Toch maar weer de wekker gezet.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Toch maar weer de wekker gezet.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 22:13

Vanavond een hele poos bij Mika in de stal gezeten en het valt me op dat ze maar heel weinig plast en elke keer van het ene been op het andere staat te wippen ipv dat ze rustig stilstaat.....

Haar uier is behoorlijk vol aan het worden, al kegelt ze nog niet, maar om toch maar geen risico te nemen ga ik er toch maar weer uit 'snachts....

De datum waarvan ik dacht dat het de uitgerekende datum was is 8 april, stel er is nog een cyclus geweest dan is ze nu toch weer uitgerekend denk ik....

Al een tijdje ging ik er niet elke nacht meer uit, omdat er helemaal niks veranderde aan haar uier enzo, maar de laatste 3 dagen zijn er wel weer behoorlijke veranderingen geweest en omdat ze zo staat te wiebelen vertrouw ik het toch niet helemaal.....

Misschien duurt het nu nog wel een week, ik durf er zo langzamerhand al helemaal meer niks over te zeggen, maar je weet maar nooit, ze doet anders dan anders.... Verward

Duimen jullie voor me dat het nu echt niet lang meer duurt??????? Gaaaap Gaaaap

Haha! Haha! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:16

Vanacht komt het veulen. Het is immers weer maandagnacht. Let maar op mijn woorden..... Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:23

Volgens mij is die bruine van mij straks nog eerder }> Haha!

Nee, ik hoop echt voor je dat het veulentje snel komt.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-02 22:36

Ik weet het echt niet Carola, ik hoop echt dat je helemaal gelijk krijgt, maar ik zeg er helemaal niks meer over........ Lips are sealed Lips are sealed

Straks zit ik weer met mijn goede gedrag elke nacht in die stal te loeren en duurt het nog 2 weken ofzo......*zucht*

Het heeft vanavond wel weer behoorlijk geschopt, dat vind ik elke keer weer een geruststelling, er zit in ieder geval "iets" in en dat "iets" zal er toch een keer uit moeten komen.....

Wanneer is die bruine van jou uitgerekend Marije?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 22:47

3 mei, vrijdag dus. Maar voorlopig verwacht ik nog helemaal niets. Heel weinig uier nog al zit er wel iedere dag iets vooruitgang in.
Tis haar 1e veulen dus misschien schiet het uier ineens vol en staat er een veulen naast, maar ze is me nog wat te druk.
Ze heeft het alarm om, dus ik hoor het vanzelf als het zover is Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 12:51

Wat spannendddddd *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 17:28

dat wiebelen is normaal. de merrie is erg zwaar aan het worden en moet steeds van been naar been om het te ontlasten
de merries behoren eigelijk veel te gaan plasssen en mesten voor de geboorte.
wat ik doe is naast mijn merrie gaan zitten en gedrags handelingen opschrijven die ze doet en hoe vaak in een bepaalde tijd.
bijv.
rondjes lopen
schrapen
drinken
plassen
krampjes
naar de buik om kijken
mesten
veulen schopt
enzo.

zo zie je snel veranderingen. zo zach ik gisteren mijn veulen 23 keer schoppen en mijn merrie vandaag in korte tijd drie keer plassen. dat zijn voor mij duidelijke veranderingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxx88 en 125 bezoekers