Burggraaf

Moderators: petraaken, Nicole288

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:10

Wij hebben een burggraaf zoon. Hij is geschikt voor dressuur maar hij is dan ook wel op wat meer dressuurgerichte stam gezet. Erachter zit Ulft x Exkurs x Amor. Dus wel voldoende bloed. Anders krijg je idd van de echte grote lomperikken (voor keuze van burggraaf op deze merrie moet je maar pb'en, het is niet zo'n rare keuze als het lijkt Haha! )

Als ze kunnen lopen dan kunnen ze dressuren (mijn mening dan he!) alleen met de oprichting hebben ze het soms wat moeilijk omdat springpaarden een wat richting verticaal gebouwde hals hebben.

Ik weet wel dat Louisville van Leunus van Lieren op Grand Prix niveau liep en dat was ook een bruggraaf dus ze kunnen het wel alleen misschien niet allemaal en is echt afhankelijk van het paard zijn karakter en bouw zelf.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:13

Adres waar ik stage loopt staat een Burggraaf.., heet Lets' Go (jaah komma op die plek)
Vos, bles, 4 witte benen.
Pittig paardje..foto volgt ..als et kan

Mama van C. (06-2011) & E. (01-2013) & L. (03-2015)

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:22

Ik heb ook op een burggraaf gereden voor kennisen. Een behoorlijk grof gebouwde merrie die wel lomp uit de hoek kon komen. Maar als je een beetje redelijk kon rijden een super paard. Heel goed springen en ook dressuur ging prima.
Jammer dat ik er nu niet meer kom Scheve mond

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 18:55

ik heb ook een burggraaf in mijn profiel staan wel foto's van haar. een super mooi paard met super mooi ganger vooral haar draf ik mooi.. ik denk dat dit een dressuur paard word. maar dat is maar afwachten. ze is nu 2,5 jaar ongeveer.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 03:08

Mijn Burggraaf merrie staat in mijn profiel. Mv. Sovereign Bill xx.

MissPPP op Bokt heeft ook een Burggraaf, mv. Zuidhorn. Zie profiel voor foto´s.

Pajidin op Bokt heeft ook een Burggraaf, mv. Amethist. Zie profiel voor foto´s.

Hippische evenementenorganisatie http://www.hippicprojects.nl
Hippische teksten http://www.hippicventure.nl

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 11:24

De burggraaf bij ons op stal is M2 geworden met een ruiter die voorheen nog niet eens M gereden had. Dat paard kwam leuk uit de hoek in de dressuur. Maar bij haar zat ook dressuurbloed in de moederlijn.

To bok or not to bok... that`s the question Lachen

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:02

ik ken verder ook veel burggraafen. en die doen het heel goed in springen en dressuur.. eentje loopt Z2 dressuur en heeft bijna altijd prijs. en in het springen zijn ook veel burggraafen die het goed doen.

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:55

Mijn Valencio is een Burggraaf!

Een heel lief paard echt een koel beestje, absoluut 100% betrouwbaar, heel makkelijk dier (nog) nooit problemen mee gehad. Hij is nu 2 1/2 en super braaf, ook met alles wat nieuw is, hij neemt alles super makkelijk op. Ik vind het echt een relaxed paard!

De moeder is Ferro x Dillenburg

Zal binnenkort foto's in mn profiel zetten (als dat lukt)