foto's gezocht van gribaldi nakomelingen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

foto's gezocht van gribaldi nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-02 22:56

hoi ik zoek alles over gribaldi en over zijn nakomelingen!!
bv painted black, rivaldi etc!
maar ook van bv jou gribaldi alles is welkom! wat vind jij van gribaldi en waarom!! etc
Dus echt ALLES!!
alvast bedankt!
groetjes jeannette


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 02:22

Hier een paar foto's van goedgekeurde zonen:

Distelzar:

Afbeelding

Afbeelding

Hofrat:

Afbeelding

gr.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 15:23

hoihoi
alvast bedankt ik ken ook nog painted black en rivaldi zijn er eingenlijk nog meer goedgekeurde zonen van hem??
groetjes jeannette

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 16:12

Hey Gribaldifan,

Zoals je weet hebben we ook twee gribaldi's, een hengstveulen van ongeveer 7mnd oud. Hij heeft wel een aparte kleur vind ik. Hij is als vos geboren maar is nu chocolade bruin. En we hebben nog een ruin van 5 jaar en die is zwart.

Zelf vind ik Gribaldi een mooi paard, maar zijn afstammelingen vind ik wel een btje terughoudend en niet de makkelijkste met rijden. Ze zijn niet altijd even werkwillig. En je moet absoluut de baas kunnen zijn over ze, zeker met rijden.

Ik zal nog wel ff kijken of ik die foto's kan sturen maar weet niet zeker of het wel gaat lukken. Oké

Doegies
Party!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 18:01

Volgens mij niet, maar er is wel een site over Painted black, ik zal eens zoeken voor je. Gribaldi staat in mijn hengstenboek maar alleen Hofrat en Distelzar staan daar als onder andere zijn goed gekeurde zonen. Nu moet ik zeggen die Distelzar vind ik een mooi paard maar die Hofrat is eerlijk gezegd niet zo mijn type.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 20:56

Nog een paar foto's van Painted Black:

Afbeelding


Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 10:15

Syllie schreef:

Hey Gribaldifan,

Zelf vind ik Gribaldi een mooi paard, maar zijn afstammelingen vind ik wel een btje terughoudend en niet de makkelijkste met rijden. Ze zijn niet altijd even werkwillig. En je moet absoluut de baas kunnen zijn over ze, zeker met rijden.
Doegies
Party!!

Hoi
ik denk dat dit vooral onwetendheid is, je moet begrijpen dat het om een trakhener gaat dat is nog al een verschil met een kwpn'er veel mensen weten niet goed hoe je daar mee om moet gaan en het paard wordt daar de dupe van. Ik ken behooorlijk veel gribaldi's waar onderde goedgekeurde hengst rivaldi die door mijn oo mis gefokt. Allemaal stuk voor stuk prachtige paarden met een erg vriendelijk karakter. Onze unique is ook zo'n knuffel. maar ik denk dat het niet alleen aan de hengst ligt want het veulen krijgt ook een deel van de merrie mee. Ik weet wel dat er altijd wel moeilijke paarden bij zitten. maar over het algemeen zijn de gribaldi's die ik ken erg goed en zeer braaf. Pas was er een wedstrijd bij ons in de buurt in de l klasse daar liepe 2 4 jarige gribaldi's bij de eerste plek stond een gribaldi met 197 punten en op de 2e plek stond de andere gribaldi met 1.87 punten dat is toch nie tmeer normaal!! de rest had ver weg het nakijken!!
En omdat ik zo'n goede ervaringen met de hengst en zijn nakomelingen heb ben ik ook niet voor niets een gribaldifan!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 10:18

hoihoi
gribaldi heeft 4 goedgekeurde zonen
hofrat
distelzar
painted black
en rivaldi
de laatste is gefokt door mijn oom!
ik vind hofrat wel een mooi type op die foto staat ie niet zo mooi maar het is een toppertje hij was niet voor niet sieger hengst
distelsar was toen reserve sieger!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 10:20

distelsar zijn dus halfbroers alleen is distersar een jaar jonger

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

gribaldi veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 15:56

hallo

Er is afgelopen Dinsdag een mooi bruin merrie veulen ter wereld gekomen, een gribaldi keer Zandigo.
Ik vind haar al best groot.

gr. A3

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-02 16:01

hoihoi
heb je daar geen foto van?
ben erg benieuwd
trouwens nog gefeliciteerd!
ps ik zie nu dat er ook nog in westfalen een gribaldi x ulft is goedgekeurd dus bij mij staat het al op 5!!
groetjes jeannette

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 23:57

Dank je wel, ik heb er nog geen foto's van , maar ik ga volgende week wel weer foto's maken.
En als ik die dan heb ontwikkeld laat ik het je wel weten, want ik druk ze altijd dubbel af!
Maar ik ben zeer benieuwd naar de bewegingen, want de merrie heeft hele mooie gangen!

Gr. Adriana

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 10:40

Hoi, wij hebben nu 5 gribaldi's op stal (2 merrie's en 2 hengsten van bijna 4 en 1 ruin van bijna 5), die inmiddels allemaal zo'n beetje onder het zadel zijn. Stuk voor stuk erg lieve paarden, de hengsten zijn wel hengst in de buurt van de merries maar dat is het enige lastige aan ze en daar kan Gribaldi natuurlijk niks aan doen. De ruin is echt superbraaf en een mooi dier geworden, hij is nu veel meer paard geworden dan op de foto. Bij de merries is trouwens de invloed van de moeders duidelijk aanwezig kwa karakter.Ik heb nog wel wat plaatjes kunnen vinden op een oude cd-r maar daar staan ze niet zo mooi op en ze zijn ook een stukje jonger daar maar voor het idee zet ik ze erbij. De zwarte is de ruin, de 2 vossen in 1 box de hengsten en de vos met de bruine dus de merries.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 11:40


Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 14:09

Hey Gribaldifan,

Ik vond het niet zo tof hoe je reageerde op mijn bericht en zeker niet van dat onwetenheid. Zoals je vroeg geef ik mijn ervaringen met gribaldi's en tot nu toe zijn dat er maar twee. Paarden van onszelf. De een hebben we op latere leeftijd gekocht en de ander zelf gefokt. Ik vind het ook hele mooie paarden (anders hadden we er ook niet mee gefokt, hoewel Molga al drachtig was toen we haar kochten, maar dat heeft zeker ook een rol gespeeld want anders hadden we haar misschien niet gekocht) en dan hadden we passie natuurlijk ook niet gekocht. En tuurlijk weet ik dat het over trakheners gaat en daarom moet je ook best wel overwicht hebben. Dat vind ik in ieder geval. En mijn zusje rijd hem en dat doet ze hardstikke goed dus...... Ik hoop dat je het nu wat beter snapt. En ik zal eerdaags wel foto's erop zetten dan snap je wat ik bedoel. Zijn echt hele mooie paarden. Maar ze hebben karakter, misschien had ik het wel zo moeten zeggen. Dan had je denk ik niet zo gereageerd.

Nou doegies Party!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-02 15:39

hoi syllie

zo had ik het helemaal niet bedoel hoor!
dus sorry!
Maar ik heb ook veel pb tjes gekregen, en vooral de mensen die zelf geen gribaldi hebben komen heel hard uit de hoek van dat gribaldi's moeilijk zijn etc. met de ervaring die ik heb met gribaldi's kon ik me dat eingelijk niet echt voorstellen. Ik wilde dus niet suggereren dat je er geen verstand van had of zo en ik ben erg blij met je mening!!
ik ben nu bezig met een gribaldi fan site!!
en zoek dus mooie goede foto's om een duidelijk beeld te geven over de nakomelingen van deze hengst!
alvast super bedankt!
groetjes jeannette


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 94 bezoekers