Wie kent Furore, en info over Jasper, Lucky Boy, Courville,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Wie kent Furore, en info over Jasper, Lucky Boy, Courville,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-02 11:38

Furore Verward is de vader van mijn driejarige merrie, Het is een ontzettend lief Lovers Verward paard, heel aanhankelijk naar mensen en ik ben haar grote leider, en zo hoort het ook. Toch is ze met rijden niet zo gemakkelijk, echt wel heel braaf maar tot dat er meer gevraagd wordt. Haha!

Omdat je in de sport en dergelijke nooit iets van Furore hoort Slapen Ben ik gewoon heel benieuwd of er meer mensen zijn op bokt die een Furore hebben Haha! Het lijkt mij heel leuk om te horen hoe het met jullie paarden gaat Party!! Party!!

Ook afstammelingen van de andere hengsten hebben mijn intresse Schijnheilig

Vooral van Jasper, een oudere maar toch goeie hengst, zou ik wel wat meer willen weten, Extreme duivel Extreme duivel het is/was? toch ook een duiveltje of niet?


Hoi Helga

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:26

???? Nooit iets van een Furore horen? Hier in het noorden komt Furore veelal voor in de afstammingen.

Wellicht komt dat omdat hij hier vlakbij staat bij van Dellen in Opende. Vooral in het springen zie je Furore hier veel.

Bij ons op stal staat ook een Furore (ruin), kan goed lopen en springen en wordt sinds kort ook in de wedstrijden uitgebracht.

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 16:36

Wat voor rassen zijn het? Anders kijk ik wel even voor je op de Del Mar site, daar kan je stambomen uitzoeken.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:19

Courville xx
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... ght=jasper

Lucky Boy xx
Compromisse x Ksarinor x Mistral x Plassy, 1.67, bruin.
Hij heeft 27 goedgekeurde zonen. Hij is in 1984 overleden. Op de renbaan is hij 27 x gestart van deze 27 x zat hij 10 x bij de eerste 3 en was 6 x eerste. Hij is o.a. de vader van Calypso onder M. Smith, The Freak onder H. Simon, L. Beerbaum & D. Hafemeister, Medrano onder A. Kursinski & Urchin onder R. Tebbel.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 14-04-02 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Neeltje

Berichten: 6
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Groningen

Furore en Courville xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 18:39

Wij hebben ook een Furore merrie en die heeft ook behoorlijk een eigen willetje. Als ze iets niet wil en je staat niet boven haar dan doet ze het ook niet, wat je ook probeert Verward . Maar springen dat kan ze als de beste, mijn vader rijd er vooral recreatief op maar zo af en toe maakt ze ook een sprongtje en iedereen zegt dat ze een hele goede springer is. Verder heeft ze 6 jaar geleden een veulen gehad van Peter Pan en deze blijkt nu bij de familie Zoer te staan waar hij nu pas in de Z is begonnen (en dat voor een 6 jarige Pling ). Maar goed van dat paard moeten we verder afwachten wat de toekomst gaat brengen. Nu is onze Furore merrie in ieder geval weer drachtig van Lennard en in juli (duurt dus nog wel even Boos! ) verwachten we de kleine van haar.
Via ww.elomahoeve.nl kan je Furore zelf gaan bekijken op internet (even een tip misschien?)
Verder vroeg je nog info over Courville xx. Ik weet alleen dat hij 4 goedgekeurde hengsten heeft gebracht namelijk: Renville (heeft mijn opa gefokt), Jasper, Notaris en Isotoop. En dat het een vos was die als eigennaardigheid had dat hij nooit voorop de wagen wou staan en nooit vast wou staan, verder was het een hele lieve en brave hengst. Op de renbaan was hij niet zo goed want van de 29 races die hij gerend had won hij er slachts 3, maar hij werd vooral gebruikt als leerpaard voor de jonge renpaarden. In 1965 kwam Courville naar Harktstede bij Heringa. Courville is geboren in 1952 en overleden in 1977. Van de nakomelingen wordt van het karakter gezegt dat ze tempramentvol zijn maar goudeerlijk en veel bereidheid om te werken vertonen.

Ik hoop dat ik nu genoeg info heb gegeven, maar mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel.
Groetjes Neeltje

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-02 19:07

Furore;

Afbeelding

Afbeelding

Is nog hengst/paard van het jaar geweest, welk jaar? euh Haha!

"Categorie:
Stamboek

Onderwerp:
Stal Sietse van Dellen


Bijzonderheid:
Standfoto

Paard:
Furore

Stamboek:
KWPN

Locatie:
Opende"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-02 12:16

Afgaande op de papieren zou hij goed moeten kunnen springen.

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Furore,Jasper,Lucky boy,Courville

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 12:23

Fantastisch Pling ik ben echt heel blij met al deze informatie, het klopt ook echt met mijn merrie. Als je haar eerlijk behandeld doet ze alles voor me.
En zo verschrikkelijk lief en aanhankelijk.
Ze geeft ook de indruk heel erg inteligent te zijn, leert daardoor heel snel,

Party!! Party!! Ik zou het heel leuk vinden om een beetje te volgen hoe het met die Furore uit Drachten gaat Party!! Party!! Sorrym maar nu ik dit schrijf kan ik je naam er niet even bijhalen


*LOL* En wat leuk dat jouw opa die hengst heeft gefokt


Lovers Nou paardeliefhebbers uit de buurt, kom gerust eens kijken naar mijn merrietje Pling en nog bedankt Helga.

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 12:26

Knipoog Ja, zeker DESIREE maar we hebben ze alleen nog maar los laten springen, en dat ging super Haha!
toch gaat ze ook heel goed in de dressuur, ze loopt heel mooi in balans

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Neeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-02 12:33

Haha! Nog even dit, lieve Neeltje wat een zee van info *LOL* echt te gek, volgens mij zijn jullie een echte paarde-fam.

Hoe oud is jullie merrie nu, en hoe groot is ze want die van mij blijft nog een beetje aan de kleine kant. 1.60m Kwijl

h.g Helga *LOL* *LOL* Haha!