Waar vind ik de jonge dekhengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Waar vind ik de jonge dekhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-02 14:13

Elke site die ik kom staan de oude en trouwe en vooral bekende KWPN dekhengsten.
Ik ben nu op zoek naar een paar jonge onervaren KWPN dekhengsten die nog niet zoveel nakomelingen hebben en dus nog niet boven de 700 euro dekgeld uitkomen. Heeft iemand tips waar ik kan gaan kijken?


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-02 16:50

Misschien kun je kijken bij www.bvhh.nl
Dat is de site van de bond van hengstenhouders, dan kun je daar misschien wat vinden.
Suc6 Haha!

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Waar vind ik de jonge dekhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:17

Manda schreef:
Elke site die ik kom staan de oude en trouwe en vooral bekende KWPN dekhengsten.
Ik ben nu op zoek naar een paar jonge onervaren KWPN dekhengsten die nog niet zoveel nakomelingen hebben en dus nog niet boven de 700 euro dekgeld uitkomen. Heeft iemand tips waar ik kan gaan kijken?


Jonge, pas goedgekeurde hengsten bij het kwpn zijn niet altijd goedkoper dan 700 euro. Zeker de hengsen met een zogenaamd dressuurpapier niet, reken dan op een 800 Euro excl. verzendkosten. sommige hengsten blijven op dat tarief staan, de beteren worden heel snel duurder.

Voor een springhengst kan je zeker onder de 700 euro nog slagen, ook bij de oudere garde. maar onder de 600 euro hoef je niet te zoeken, die bestaan niet bij het KWPN....

Je vat het verkeerd op als je denkt dat de jonge onbewezen hengsten dus het goedkoopst zijn....dat is dus niet waar. De mindere hengsten zijn veelal het goedkoopst.
Alhoewel, Paddox is ook best goedkoop (680 euro) en dat is toch ook niet verkeerd....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 01:51

De hengst Bessemeind's Quasimodo (Quidam de Revel x Carthago x Libero H x Ramiro x Lucky Boy X Farn) is een jonge hengst. Een mooi bewegende hengst met zeer veel uitstraling en karakter. Zijn moeder komt uit de bekende merrielijn: de Loma stam.
Ik dacht dat hij is goedgekeurd voor het NRPS & AES.
Hij is beschikbaar via:
-Hengstenhouderij SWS & KI station J. Wouters, Alphen
-Dekstation, Fok- en handelsstal Nieuwmoed, Vorden
-Stoeterij Eloma-hoeve, Opende
Ik vind het persoonlijk een hele mooie hengst en lijkt mij als je een springhengst zoekt een behoorlijk goede. Tevens kan hij ook nog eens goed bewegen ook. Als deze hengst past bij je merrie zou ik het zeker een kans geven.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Re: Waar vind ik de jonge dekhengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:18

Dees schreef:
Alhoewel, Paddox is ook best goedkoop (680 euro) en dat is toch ook niet verkeerd....


Jaaaah erg goed keuze!!!! Dees, ben het helemaal met je eens hihi!
Paddox rules, maar ik ken wel meer leuke jonge KWPN hengsten! Ik zou zo een stel andere kunnen aanwijzen, al ben ik nu ff niet helder hehe (nee, ben geen Koninginnedag wezen vieren... }> )ik kan dr effe niet opkomen, maar die jonge Montecristo oa.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Change3x en 65 bezoekers