Doorzichtige vloeistof ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Doorzichtige vloeistof ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 17:55

Uit Tammys uiers komt nu doorzichtige vloeistof, is dit de voorloper op melk ? Ik heb het bij dien nooit gezien.


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 17:59

oh jee, ik heb gezegd dat het donderdag geboren zou worden Haha!
wie weet is het bijna wel zo ver!! *LOL*

veel succes

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 18:07

Sorry de eerst komende dagen niet, Knoop heeft haar gisteren nog gezien en volgens hem duurt het nog een aantal dagen.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:09

Potjandikkie zou ik er dan toch naast zitten? Verward

Dan hou ik het op volgende week donderdag kan dat ook Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 18:19

Misschien een paaseitje? uh... paasveulentje? Haha! Haha!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 19:40

Ja dat doorzichtige is de was, het allereerste begin van melk. Tegen de tijd dat het echt gaat druppelen zit er schot in de zaak (volgens het boekje dan Knipoog ).

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:10

Sugarmiss schreef:
Ja dat doorzichtige is de was, het allereerste begin van melk. Tegen de tijd dat het echt gaat druppelen zit er schot in de zaak (volgens het boekje dan Knipoog ).


Moet je wel een merrie hebben die kan lezen. Haha!
Of is het boekje er ook in het Engels? 1 van mijn (Engelse) merrie's heeft wel eens 3 weken staan kegelen en had op het laatst melkvlekken op haar benen...

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:51

Ehh jongens bij mijn verzorgmerrie kwam ook doorzichtig vocht maar het veulen is toen binnen 48 uur geboren. En het was deffenitly doorzichtig!!!!!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-02 22:34

Lekker is dat, nouja dan maar weer een nachtje de tv naast mijn bed.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 22:34

veeel suc6 met waken!
enneh als er nieuws is wil ik het wel weten hor Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 09:58

volgens mij kun je het heel lastig inschatten. wij hebben ook een hele tijd gedacht dat het veulen eerder zou komen dan de uitgerekende datum maar voorlopig laat het veulen nog op zich wachten.
ook citeerde iemand hier een keer: je weet pas wanneer een paard gaat bevallen als het veulen er naast staat (of zoiets Haha! ) dit begin ik al aardig te geloven Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 10:54

Sommige merries willen gewoon niet dat er iemand bij is en wachten stiekum net tot dat moment dat jij even bent plassen of zo... Knipoog

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 11:14

Hoe gaat het eigenlijk met Tammy??????
Lijkt het er al een beetje op dat er snel een veulentje komt??

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-02 13:54

met tammy gaat het goed hoor, ze ligt heel veel. Ik heb een camera in de stal hangen dus kan alles volgen. Ze heeft een hele dikke buik, ik zal eens een photo maken. Ze gaat savonds om een uur of 10 languit en slaapt dan door tot de volgende ochtend,ze heeft het dus best zwaar maar de DA zegt dat alles goed is. Rustig afwachten dus.

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 14:39

Wanneer is/was de uitgerekende datum eigenlijk van Tammy??
Men zegt altijd "geduld is een schone zaak" maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik ook steeds ongeduldiger begin te worden en ik weet niet eens een exacte dekdatum...... Boos! Eerste week mei schijnt ze ongeveer gedekt te zijn, maar dat ik ook een ruim begrip....

Op de hengstenkeuring in ermelo had ik er een heel gesprek over met mevr. Fiege en bijna al haar merries veulenen zo'n 3 weken te vroeg....
Raar eigenlijk want de meeste mensen die je hoort zeggen allemaal dat de meeste paarden/pony's overdragen.....

Nou ja, we wachten wel weer af........Succes! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 14:42

We denken dat ze deze week is uitgerekend,maar de preciese datum is voor ons ook onbekend.

blue
Berichten: 18
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:09

Je krijgt inderdaad eerst wat verkleurde vocht uit de uiers, en dat is ook erg plakkerig, daarna komen er waspropjes op de uiers (deze kan je het beste gewoon laten zitten) dat is om te voorkomen dat de biest er uit loopt. Maar wij hebben op stal ook een merrie gehad, en die heeft 2 weken met dat soort vocht gelopen! Dus het kan ook nog even duren voordat je veulen er is! Cool

hoi ik ben susan, paard:blue

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 19:23

Bij Copper was het na iets meer dan 24 uur nadat ik had gezien dat ze doorzichtige druppels had hangen het veulen geboren.

Maar ik heb met de zwarte merrie ook gehad dat ze 3 weken aan het kegelen was.

Hoe is het nu?

angeliekie

Berichten: 214
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 20:53

zijn haar banden al slap?
hieraan kan je ook zien dat het komen gaat.

onze merrie is nu ook aant kegelen... veulen is nog niet genoeg ingedaald en haar flanken zijn nog niet ingevallen.... ze moet nog 3 รก 4 weken, zelf zitten wij ook wel in spanning natuurlijk Schijnheilig , want er zijn dus merries die dan meteeng gaan veulenen.

maar het hoeft niet meteeen zo te zijn dat als een merrie kegelt dat er dan niet lang daarna een veulen komt... of dat de merrie een paar dagen van te voren melk gaan krijgen.
de merrie kan ook direct na de geboorte pas haar melk productie op gang brengen... ga dus gewoon niet uit van als je merrie kegelt dat dan het veulen niet lang op zich laat wachten.

daarnaast kan het bijvoorbeeld dat als je haar op dag 1, 3, 5 hebt laten insimineren dan moet je gewoon nooit uitgaan van de eerste dag... ga maar rustig uit van dag 5... want de bevruchting van een eitje van een paard is 9 van de 10 keren aan het eind van haar hengstigheid... dus kan je er nog een week bij optellen.

maar als je natuurlijk denkt dat het komt... dan moet je wel waken natuurlijk... kijk anders eens even naar de banden... zijn ze al slap? als ze slap zijn dan maken ze plaats zodat de baarmoedermond zich kan uitrekken...

succces ik zal voor je duimen! *LOL* Party!!

je bent altijd nieuw ,je laatste hinnik was altijd het vriendelijkst. Je laatste kroel was altijd het warmst. Je laatste beweging het sierlijkst.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers