brandmerk van wat of wie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

brandmerk van wat of wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 15:30

hoi de eigenaar van mijn verzorgpaard is al vanaf dat ze haar paard heeft dat is nu 6 jaar bezig om een brandmerk wat op dr paard zit te achterhalen, maar nix of niemand kent het het ziet er zo uit:

X
E

onder elkaar weet iemand van welk ras dit is of misschien zelfs een fokker? het gaat om een waarschijnlijk het ras de freiberger maar dat is niet zeker maar hij lijkt zeer veel op dat ras dus als iemand tips heeft voor het zoeken ofzo graag hoor ik iets...
ik kan er foto's van maken als iemand het nodig heeft.
groetjes anouk

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Re: brandmerk van wat of wie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:22

Ik heb deze info opgezocht via de Forum van het Freiberger. De brandmerk zou misschien iets met de Military te maken hebben. Dit was een antwoord op een vraag op de Forum:

"... Ja, Halsbrände hat es gegeben. Es sind Nummernbrände und betr. nur das Militär. Pferde mit Halsbrand auf der linken Seite besagen den Eintritt in den Dienst. Er hat nichts mit dem Stutbuch o.ä. zu tun. Es gibt einige Genossenschaften in der Schweiz, die ihre Pferde brennen. In der Regel auf den linken Hinterschenkel. Es sind bis jetzt keine einheitlichen Brandzeichen vorhanden. Das Schweizerkreuz auf dem Hinterschenkel tragen gekörte Eidg. Deckhengste und Eidg. Gestütsstuten. Aber meines Wissens nicht am Hals (wie gesagt, ist dem Militär vorbehalten). ..."
Via PB stuur ik u de mail adres van deze persoon. Misschien kan je het aan haar vragen?

http://www.freiberger-pferde.de/forum/

loetjuh
Berichten: 1249
Geregistreerd: 27-03-05

Re: brandmerk van wat of wie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:03

keej me zus heeft het effe vertaald, ik ben wel heel erg verassd en zal het aan de eigenaar vertellen bedankt.. mensen nog met andere tips?