vragen over de keurhengst FLEMMINGH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 23:04

Sakkia, onthoudt nu maar het wordt de Sir.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:02

De slechte zie je ook niet op de hengstenkeuring hoor!!,

SAKKIA schreef:
afgelopen hengstenkeuring een Flemmingh x housten een bewegings wonder je mag kijken wat voor commentaar er bij staat in de hoefslag.

Er staat:
Het schoolvoorbeeld van hoe een dressuurpaard hoort te bewegen!!

De hengst heet Sezar en het is een superbeestje die op het rapport van de vaculteit in Utrecht een zeer goed op de foto's kreeg. Hij is op de select sale verkocht.
Ik heb klaargemaakt voor de hengstenkeuring niet in mijn eentje uiteraard (we hadden er nog 20) en ik moet zeggen dat ik hem nog iedere dag mis!!!

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:32

De flemmingh die ik kende is weggegaan omdat hij duidelijk (dus zonder foto's ) OCD had, was 3 jaar. Dus dat een deel niet goed is.... ik geloof het wel.
Glennridge is ook keur, maar is ook niet alles hoor, fokt toch ook niet super, heeft maar heel weinig ster en keurmerries. hij is dan al wel dood, maar z'n nakomelingen zijn vaak maar matig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:41

Hehe, eindelijk iemand die een realistisch en kritisch naar hengsten kijkt!!
germie schreef:
De flemmingh die ik kende is weggegaan omdat hij duidelijk (dus zonder foto's ) OCD had, was 3 jaar. Dus dat een deel niet goed is.... ik geloof het wel.
Glennridge is ook keur, maar is ook niet alles hoor, fokt toch ook niet super, heeft maar heel weinig ster en keurmerries. hij is dan al wel dood, maar z'n nakomelingen zijn vaak maar matig.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:55

Ster is een exterieur-predikaat....en keur daar een vervolg op.

Ik geloof toch dat ik liever een prestatie-paard heb dan een paard met een schoonheidsdiploma. ik vind het terecht dat hengsten die prestatiepaarden leveren in plaats van uiterlijke plaatjes ook Keur achter hun naam mogen zetten.
Kijk maar naar Jus de Pomme (i.m.), ok geen schoonheid en toch prestatie. Wat wil je nu werkelijk fokken? een mooi paard voor in de wei met een vette ster of een paard wat mischien minder fraai is volgens het kwpn maar waarmee je wel 'in the picture' kunt rijden...

Ik graag het laatste....Wat zegt zo'n ster immers helemaal?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:57

Zou het liefste allebei willen!!!

Dees schreef:
Ster is een exterieur-predikaat....en keur daar een vervolg op.

Ik geloof toch dat ik liever een prestatie-paard heb dan een paard met een schoonheidsdiploma. ik vind het terecht dat hengsten die prestatiepaarden leveren in plaats van uiterlijke plaatjes ook Keur achter hun naam mogen zetten.
Kijk maar naar Jus de Pomme (i.m.), ok geen schoonheid en toch prestatie. Wat wil je nu werkelijk fokken? een mooi paard voor in de wei met een vette ster of een paard wat mischien minder fraai is volgens het kwpn maar waarmee je wel 'in the picture' kunt rijden...

Ik graag het laatste....Wat zegt zo'n ster immers helemaal?

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 09:58

pipo, heb je ook ervaring met Flemmingh of Glennridge??
Ik rij op een Glennridge, en dat is de enige die is blijven leven bij de eigenaar, hij had er 4 of 5 gefokt, eentje aan droes overleden, dood veulen geboren, OCD, een eentje die goed gekeurd is, en daar rij ik nu op, maar het is echt geen mooie hoor, exterieur mankeert van alles, beweging ook niet super, karakter wel.
Die Flemmingh is gekocht door iemand van vdl, voor weinig, gaat het 'duistere' circuit in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 10:11

Ja, met flemmingh's wel, daar hebben we er zelf een van gefokt ( die overerigens goedgekeurd is, maar ja , dat worden ze altijd van die moeder)
Verder heb ik meerdere mensen lesgegeven met jonge flemminghs, en kom je ze hier en daar regelmatig tegen op wedstrijd.
Glennridge daar integen niet. Tja ik weet dat het een wellington is, en dat is een hengst die veel goede paarden heeft gefokt. Zag toevallig dit weekend in het zzl in bunschoten een hele goede Emilion, dat is ook een wellington. Jeetje wat kon dat dier bewegen.
Dus glennridge zelf niet, maar zijn vader ken ik wel.
Maar wat vervelend voor die fokker dat al die veulens dood zijn gegaan.
Lijkt me verschrikkelijk, dit jaar hebben wij geen veulens ( we hadden vorig jaar zoveel paarden, dat we het effe een jaartje hebben over geslagen) maar vorig jaar en het jaar daar voor hebben we ook een dood veulentje gehad. De ene dood geboren en de ander na een week, die was zowel doof als blind, hard om te zeggen maar zo eentje kan maar beter dood gaan.
Maar goed erg vervelend allemaal, maar het hoort er wel bij.

germie schreef:
pipo, heb je ook ervaring met Flemmingh of Glennridge??
Ik rij op een Glennridge, en dat is de enige die is blijven leven bij de eigenaar, hij had er 4 of 5 gefokt, eentje aan droes overleden, dood veulen geboren, OCD, een eentje die goed gekeurd is, en daar rij ik nu op, maar het is echt geen mooie hoor, exterieur mankeert van alles, beweging ook niet super, karakter wel.
Die Flemmingh is gekocht door iemand van vdl, voor weinig, gaat het 'duistere' circuit in.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 13:47

Ikzelf ben ook helemaal verliefd op Flemingh...en tuurlijk zal hij niet altijd super bewegers kunnen maken want het ligt ook aan de merrie...!

Mijn ervaring met Flemmingh's is dat ze allemaal willen werken.

Volgens mij (weet ik niet zeker) is Flemmingh zelf M- springen geweest

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-02 18:56

ik denk dat die fokker van die paarden van PIpo ook maar eens moet gaan kijken naar de merrie. En als hij er slechte ervaringen mee heeft waarom heeft hij er dan 4 of 5 van gefokt dat zegt ook wel weer wat moet ik zeggen.

Het is niet alleen de hengst die erfelijk materiaal afgeeft de merrie geeft ook een deel dat moet je niet vergeten.

En er komen vaak genoeg paarden die het net niet allemaal hebben op de hengstenkeuring maar die mogen dan wel gewoon naar de 1ste bezichteging.

En ik denk niet dat als Flemmingh zo slecht fokt dat er dan nog steeds elk jaar veulens van hem geboren worden fokkers moeten dat dan eigenlijk ook weten!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 93 bezoekers