Stal Marshwood?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:14

ik had gister heel dribbels fam. doorgenomen. wie zijn ouders ed. zijn. Aangezien zijn vader is afgekeurd staat het niet op zijn registratie bewijs. maar ik heb de papieren van de ouders wel opgestuurd gekregen van zijn fokker. ik las aan zijn moeder kant pony's met de naam ''Marshwood''.
Net zat ik in mijn Shetlandponystamboek boekje te lezen, en daar stond de titel ''stal marshwood'' ik dus helemaal nieuwschierig en dat stuk gelezen. Zijn moeder had nl. wel papieren en haar verdere fam dus ook. Toen las ik de zin , alle pony's die daar zijn geboren, kregen de stalnaam Marhwood mee.
Zou het dan, dat het familie van dribbel is?? heeft hij dan een bekende familie?? er staat ook een foto en zo in van een pony met de naam marshwood. er staat ook dat ze de pony's zo probeerde te fokken met een dikke bos manen en een mooie volle staart. Dat heeft dribbel ook.
Wat denken jullie er van??

[Edit] titel aangepast [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-24 00:51 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:17

ik weet niet of het zou kunnen, ik weet wel dat marshwood HET shetlander bloed is.
Als je een marshwood afstamming hebt doet het er weinig toe hoe het beestje eruit ziet, je krijgt toch wel een premie

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:19

Jammer genoeg is zijn vader afgekeurd, dus er staan geen afstammelingen op zijn registratiebewijs. Ik zie nu net in het boekje ook een pony, ''helsa of Transy'' en ook in zijn fam. komt een stelmor of transy voor. ahg tja, het zal ook wel toeval zijn. maar vroeg me het af van marshwood Lachen

marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:21

Ik heb ook 3 Shetlanders en mijn merrietje heeft SPOTLIGHT OF MARSHWOOD in haar stamboom staan. Deze hengst komt uit Engeland en is 5 keer kampioen geweest in Nederland Party!! .
Spotlight of Marshwood was van het ouderwetse type Shetlander.
Hoe noemt die Marshwood-voorouder van jouw pony?

Groetjes,
Marijke Lachen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:22

Thunder of Marshwood
en Supervision of Marshood

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:49

Helsa of Transy is een van de belangrijkste merries geweest uit de vroegere fokkerij.
In het boekje "de Shetlandpony" staat ook nog een foto van haar.
Ook staat daar veel informatie in over stal Marshwood. Dit is een van de belangrijkste shetlandfokkerijen geweest.
Dat wil echter niet zeggen dat ze per definitie een premie krijgen. ik ken ook wel een aantal merries met marshwoodafstamming die nooit geprimeerd zijn geweest.
Mijn pony heeft overigens ook marshwoodbloed in zich, nl. Gloom of Marshwood.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:55

je kan toch niet ontkennen dat ze bij het NSPS zo ongeveer G**l zijn op marshwoodbloed...