Orchard D'avranches

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Orchard D'avranches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-02 11:54

ORCHARD D'AVRANCHES
Bruin - Sektie K 47.00% - Nr. H15239 - Stokmaat 1,52 m.

Afbeelding
Afbeelding


ORCHARD D'AVRANCHES
Geboren op 18 maart 1988. Het is een hengst met een bijzonder mooie pedigree. Zijn grootvader is de postuum Elite hengst Downland Folklore welke geen nadere uitleg behoeft, daar zijn invloed wereldwijd is. Vader is Vita Nova's Golden Boris, welke onlangs (mede door Orchard d'Avranches zijn invloed) Preferent is verklaard. Gezien de prestaties van Orchard d'Avranches zijn nafok op zowel exeterieur- keuringen als in de (top-)sport, is het niet onwaarschijnlijk dat deze hengst dit predikaat zal ontlopen.

FOKKERIJ RESULTATEN:
Naast de vele (veulen-)kampioenen op regionale en nationale keuringen zijn er ook tal van buitenlandse successen te noemen. O.a. een aantal goedgekeurde hengsten in Duitsland, Canada, Tsjechië en natuurlijk in Nederland zelf, waar hij tussen 1992 en 1997 ongeveer 500 merries dekte. Sinds 2000 is Orchard d'Avranches weer terug uit Duitsland, waar hij erkend is voor het fokgebied Hannover.

Enkele zonen zijn: Thrianta's Norman (export internationaal springen), Beukenhof's Jordi en Speyksbosch Naturel welke in 2001 zelf ook een aangewezen zoon op de C.H.K. had.

"U ziet het; een Prestatie-sport fokhengst !!!"


Afbeelding

------------------------------------------------------
Hij is de vader van mijn vzveulen Bucephala:

Afbeelding
Hier 3 weken en 5 dagen oud...

Afbeelding
Hier alweer wat ouder.
-----------------------------------------------------

Kennen jullie misschien nakomelingen van hem? Zo ja, kunnen jullie er wat meer over vertellen?

Bucephala is een echte knuffel.... Terwijl haar moeder juist helemaaal niet zo is... Maar dat komt ook door haar verleden. Ook is Bucephala heel eigenwijs. Als ik in de wei aan het uitmesten ben komt ze met haar oren in haar nek op me af omdat ze aandacht wil.... }>
Verder is het een echte schat, vind nix eng.... Wel heeeel eigenwijs, als ze geen zin heeft om mee te lopen aan het halster gata ze ook echt niet!! De hele tijd stilstaan, omdraaien, bokken, stijgeren, bijten enz. Terwijl ze het best kan want soms doet ze het heel braaf... als ze zin heeft... Extreme duivel

In Augustus zijn we ook met haar naar de keuring geweest, daar kreeg ze een 2e premie.[/img]

Charmotte 4-ever!!!


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 12:10

ik vind het wel een mooie hengst hoor!
super..
Ken geen nakomelingen..

Sorry...
Anders vraag je eens wat op bij het stamboek!

Kuss

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 12:21

De enige K hengst in Finland is de hengst Speycksbosch Naturel. Een zoon van D'Avranches. Er zijn best wel wat nakomelingen dacht ik zo. Volgens mij dekte hij in zijn topjaren wel 150 merries..

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 12:25

Speykbosch Naturel is ook een nakomeling van hem. Voor nog een kind moet je even op Heike's site kijken. Daar staan er voor zover ik weet een bij de keuringsuitslagen en een bij het mennen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:11

Jellie was een Orchard Limb Lopper en dat is volgens mij een broer van Orchard D'avranches

voor foto's van die vuile slet ( Haha! ) kiek mijn profiel Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 23:22

Ik ken er twee.
één is van m'n buurmeisje, Voorwijks Yuki. Een vosje, D-pony, ruin, heel braaf en nmm wat kort in de bewegingen. Ze is er Z1-dressuur en M-springen mee. Super dus!
De andere is van Eline Klont (nouja, die rijdt hem, de pony is niet van haar) - misschien komt de naam je bekend voor, ze doet het altijd goed op de Levade. Dat is Soraya, een E-pony merrie, koffievos, met super bewegingen, super uitstraling en super front, net een hengst! Ze rijdt hem Z2-dressuur met veel succes.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 08:39

gniffel.......'k heb hier allemaal van die Speyksboschjes op stal staan! Ik heb mijn paarden gestald bij de fokker van o.a. Sp. Naturel, Sp. Nando en ook de kampioenshengst El Nino heeft hier wat van zijn jeugdjaartjes mogen genieten!!! Gezellige boel, vriendelijke ponys en bovendien kunnen ze goed lopen!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

_ROOSB
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:12

Ik heb zelf een nakomeling van hem.
Een merrie, Bucephala d'avranches kan nu 5 vliegende galopwissels om de pas.
En springt 1.10 een geweldige pony is het dus.
/3

JuulxBuce
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:27

Buciee is nu van mij <3 was eerst van _ROOSB


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xemmafalcon en 58 bezoekers