Goodtimes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 18:47

pniekepnak schreef:
Over het algemeen heeft een paard met appeltjes het naar zijn zin op stal. Die heeft hij.
Over het algemeen heeft een paard appeltjes als ze aan het verharen zijn.

En op Deurne nemen ze geen paard dat medisch niet volledig in orde is. En er lopen daar genoeg mensen rond die heel goed weten wanneer er iets mis met een paard en wanneer niet. Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. En nee, je hebt niet gezegd dat ik niet consequent en eerlijk ben, maar je hebt dat wel als reden genoemd, terwijl het niet zo moeilijk is om te begrijpen waarom dat gewoon niet zo is.

Nee, heb ik niet gedaan, ik heb gezegd hoe ik mijn eigen paard moet behandelen.
Dat paard is niet van mij, maar hij staat wel op een stal waar hij prima verzorgd word. En waarom het van mij zo van belang is? Ik heb het hierboven ook al een keer gezegd, maar ik ben van hem afgevallen, heb blijvend letsel overgehouden waardoor ik het stalwerk zoals mesten e.d. niet meer goed kan, wat een van de doorslaggevende redenen is dat ik gestopt ben met deurne. Ik ben niet gestopt met de paarden, want ik rij nog wel, en ik interesseer me nog steeds in de fokkerij. Ik wil graag veel weten over het paard dat mijn rug voor de rest voor mijn leven verpest heeft, is dat zo raar?

Ik vind het verschrikkelijk voor je dat dat is gebeurd maar het spijt me zeer, ik vind nou ook weer niet dat je een paard dat zo kan aanrekenen. Op deze manier. Een paard is geen mens, geen auto en ook geen fiets. Daar bedoel ik niet mee dat ik het niet erg vind voor je. Wie weet waar hij last van heeft Verward

En als het wel zo zou zijn, dat dit karakter vaak voorkomt bij Goodtimes-nakomelingen, weet ik dat ik geen Goodtimes moet kopen!!!

xxx Pneekz

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 19:41

Je wijkt ontzettend van mijn eigenlijke vraag af, maar goed, daar gaan we weer. Ik reken het dit paard niet aan, maar ik wil gewoon graag weten wat jullie ervaringen zijn met goodtimes nakomelingen, zodat ik weet of dit vaak voorkomt, of dat dit paard gewoon niet goed in zijn hoofd is. Want er IS niks mis met hem, dan was dat allang al op gemerkt. En bovendien is die val niet het enige dat met hem gebeurd is, tijdens het longeren heeft hij ook een aantal dingen geflikt die niet kunnen. Hij probeert gewoon onder het werk uit te komen, zoals zoveel paarden, maar hij doet het op een extreme manier. Ik ben deze topic niet begonnen om zinloze discussies te voeren, dus to the point please!!!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 08:36

ik moet nu een 3-jarige goodtimes inrijden, het is een brutale merrie, maar wel eerlijk. Hoe ze het met het werk doet, dat weet ik niet. Op stal is het er eentje die je bij wijze van spreken omver loopt om mar naar buiten te kunnen. Ook wil ze nog wel eens haar tanden in m'n jas zetten, niet om te bijten, maar om even te pakken. Ik mag zo op het eerste gezicht het paadje wel. Het is waarschijnlijk geen makkelijke.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 09:08

thanx!

xx Pneekz

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 09:10

Citaat:
Over het algemeen heeft een paard appeltjes als ze aan het verharen zijn.


Toch vreemd dan dat hij appeltjes had terwijl hij NIET aan het verharen was!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:17

pniekepnak schreef:
Citaat:
Over het algemeen heeft een paard appeltjes als ze aan het verharen zijn.


Toch vreemd dan dat hij appeltjes had terwijl hij NIET aan het verharen was!!!


kom je daar nu pas achter
En verder hou ik mijn mond want eigenlijk wou ik dit ook al niet neer zetten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:19

Wel heel off-topic...

Maar wil wel even kwijt dat het wel of niet aanwezig zijn van 'appeltjes' niets heeft te zeggen over de lichaamsgesteldheid...

Ik heb paarden onder de ringworm nog met appeltjes zien staan.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:21

Kijk dat bedoel ik!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:45

Good times is een braaf goed paard en ik heb nog geen gekke ervaringen gehad met een good times nakomeling.
Je kan van elk paard afvallen, maar dat hoeft nog niet te beteken dat veel good times nakomelingen slecht zijn.
Indoctro staat bekend om moeilijke nakomelingen, maar daarom zullen er ook best veel indoctro nakomelingen zijn die wel goed zijn.
Je moet proberen objectief te blijven en niet van te voren denken dat een Good Times per defininitie slecht of moeilijk is.
Sucses en ik hoop dat je ook een Good Times treft die goed bij je past.

Gr. Adriana

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 12:49

weet je wat jongens we stoppen met dit topic, want ik heb tot nu toe nog maar een persoon gezien die begreep wat de bedoeling van deze vraag was.

heel simpel lijkt mij:
WAT ZIJN JULLIE ERVARINGEN MET GOODTIMES-NAKOMELINGEN?

Dat die van mij slecht is, is maar bijzaak.
Helaas zijn er altijd mensen die ontzettend off-topic gaan en sorry dat ik het zeg, maar op een zielige manier hun gelijk proberen te krijgen. Heb dit al vaker gezien, maar ik wist niet dat er op Bokt ook zulke mensen waren. Ik beschuldig niemand, maar ik denk dat veel mensen wel met me eens zijn dat er af en toe dingen worden gezegd op bokt die behoorlijk kinderachtig zijn.

Voor de mensen die wel normaal antwoord hebben gegeven, dankjewel, hier had ik wat aan!!!

xxx Pneekz

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 12:51

Oh en Adriana, lees even het hele topic, dan weet je dat je wat je net hebt opgeschreven behoorlijk stom is, omdat we het hier al over gehad hebben.....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 11:31

Ik ga hier toch nog even op in; dus iemand die het niet eens is met je mening is gelijk maar zielig. En als iemand ook nog eens een mening geeft, haar eigen mening en die mening heeft al eens de revue gepasseerd dan ben je gelijk maar stom. Ik vind het behoorlijk grof van je dat je zo reageerd.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 12:08

Ik heb er nog een gevonden, uit een Goodtimes-merrie.
De hengst Cantos ( oorspronkelijk NRPS)
Is verkocht aan Jan Schep stal HBC.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 13:16

Ik heb ook wel eens een stomme reactie, en jij waarschijnlijk ook, dat wil niet meteen zeggen dat wij dan allebei stom zijn. We hadden alleen op dat moment een stomme reactie. En datzelfde geld voor zielig.

Maar, even een vraagje, waar maak je je druk om? Ik weet genoeg, we kunnen stoppen met dit topic, want ik ben hier niet gekomen om eindeloze discussies te voeren, op een manier die niet echt leuk is, dat moet je toegeven, terwijl we er waarschijnlijk toch niet uit zullen komen. Bedankt voor je reacties, maar meer hoef ik niet te weten. Tenzij er nog iemand komt met info over Goodtimes-nakomelingen, die wil ik natuurlijk graag horen.

xxx Extreme duivel Pneekz Extreme duivel

Anoniem

Re: Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:20

Dat zijn allemaal opvoedingsproblemen, de gemiddelde goodtimes heeft een goed karakter, hij fokt zeer goed!


pniekepnak schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de hengst Goodtimes. Ik heb een paar keer een ongeluk gehad met een Goodtimes, en toen heb ik verhalen gehoord van klasgenoten dat zij er ook een paar kenden die een afschuwelijk karakter hebben, wat dit paard wel enigszins heeft. Nou vraag ik me af of dit vaak voorkomt bij nakomelingen van Goodtimes. Het paard waar ik het over heb is ontzettend lui en doet alles om onder het werk uit te komen, en daar hoort ook het slaan naar ons toe. En dan bedoel ik niet per ongeluk in mijn richting slaan, maar echt met opzet. Tijdens het rijden kan hij ontzettend bokken en omhoog komen. Ik heb al eens een paar weken niet kunnen rijden omdat ik van hem afgevallen was. Je kan wel nagaan hoe vervelend dat was! Gelukkig rijd ik nu alweer, maar ik vraag me af of dit paard te veranderen is of dat dit probleem echt in zijn karakter zit en dus onveranderlijk is....

Alvast heel erg bedankt!

xxx Pneekz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 13:23

In Deurne nemen ze geen paarden aan die niet medisch in orde zijn!!!?????
Gelul!!!
Heb er daar genoeg gezien, die niet rad liepen, rugproblemen hadden, echt onzin!!


pniekepnak schreef:
Over het algemeen heeft een paard met appeltjes het naar zijn zin op stal. Die heeft hij. En op Deurne nemen ze geen paard dat medisch niet volledig in orde is. En er lopen daar genoeg mensen rond die heel goed weten wanneer er iets mis met een paard en wanneer niet. Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. En nee, je hebt niet gezegd dat ik niet consequent en eerlijk ben, maar je hebt dat wel als reden genoemd, terwijl het niet zo moeilijk is om te begrijpen waarom dat gewoon niet zo is. Dat paard is niet van mij, maar hij staat wel op een stal waar hij prima verzorgd word. En waarom het van mij zo van belang is? Ik heb het hierboven ook al een keer gezegd, maar ik ben van hem afgevallen, heb blijvend letsel overgehouden waardoor ik het stalwerk zoals mesten e.d. niet meer goed kan, wat een van de doorslaggevende redenen is dat ik gestopt ben met deurne. Ik ben niet gestopt met de paarden, want ik rij nog wel, en ik interesseer me nog steeds in de fokkerij. Ik wil graag veel weten over het paard dat mijn rug voor de rest voor mijn leven verpest heeft, is dat zo raar? En als het wel zo zou zijn, dat dit karakter vaak voorkomt bij Goodtimes-nakomelingen, weet ik dat ik geen Goodtimes moet kopen!!!

xxx Pneekz

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 13:25

Troef schreef:
Ik heb er nog een gevonden, uit een Goodtimes-merrie.
De hengst Cantos ( oorspronkelijk NRPS)
Is verkocht aan Jan Schep stal HBC.


Thanx, ga even info zoeken over hem!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 14:29

pniekepnak schreef:
Ik heb ook wel eens een stomme reactie, en jij waarschijnlijk ook, dat wil niet meteen zeggen dat wij dan allebei stom zijn. We hadden alleen op dat moment een stomme reactie. En datzelfde geld voor zielig.

Maar, even een vraagje, waar maak je je druk om? Ik weet genoeg, we kunnen stoppen met dit topic, want ik ben hier niet gekomen om eindeloze discussies te voeren, op een manier die niet echt leuk is, dat moet je toegeven, terwijl we er waarschijnlijk toch niet uit zullen komen. Bedankt voor je reacties, maar meer hoef ik niet te weten. Tenzij er nog iemand komt met info over Goodtimes-nakomelingen, die wil ik natuurlijk graag horen.

xxx Extreme duivel Pneekz Extreme duivel


Ik sta volledig achter mijn reacties en ik vind ze zeer zeker niet stom en zielig. Het valt me wel op dat jij over veel paarden wat aan te merken hebt.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 16:17

Citaat:
Heb er daar genoeg gezien, die niet rad liepen, rugproblemen hadden, echt onzin!!


Daar geworden ja. iig het grootste gedeelte ervan. En dan bedoel ik de schoolpaarden, niet die van de leerlingen zelf.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 16:21

Citaat:
Ik sta volledig achter mijn reacties en ik vind ze zeer zeker niet stom en zielig. Het valt me wel op dat jij over veel paarden wat aan te merken hebt.


O, tof! Op welke paarden heb ik dan nog meer wat aan te merken dan, want ik weet niet zo goed waar je het over hebt!!

Oh en ik sta ook achter mijn reacties hoor, dat was ook niet helemaal wat ik opgeschreven heb...

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 16:22

sommige schoolpaarden zijn toch van particulieren, je kunt namelijk je paard beschikbaar stellen, kost je nog 100 gulden in de maand ook. Daarvoor wordt hij volgens deurne 'getraind', ze moeten minimaal L kunnen lopen, maar dat kan elke potentiele KNOL!!!
Pnniekepnak, zijn ze echt zo slordig met die paarden daar????
Dat kan toch niet, ik weet gewoon zeker dat ik nooit een paard zou uitlenen aan Deurne, maar ja, ik heb er nog geen een.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-02 16:26

Slordig, nee, zeker niet maar er wordt nog wel eens een oogje dicht gedaan, en er zijn veel particulieren die zelf niet door hebben dat hun paard niet helemaal rad is.
Ik zou sowieso nooit een paard uitlenen aan een leerling van deurne, tenzij het een 10 jarige is die dubbel Z loopt, die rijden ze niet zo snel meer de vernieling in. Maar een goed jong dier....never.
Heb zelf toendertijd wel een jong paard mee gehad, maar die is in het 2de jaar weer naar huis gegaan, en in het laatste jaar wel weer mee geweest, maar naast een schoolpaard. Zodat het niet te zwaar werd voor haar.

germie schreef:
sommige schoolpaarden zijn toch van particulieren, je kunt namelijk je paard beschikbaar stellen, kost je nog 100 gulden in de maand ook. Daarvoor wordt hij volgens deurne 'getraind', ze moeten minimaal L kunnen lopen, maar dat kan elke potentiele KNOL!!!
Pnniekepnak, zijn ze echt zo slordig met die paarden daar????
Dat kan toch niet, ik weet gewoon zeker dat ik nooit een paard zou uitlenen aan Deurne, maar ja, ik heb er nog geen een.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-02 16:55

Pipo wanneer heb jij op deurne gezeten?

xxx

germie stuur maar weer gewoon een pb'tje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 17:30

Pff das al weer 8 jaar geleden toen ik startte, en vier jaar geleden toen ik eraf kwam
pniekepnak schreef:
Pipo wanneer heb jij op deurne gezeten?

xxx

germie stuur maar weer gewoon een pb'tje!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-02 18:47

Vandaag in Ermelo zag je dat Goodtimes, karakter paarden zijn
Die zich door niemand laten stuk rijden.
Wout Jan van der Schans pakte er een aan,een Goodtimesx Atlas.

Dat aanpakken wil dan zeggen "echt" rijden waarna hij later goed over de benen ging t.o.v. van een eerder ruiter.

De beest heeft moeten lopen en werken dat hem de snot uit de neus kwam.
Ik geniet dan van zo'n dier waar het kopje en het oog helder blijft kijken.
En na afloop kijkt hij vrolijk het publiek in van zo dat was ik.

Voor een gewonen ruiter waarschijnlijk een crime.