Wie heeft er een New Forest??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Linda87

Berichten: 26
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:20

he hoe is het nu met offem minos?? hij is toch verkocht voor de sport ofzo???


Offem Minos loopt nu in de sport onder maurits schumacher


supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:56

Linda87 schreef:

En de andere was ook een vosruin v. Sander, ik had hem gekregen toen hij 2,5 jaar was als hengst, hij was ster geworden op de hengstenkeuring, we hebben em zadelmak gemaakt en ik heb l springen en b dressuur met hem gereden.


Weet je wie de moeder is?

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:34

Ik rij 2 newforesters de één is 19 jaar! Ze heet Polsbury Pipi en haar vader is Priory Prickle! Ze heeft z derssuur en z springen gelopen! en nu loopt ze voor de kar met Sulaatik Sarah! Haar vader is Valentino! Sarah is als het goed is 12 jaar oud!

Groetjes!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 12:41

Hoi, ik heb ook een new forest pony, het is een 20 jarige ruin van Winsome's Diogenes en zijn moeder is Rilana, ik heb hem gehad toen hij 17 was. als veulen heette hij Ronaldo, nu heet hij Rockey vandaar mijn naam, Knipoog misschien kent iemand deze pony nog, het is een zwarte pony met enkele witte haren op zijn voorhoofd en linksvoor een klein beetje wit aan zijn been. Wie heeft nog meer een NF pony met deze vader? of wie kent een site met info over deze vader

groetjes Maud Wilms

dit is hem, maar toen was hij geschoren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 17:46

wij hebben thuis ook nog 2 new foresters

zij heten bettie (een oude fokmerrie van 27) haar vader heet iets van priory boots(iets in die zin)

en manouska(van young winsome's adrian)

de groeten
michiel

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 18:58

zie profiel. Ik heb een F.F marco polo x oosterbroek arthur gehad. Die staat nu 3 straten verderop Haha!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 19:41

hebben er hier ook mensen met een pony, waarvan de vader PRIORY PRICKLE is?????
altijd leuk om te weten.... mijn beste vriendin heeft een pony genaamd MAGNUM zijn vader is PRIORY PRICKLE

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 00:12

mijn pony heeft dezelfde grootvader als Sweet Forest Wizard
nl Oosterbroek Arthur

z'n vader is Fivelingo's Robijn (vader : Oosterbroek Arthur, moeder : Offem Dido)
z'n moeder is Orchid's Myriantha ( vader : Rusty, moeder :Brummerhoeve's Danny's Bonita)

Ik ben trouwens steeds op zoek naar foto's van z'n familie, van de hengst-voorouders heb ik er veel kunnen vinden, oa op de site van Marijke en de site van Liberty, maar van de merries is er niet veel te vinden...

Heb trouwens een vraagje, hij heeft papieren maar is ondertussen vijf jaar en is nooit opgemeten, weet iemand of dit moet en zo ja hoe je dat moet laten doen, hij is overgens nooit gebrandmerkt, ..
Ben tegenwoordig soms aan het twijfelen het alsnog te laten doen, m'n ouders vonden het 'wreed' en 'verminking' van z'n schone billetjes Bloos en eerlijk gezegd zou ik het zelf ook niet graag laten zetten zo'n brandmerk...
Ben trouwens van plan de volgende Belgisch NF dag eens in te schrijven, niet dat er voor ruinen zoveel te doen is, maar ja *LOL*
Ben echt verslaafd aan NF ondertussen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 10:31

Yuna, voor ruinen is er bij het BNFPS idd weing te doen Branden doen ze niet meer. Ik weet ook niet of ze ruinen in het stamboek opnemen, volgens mij niet

Rockey, Winsome's Diognes vind je op mijn website, die in mijn onderschrift staat Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:28

liberty schreef:
Yuna, voor ruinen is er bij het BNFPS idd weing te doen Branden doen ze niet meer. Ik weet ook niet of ze ruinen in het stamboek opnemen, volgens mij niet

Rockey, Winsome's Diognes vind je op mijn website, die in mijn onderschrift staat Lachen


Eigenlijk best wel spijtig. Vroeger is er sprake geweest van ruinenboek op te richten, maar weet niet wat er toen is tussengekomen.
Begin jaren '90 kon je bij het bnfps trouwens wel met ruinen meedoen aan de keuring geloof ik, maar die werden dan niet geprimeerd ofzo (enkel plaatsing).

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:08

hmm, ben even in de war, hoe bedoel je niet in stamboek opgenomen?
Hij is toch wel opgenomen? Anders zou hij immers geen papieren hebben?
Heb het stamboek zelfs op de hoogte gebracht toen hij geruind was itc...
Kan iemand het aub even uitleggen want ik ben een leek wat betreft stamboeken-papieren en de hele boel Bloos

't zou idd leuk zijn moest er meer te doen zijn voor ruinen, maar las in 't ledenblad van BNFPS dat er vorige stamboek dag kans was om mee toen aan dressuurproefjes, dus da's al wat ... of bestgaande rijpony..
Er waren toch klassen voor alle verschillende leeftijden, dus dat moet geen probleem zijn...hoop ik

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 19:08

met in stamboek opnemen bedoel ik in het hoofdstamboek, merries en hengsten worden geboren in het veulenstamboek. Merries kunnen opgenomen worden in het stamboek, evenals goedgekeurde hengsten, ruien niet, wat in NL wel kan Lachen

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:11

*maakt plannen over te lopen * Tong uitsteken
heh heh nah, jk zoveel maakt dat niet uit, hij heeft tenslotte z'n papieren he?
Of zit ik nou nog steeds mis? Verward Zit ie nog steeds in het veulenstamboek dan? Zou toch bizar zijn...hij's 5 ? Verward

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 22:54

Hij zit idd nog steeds in het veulenstamboek, tja, rare belgen Tong uitsteken Nee hoor, ieder stamboek zijn keus Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:01

Yuna schreef:
*maakt plannen over te lopen * Tong uitsteken
heh heh nah, jk zoveel maakt dat niet uit, hij heeft tenslotte z'n papieren he?
Of zit ik nou nog steeds mis? Verward Zit ie nog steeds in het veulenstamboek dan? Zou toch bizar zijn...hij's 5 ? Verward


Voor een ruin maakt het eigenlijk niet zo veel verschil, want ja daar kan je toch niet meer mee fokken Haha!
Ik denk dat het grootste deel van de merries in Belgie (ik schat 3/4) nog steeds in het veulenboek ingeschreven zijn.
Ze blijven in het veulenboek ingeschreven totdat de merrie op een keuring aangeboden wordt op 3-jarige (of oudere) leeftijd en dan stamboekwaardig bevonden wordt.

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:24

Geweldig, dus volgens het stamboek heb ik een 5 jarig veulentje Haha!
In ieder geval bedankt, zo zijn we toch weer een beetje wijzer geworden *LOL*
Nog een vraagje, die proeven op de BNFPS-dag, welk niveau zijn die ongeveer?
En jammer genoeg kan je idd niet fokken met een ruin, maar een hengst en een merrie kan je nou eenmaal niet zomaar samen op een wei houden, nou ja tenzij ...bepaalde gevolgen Bloos Anders had ik wel een veulentje van m'n knapperd willen zien ronddartelen op een bepaald moment Lovers

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 23:31

Die proeven zijn op B niveau, niet zo hoog dus. Toen ik M dressuur met Magpie reed moest ik een B proef rijden op de keuring Die won ik dus Haha!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:38

Proficiat Haha!

En tja, omdat ze dus klassen hebben per leeftijdsgroep (ter verduidelijking, bedoel hier leeftijd van de ruiter) schat ik niet dat er veel deelnemers gaan zijn in mijn leeftijdsgroep (ben 20), bij de uitslagenlijst die gepubliceerd stond in't ledenblad stond namelijk niemand bij die cathergorie, als ik me goed herinner Haha!
Maar er stond geloof ik ook dat ze per leeftijdsgroep de proef wat moeilijker gingen maken, en dat je de proef pas weet op de dag zelf...zag ze daar al eens een M proef beginnen voorlezen en ik met m'n mond vol tanden heh Haha! vandaar dat ik even wou nagaan Knipoog

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:32

lor1_1984 schreef:
Bij ons op stal staat er 1 en ik ken er nog 2.
Ramiro heette die bij ons, tegen woordig wordt hij Man In Black genoemd.
De andere 2 heten Kantje's Arthur en Mastwood Helios.
Ook kwam ik een tijdje geleden iemand tegen met een Schaffelaar (ben de naam kwijt, Boos! )

Ook hebben we er nog 1:
Surprise, moeder: Blanca Spirit, vader is waarschijnlijk Balnca's laatste hengstveulen (zo goed als zeker, aangezien er geen andere hengsten stonden)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

starlet

Berichten: 908
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 23:02

Ik rijd en verzorg ook een New Forest pony, nu alweer ruim 5 jaar.....
Ze heet:
Silvertown's Starlet,
V: Beechwood Lucky Star
M: Polsbury Pepsi
Mv: Queenswood Solomon.
Ze is bruin, 1.46 hoog en 14 jaar oud.......
Groetjes,
Arlette

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:29

en starlet is zoooo mooi!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:19

Kom ik ook weer aan Bloos . Ik heb dus ook een New Forest pony. In me profiel staan foto's + afstammeling van haar

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:43

Ik heb ook een new Forest pony.
Falcon is een ruin van 16 jaartjes jong en 1,43 m hoog. Ik heb hem nu bijna 3 jaar.
We zijn nu Z dressuur met winst en B springen met winst.
Falcon is een Cateshill Renegade x Chungel Fury.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 107 bezoekers