddelde veulens krijgen.
Je hebt niets aan een vuelen dat lelijk is, maar als je een mooie ferro hebt, dan heb je ook wat.
Ik ga liever voor meer constante veulens


Tja, ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar Ferro is nu juist geen eenzijdige dressuurhengst. Hij heeft zelf ooit ook de hengstencompetitie springen gewonnen en ook in z'n indexen zie je dat hij ook voor springen 102 scoort - gemiddeld dus. De betrouwbaarheid is hoog - het is dus wel redelijk voorspelbaar en constant wat er uitkomt. Verder geldt natuurlijk voor Ferro hetzelfde als voor iedere andere hengst, namelijk dat ie bij je merrie moet passen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:04

Ferro is juist eerder springmatig dan dressuur gefokt. Achter Ferro zit Ulft, daarachter Le Mexico. Achter de moederlijn zit Farn. Ook een goede springindex en goede springzonen. Ferro is in het begin ook springmatig uitgebracht onder Henk van der Broek
Afbeelding

Ferro is inderdaad erg veel gebruikt om te dekken. Daardoor zie je er verschrikkelijk veel. Veel mooi en veel minder mooie. De karakters zijn ook niet allemaal hetzelfde, maar ze zijn ook niet allemaal even consequent opgevoed en daar vorm je in de begin jaren toch heel erg een karakter mee. Als ze in het begin al mogen drammen en over je heen mogen lopen dan versterkt dit alleen maar en zullen ze het blijven doen. De ander probeert het, het wordt de kop in gedrukt en ze weten dat het geen zin meer heeft dus stoppen ze. Je kan ze dus niet vergelijken.
Als Ferro nou 4 nakomelingen had gehad, ze waren alle 4 lastig en lelijk, dan was het een ander verhaal, maar het zijn er zo verschrikkelijk veel.

Naar horen zeggen heb ik ook gehoord dat ze doorzetters zijn. Maar dan wel op de verkeerde manier. Met drammen, hun zin doordrijven, vaak op een gemene manier.

Wat hierboven al wordt gezegd... is het dan echt zo belangrijk dat het hoofd zo verschrikkelijk mooi is? Tuurlijk, dat is waar je op valt, maar gaat het je alleen om verliefd te zijn op het uiterlijk of om zijn bewegingen, zijn karakter en zijn gezondheid?
De beesten zijn qua gezondheid in orde, de bewegingen meestal ook en een lelijk hoofd kan toch een sprekend en liefdevol oog bevatten.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:19

Kleintje schreef:
Ferro is inderdaad erg veel gebruikt om te dekken. Daardoor zie je er verschrikkelijk veel. Veel mooi en veel minder mooie. De karakters zijn ook niet allemaal hetzelfde, maar ze zijn ook niet allemaal even consequent opgevoed en daar vorm je in de begin jaren toch heel erg een karakter mee. Als ze in het begin al mogen drammen en over je heen mogen lopen dan versterkt dit alleen maar en zullen ze het blijven doen. De ander probeert het, het wordt de kop in gedrukt en ze weten dat het geen zin meer heeft dus stoppen ze. Je kan ze dus niet vergelijken.
Als Ferro nou 4 nakomelingen had gehad, ze waren alle 4 lastig en lelijk, dan was het een ander verhaal, maar het zijn er zo verschrikkelijk veel.

Naar horen zeggen heb ik ook gehoord dat ze doorzetters zijn. Maar dan wel op de verkeerde manier. Met drammen, hun zin doordrijven, vaak op een gemene manier.


Onze Ferro is precies zoals je hierboven beschrijft: een doorzetter. Nog geen 24 uur oud lag hij bij de veuelenbrigade in Utrecht. Minder dan 5% kans......... maar hij knokte zich er doorheen. Een wonder noemde iedereen het. We hopen op 13 mei a.s. z'n derde verjaardag te vieren. Ondanks dat de neiging aanwezig was, is ie verder nooit verwend. Als hij representatief is voor alle Ferro's, dan zou het dan een kreng van een paard geworden zijn. Hij is konsekwent opgevoed maar probeert toch zo iedere drie maand even uit wie de baas is......... de andere 90 dagen is het een schat. Zolang ik hem geen vinger geef, heeft hij niet de neiging de hele hand te nemen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:11

ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Nou ja das wat ik ervaren heb dan...

Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven *LOL* ) Bonfire ging der wel anders tegenaan Cool Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)
Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
Jullie gaan me nu trouwens niet vertellen dat ie lelijk is hé *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:55

HIj sprong over de laadklep heen!!!! en dat maakt hem een lastpak????

Weet je hoeveel jonge paarden dat doen??, die wel eens iets doen wat niet mag, of wat in jou ogen dan lastig is.
Heel apart, om direct een paard lastig te bestempelen, om zoiets onzinnigs.
laurake schreef:
ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Nou ja das wat ik ervaren heb dan...

Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven *LOL* ) Bonfire ging der wel anders tegenaan Cool Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)
Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
Jullie gaan me nu trouwens niet vertellen dat ie lelijk is hé *LOL*

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:35

Pipo"]
HIj sprong over de laadklep heen!!!! en dat maakt hem een lastpak????

Weet je hoeveel jonge paarden dat doen??, die wel eens iets doen wat niet mag, of wat in jou ogen dan lastig is.
Heel apart, om direct een paard lastig te bestempelen, om zoiets onzinnigs.
[quote="laurake schreef:
ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Nou ja das wat ik ervaren heb dan...

Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven *LOL* ) Bonfire ging der wel anders tegenaan Cool Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
Jullie gaan me nu trouwens niet vertellen dat ie lelijk is hé *LOL*
[/quote]

Om te beginnen, jaarling is te oud geschreven...een jaar was ie niet, hij stond nog met mama in de trailer dus ik denk niet dat die dan al zo oud was,mss was ie een half jaar enfin, jaarling, half jaarling daar gaat het nou niet over)
Nee je hebt me niet begrepen lees nog eens goed door (vooral het rode)...Hij deed wel meer dingen, en de mensen die het interview gaven zeiden zelf dat Ferro niet de gemakkelijkste was hoor!
Oh ja, er waren nog voorvallen, enkel over de laadklep springen zou hem iet zo meteen heel erg lastig maken (toch wel al lastig je kunt hem niet meenemen want hij besluit mama's veilige flank om te ruilen voor die onbekende enge buitenwereld die aan de andere kant van de klep ligt.Lijken me niet echt makkelijke veulens hoor..net zoals veulen die het fijn vinden om telkens de draad door te breken ondanks de fikse scheut stroom die erop staat..dat vindt ik persooonlijk lastige veulens, en dat kan erg goed zijn hoor zulke veulens die bewijzen van karakter, moed,...of zijn mss ook gewoonweg dom)Erg onzinnig vindt ik het niet, en als je nou goed kijkt zie je ook meteen dat ik het ook geen referentie vond (lees maar is na)!!!(in het vervolg eerst beter lezen voor je zulke kritiek naar m'n kop gooit)
Nou ja, goed ik was zelf ook een beetje fout want ik had de leeftijd verkeerd geschreven..(jaarling en veulen is wel ietsje anders) dus stom van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:39

Oke misschien reageerde ik ook wel wat te fel. Maar na nu al een hele tijd aangehoren te hebben dat Ferro's en allerlei andere hengsten verschrikkelijk lastig schijnen te zijn, word ik het een beetje zat. Want volgens mij zijn deze hengsten en hun nakomelingen helemaal niet lastig, maar word er verkeerd mee omgegaan. Misschien word het eens tijd, om (voor veel mensen) eens in de spiegel te gaan kijken, en te kijken waarom!!!! sommige paarden lastig worden. en niet altijd de paarden maar de schuld te geven. Want veel lastige paarden, worden toch echt lastig gemaakt!!!!
En helemaal van Ferro zijn nakomelingen hoor ik juist alleen maar positieve berichten over het karakter.
laurake"]
[quote="Pipo"]HIj sprong over de laadklep heen!!!! en dat maakt hem een lastpak????

Weet je hoeveel jonge paarden dat doen??, die wel eens iets doen wat niet mag, of wat in jou ogen dan lastig is.
Heel apart, om direct een paard lastig te bestempelen, om zoiets onzinnigs.
[quote="laurake schreef:
ja dat is eigenlijk ook zoiets...een mooi hoofd is leuk meegenomen maar je gaat toch geen paard kopen omdat er zo een lief koppie opzit en hij tijdterwijl maar 3 benen heeft...
Je moet een paard in partjes bekijken als je der 1 gaat kopen, en zo begin je met de benen en ga je stilletjes omhoog.Als dat allemaal goed is mag je eens gaan kijken of der een leuk koppie op staat.
Ga je eerst naar die lieve schattige oh zo mooie blik kijken ben je vaak al helemaal weg omdat ie zo lief kijkt ofzo, een paard is meer dan een hoofd alleen.
Nou ja das wat ik ervaren heb dan...

Trouwens ik heb ooit eens een artikel gelezen over de eigenaars (of fokkers weet ik veel) van Ferro.Naar het schijnt was ie als veulen al een enorme lastpak...zo sprong hij over de laadklep van de trailer als jaarling (terwijl die dicht was)en zo zijn er nog voorvallen...hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven *LOL* ) Bonfire ging der wel anders tegenaan Cool Nou vindt ik dit echter geen referentie.Als veulen is een paard al heel anders en Ferro bewijst wel van karakter (in de goede en slechte zin)Slecht vindt ik hem niet anders was ie echt niet zo ver gekomen.
Het is een kwestie van smaak, zo vindt ik een Arabier maar nix, geef mij maar een lekkere bolle dikke met veel massa..zo is het maar net met Ferro ook.
Jullie gaan me nu trouwens niet vertellen dat ie lelijk is hé *LOL*
[/quote]

Om te beginnen, jaarling is te oud geschreven...een jaar was ie niet, hij stond nog met mama in de trailer dus ik denk niet dat die dan al zo oud was,mss was ie een half jaar enfin, jaarling, half jaarling daar gaat het nou niet over)
Nee je hebt me niet begrepen lees nog eens goed door (vooral het rode)...Hij deed wel meer dingen, en de mensen die het interview gaven zeiden zelf dat Ferro niet de gemakkelijkste was hoor!
Oh ja, er waren nog voorvallen, enkel over de laadklep springen zou hem iet zo meteen heel erg lastig maken (toch wel al lastig je kunt hem niet meenemen want hij besluit mama's veilige flank om te ruilen voor die onbekende enge buitenwereld die aan de andere kant van de klep ligt.Lijken me niet echt makkelijke veulens hoor..net zoals veulen die het fijn vinden om telkens de draad door te breken ondanks de fikse scheut stroom die erop staat..dat vindt ik persooonlijk lastige veulens, en dat kan erg goed zijn hoor zulke veulens die bewijzen van karakter, moed,...of zijn mss ook gewoonweg dom)Erg onzinnig vindt ik het niet, en als je nou goed kijkt zie je ook meteen dat ik het ook geen referentie vond (lees maar is na)!!!(in het vervolg eerst beter lezen voor je zulke kritiek naar m'n kop gooit)
Nou ja, goed ik was zelf ook een beetje fout want ik had de leeftijd verkeerd geschreven..(jaarling en veulen is wel ietsje anders) dus stom van me.
[/quote]

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:51

ja kijk daar ben ik het ook mee eens.
Karakter dat ze hebben meegekregen is 1 ding, opvoeding het andere.
Er zijn afstammelingen van eender welke hengst die echt lastig van karakter zijn.Maar net zo goed als dat er plaatjes uit komen, zoals ik hierboven zei, karakter is het ene..opvoeding het andere.

je kunt een veulen van begin af aan verwennen..dan krijg je later zo een bedorven kreng...je kunt ze ook van het begin een mep geven om het minste...dan krijg je bange paarden waar haast niets mee te beginnen valt (wees eerlijk dat krijg je er nooit helemaal uit, ik spreek uit ervaring heb ooit zo eens een pony gehad die dat allemaal had moeten doorstaan en daar moest je constant rekening mee houden

Het is dus idd verkeerd om zo zwart-wit te denken dat een ferro altijd lastig is en een (ik noem zo maar even wat) een Gribaldi altijd super..

Dekhengsten worden nooit zomaar goedgekeurd echte gevaarlijke krengen worden overigens geeneens aangeboden, daar kun je toch niets mee beginnen (zal wel is voorkomen maar ik denk niet dat ze dan worden goedgekeurd...uitzondering bevestigd de regel natuurlijk)

Het is dus niet nodig om zo een stempel op Ferro te drukken want als ie echt zo lastige nakomelingen had zou heus niet zoveel gebruikt worden
En z'n fokkers (of weet niet meer wie) hebben er idd over gezegd dat ie niet de makkelijkste was, maar uiteindelijk ging ie door vuur voor je.
Juist door z'n eigenzinnigheid en sterke karakter (dat ie al van veulen af had) zijn ze van Ferro gecharmeerd geworden en is hij nu wat hij is...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:07

Citaat:
hebben jullie hem trouwens gezien met de Olympische spelen, der kwam geen piaffe uit toen hoor (hij viel gewoon stil en Coby maar aandrijven *LOL* )


Wat een onzin zeg dat ie daarom lastig zou zijn. Hij was met de spelen verkouden geweest. DAardoor was zijn conditie aangetast en was hij moe, dit heb ik ergens gelezen wat Coby dus vertelt had.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:26

ik vind de meeste ferro's mooi

Kiekeboe

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:23

Nog even over Ferro zelf: Johan Hamminga was nog trainingsleider in Ermelo toen Ferro daar z'n 100-dagen test deed en hij schreef over Ferro dat die voor karakter een 12 mocht hebben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:18

Nou, dit weekend heb ik een Ferro nakomeling gezien. Ze had toch echt wel een mooi hoofdje, ik heb er speciaal opgelet. Was ook braaf en mee werkend. Kon goed bewegen. Geen fouten op aan te merken eigenlijk. Viel me behoorlijk mee na dat ik hier van alles had gehoord.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:03

Ik vind dat je in de meeste nakomelingen van Ferro wel iets herkenbaars ziet. Inderdaad een groot stevig hoofd met vrij grote oren, maar wel met vriendelijke oogjes. Het valt mij ook op dat heel veel afstammelingen van Ferro behoorlijk groot zijn, dus ja daar hoort een groot hoofd bij Tong uitsteken
Dit is een Ferro waar ik eens op gereden heb:
Afbeelding

Wat hier in het topic gezegd wordt: je moet het paard in partjes bekijken...Ik kijk zelf liever naar het totaalbeeld. Het paard moet je aanspreken, en ik vind een van de meest aansprekende 'onderdelen' van het paard toch echt het hoofd, dus dat zou ik heel belangrijk vinden bij het kopen van een paard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 bezoekers