THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-06 20:34

Ik wil graag meer weten over de afstamming van mijn paard shamira.
Shamira heeft een volle zus: Thyrana. Ik zou graag meer van dit paard willen weten.

Wie heeft of kent een paard uit deze stam, of wie heeft/kent de moeder Ninerfa (of Dinerfa), loopt L1 dres.

Wie kan mij meer over deze stam vertellen. Wie fokt er actief met een merrie uit de Terma stam?

Kortom; allemaal vragen.

groetjes Yvonne

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 01:36

Ik heb een ruin uit deze stam. Otermo(koriander x voltaire, moeder jerma).
Ot gaat net als jouw paard via Pherma terug op Derma.

Dit is de merrielijn, voor zover de paarden ingevoerd zijn op de website van paardenfokken http://www.paardenfokken.nl/family.php?horseid=73130

Ik ken de paarden die je noemt trouwens niet.

Biertabje hier op bokt heeft een tijdje een merrie uit deze stam in de springsport uitgebracht. Oeterma(indoctro x nabuur). Deze merrie heeft een, inmiddels 3-jarige, nakomeling van Pacific.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 10:00

ha yvonne, ik heb ook al ene keer ene topic geplaatst; viewtopic.php?f=22&t=464587&hilit=

misschien is het ene goed idee om die man even te bellen (de fokker van de termastam) :d

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

wonderland
Berichten: 136
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Op de grote stille heide....

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:48

Kun je natuurlijk proberen. Alleen aan het bloed te zien. Lijkt Harm Wink mij niet de fokker. De Joost merrie is denk ik de laatste die hij gefokt heeft.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-06 19:58

Nee, de fokker van mijn merrie is de heer Beugels, woont nu in Duitsland. Op de site van stal Roelofs staan paarden die van Harm Wink zijn, dus volgens mij fokt hij nog wel... Ik bel straks even.
Leuk dat er meer mensen zijn met paarden uit de Terma stam.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:36

Die van mij is ook gefokt door H. Wink, maar volgens mij niet bij hem geboren. Hij kon zich het paard iig niet herinneren en hij is gefokt icm Stoeterij Vosbergen(geloof ik). Daar zal hij dus wel geboren zijn

Oeterma(paard waar biertabje mee reed) is ook door hem gefokt

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-06 22:51

Ik heb hem net gebeld, hij fokt nog wel zo'n 5-6 veulens per jaar, al is hij inmiddels 81 jaar. Hij vond mijn merrie interessant genoeg om mee te fokken en vond het grappig dat ze een dressuur afstamming heeft. Hij wist niet beter of de Terma stam was een 'spring-allround stam' en hij was deze tak uit het oog verloren. Hij had al meer dan 200 veulens gefokt van deze Terma stam. Zherma in het papier van mijn paard had hij als jaarling verkocht.
Ik ga hem deze zomer eens opzoeken. Kan ik nog wat van leren!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:33

Dat klinkt zeker interessant, altijd doen!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 15:27

Ik ken thyrana!
ze is van mij zus geweest. Ze heeft de merrie gekocht in exloo. Die mensen hebben haar moeder denk ik nog wel. Thyrana is een donkere vos en een smal blesje. Ze heeft een Jazz uiterlijk met een Kimberley hoofdje. Helaas moest ze wegens omstandigheden verkocht worden. Voordat ze verkocht werd is ze eerst proffecioneel ingereden. Tijdens de verkoop is ze rontgenologisch gekeurd en werd er ocd gecontateerd. Ze is wel verkocht. Waar ze is weet ik niet. Misschien kun je het KWPN informeren.

Het was een vriendelijke merrie maar wel mety veel pit. Ze kan erg mooi draven. Toen ze 3 was had ze een stokmaat van 1.65m Ik weet dat ze tijdens het beleren niet makkelijk was.

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:22

Leuk Yvonne, moet je zeker doen hoor!

Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

zammarano

Berichten: 649
Geregistreerd: 25-04-05
Woonplaats: Papendrecht

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:25

seabert schreef:
Ik ken thyrana!
ze is van mij zus geweest. Ze heeft de merrie gekocht in exloo. Die mensen hebben haar moeder denk ik nog wel. Thyrana is een donkere vos en een smal blesje. Ze heeft een Jazz uiterlijk met een Kimberley hoofdje. .


lijkt ze misschien ene beetje op dit hengstje?

Afbeelding

zo ja dan lijkt het veulen van Yvonnelind der merrie (zus van thyrana dus) meer op zn tante dan op zn moeder!

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:48

nee ze heeft een fijner hoofdje

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:39

dit is thyrana toen ze 3 jaar was. Misschien een beetje onduidelijk maar het is de enigste foto die ik zo snel kan vinden.

Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-06 21:47

Dan heb ik haar een paar weken terug dus op Marktplaats zien staan! Vond het al zo frappant dat ze dezelfde afstamming, Kimberley x Jazz, had! Heeft je zus haar destijds bij de fam. Beugels gekocht? Zij woonden in Exlo, maar nu in Duitsland. Ze hebben helemaal geen paarden meer... Ik zou de moeder wel eens willen zien. Aan wie heeft je zus Thyrana verkocht, zou je willen PM en als je het weet?

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:40

Ik ben eigelijks wel heel benieuwd voor wat voor prijs ze aangeboden werd.

De moeder van thyrana is een zwarte merrie met kol en sneb kan ik me herrineren
Een stevige merrie met een mooi hoofdje. Ze is geloof ik zo'n 1.70 hoog. Er reden toen kinderen op, een vriendelijke merrie dus!. Verder werd er niks mee gedaan. Ze vertelden toen dat ze de merrie van iemand uit de buurt hadden gekocht.

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:41

ik zal even vragen of het stamboeknummer nog bekend is

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:43

wij hebben een thyrana te koop staan bij de manege
V: kimberly VM: Jazz

De site is: www.bosmanege.nl

Op 05-02-2013 is onze dochter Christina geboren

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:51

ze staat voor €4950,- te koop

Op 05-02-2013 is onze dochter Christina geboren

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:54


Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-06 21:37

De moeder was geen 1.70, want de fokker vertelde mij dat ze met haar 1.61 m. maar net in het stamboek werd opgenomen. Ze staat ook op paardenfokken als zijnde 1.61m. Was jezelf nog een stuk kleiner dat ze daardoor zo groot leek?

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Nienke_
Berichten: 1936
Geregistreerd: 10-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:01

Dat zal wel het geval zijn geweest. Ze toonde ernorm groot in iedergeval. Toen mijn zus thyrana kocht was ze 1.62m en net 2 jaar oud. We dachten echt dat haar moeder veel groter was en hoopte dat thyrana die maat ook zou krijgen. Maar nu blijkt dus dat ze toen al groter was. Vreemd maar grappig

thyrana12
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:02

thyrana stond 1 jaartje bij ons op de manege en daar heb ik haar iedere dag gereden ze liep ook niet in de manege lessen ze was eigenlijk bedoeld voor de eigenaar van manege hoeveneind want daar staat ze maar die had er geen tijd voor. dus mocht ik met haar aan de slag. ze gaat deze week wel weer terug naar handel stal jansen van de hout omdat ze niets met thyrana kunnen verdienen omdat ze vanwege haar karakter niet in de manege lessen kan en mag lopen. ze is nu 12 en ik heb haar echt in mijn hart gesloten en ga haar ook heel erg missen. ik heb ook echt ontzetten veel van haar geleerd ze kan zo vervelend zijn als ik weet niet wat maar ze kan ook echt goddelijk lopen. als jullie graag een paar foto's willen zien van haar hoe ze er nu uitziet kunnen jullie mij gerust mailen. want het lukt me niet om ze hier op bokt.nl te zetten.

liefs elena

Drent
Berichten: 5
Geregistreerd: 07-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:24

Ik ben diegene die Thyrana als 2-jarige gekocht heeft. Ze heeft toen, omdat ze verwaarloosd was, een zomer over in een enterwei gestaan. Terwijl ze zelf al een twenter was. Waarschijnlijk is dit fout geweest. Ze was de hele koppel de baas. Omdat ik toen nog een paard had en ze wel samen in de wei en op de trailer moesten staan, heb ik haar verkocht. Ze was gemeen naar mijn ander paard. Ik zo'n 2 jaar geleden nog contact gehad met iemand die haar toen te koop ann bood. Het is jammer dat ze zo vaak wisselt van eigenaar. Dat komt haar karakter niet ten goede. Hopelijk vindt ze snel een fijn thuis.

thyrana12
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-04-12

Re: THYRANA v.KIMBERLEYm. NINERFA uit Terma stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:34

Ow Oke. Dat wist ik niet dat ze vroeger zo was. Met haar karakter tegenover andere paarden heeft zij bij mij nooit problemen gehad. Ze stond ook altijd met een ander paard in de wij en daar is ook nooit iets gebeurd. Ze was na een week op die handelsstal alweer verkocht. Heb geen idee waar ze nu naartoe is. Hoop echt dat ze een leuk baasje gevonden heeft die ook weet wat hij aan zo een paard heeft.
Leuk dat je gereageerd hebt

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:35

Ik zie dat ze nu weer te koop is bij JvdH! Sneu voor het paard |(

Vallen is niet erg! Blijven liggen wel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers