prestaties vader van je paard & nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:07

Bij de fjorden azijn ze helaas niet zo actief met de hengsten in de sport.
Holmar is LL-dressuur. Als hij ook nog een trekprof zou doen kan hij Elite worden, maar komend seizoen gaat hij naar een ander dekstation, misschien dat ze die proef daar nog gaan afleggen.
Mams heeft niks gepresteerd.

Qua nakomelingen presteren de Holmars volgens mij niet zoveel in de sport, worden vaker als recreatiefjord gebruikt omdat ze zo braaf zijn.

Tjody wordt volgend jaar gedekt door Lenngard, die is M1 dresuur, zijn nakomelingen doen het wel leuk op wedstrijden.

Tjody wordt western aangereden maar kan dresuur ook goed oppakken. Ze is ook gek op springen, kweet niet van wie ze dat heeft.
Viv

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 13:42

Nou ik heb een UniformXVariantXDucdeNormandie, tja die loopt dressuur...logisch lijkt mij en een FerroXRexMagnaXHeidelberg ook hij loopt dressuur. Denk dat hij nog wel leuk kan springen. De Uniform heeft ooi een ongelukje gehad (en een heel goed geheugen!) die gaat niet eens meer over een balkje heen. Over de hengsten hoef ik waarschijlijk niets meer te zeggen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:21

1:glendale *souvenir(glendale is zeer veelzijdig maar net iets meer dressuur dan springen,de nakomelingen dan iig.
en souvenir weet ik niks van.

2:jetset*doruto(jetset is ook heel veelzijig heeft zelf ook in z of zo gesprongen maar nakomelingen dressuren meer.en doruto is zeg maar de grootste dressuurverever ooit dus daar hoef je verder weinig van te zeggen.

3doruto*eros(doruto zie boven)en eros weet iik niet veel van af.

4caritas*pion(ook erg veelzijdig gefokt pion is geloof ik wat meer dressuur.

schrijf het binnenkort allemaal uitgebreider in mijn profiel.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 14:38

Eros is van Amor, ook dressuur dus....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 15:59

Afbeelding
Dit is de papa van Muzefee.

DAGERAAD has more then 550 children. His offspring performs excellent both in dressage and showjumping. One of his sons is member of the Canadian Olympic team.

Muzefee is een echt springpaard, maar ook dressuurmatig kan ze leuke passen verzetten. We zijn eigenlijk nog maar kort wedstrijdgericht bezig en springen dan ook nog maar in de B en dressuren we L1.

_________________
<font color="#3E73CA" size=1 face="tahoma"><b>De beste hulpteugel is en blijft een correcte en goed drijvende zit in verbinding met een gevoelvolle hand</b>
<font size=-1><i>Waldermar Seuning</i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kitty op 2001-11-14 15:01 ]</font>

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-01 18:51

Hey Kitty

Daar hadden we het eigenlijk nog nooit over gehad over Muzefee's pappie.
Ik vind dat ze erg op gelijkt.

doei

Anja

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:10

mijn vorige paardje was een Casanova x Zeoliet x Heidelberg
Nu heb ik een andalusier van Rey III niet zo bekend haha *LOL*

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:01

OKe Oke, nu ga ik ook meedoen (haha jullie moeten het doen met een haflinger *lol* )...
Amulet's vader is Liz. Amadeus,(en al eerder wereldkampioen) vorig jaar kampioen hengst op de wereld haflinger tentoonstelling in Oostenrijk, zijn vader werd tweede. Verder hebben daar 7 andere zoons en dochters ook verschillende titels behaald.
Amulet's moeder is Myrtle van de heksenketel meerdere eerste premies en in 1988 eerste haflinger stermerrie staat in het krante artikel; "Met het behalen van het I.B.O.P. certificaat werd Myrtle de eerste haflinger stermerrie in Nederland die aan alle voorwaarden voor het predicaat stermerrie voldeed"
Haar vader is Admiral, nationaal kampioen.

Dit allemaal zegt me niet zo heel veel, daarom had ik ook nog een off-topic vraag, (waarschijnlijk een beetje een simpele vraag, maar ik vond hem te simpel om er een apart topic over te starten)
er staat in Amulet's geboorte dinges; "1A en kampioen: een zoon van Liz Amadeus en de stermerrie Myrtle van stal "de heksenketel" te Veere. Uit deze moeder werden reeds eerder twee zonen voor dekking goedgekeurd. Een goed en manlijk gebouwd veulen met een gestopt lichaam en veel ras adel in algemeen voorkomen, hij toont goede manieren in draf."
Kijk dat van die goede manieren in draf begrijp ik ook nog wel, maar dat 1A staat dat ook nog ergens voor ?
Amulet's vader;
http://www.clubs.nl/ClubsData/Het%20Haf ... us%202.jpg


Amulet's vader nog een keer
http://www.clubs.nl/ClubsData/Het%20Haf ... madeus.jpg


En hieronder een halfbroer van Amulet (ze hebben dezelfde moeder.)
http://www.clubs.nl/ClubsData/Het%20Haf ... nketel.gif

_________________
Er zijn drie dingen in het leven waar je op kunt rekenen, de dood, belastingen en.....teddyberen - Quote Garfield

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Amulet op 2001-11-19 21:02 ]</font>

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 22:09

Pablo is een Flemmingh * Pericles, Flemmingh is vooral bekend door zijn nakomelingen zoals Krack C en Lingh. Van Pericles zou ik het niet weten.
Raimaer is een Zuidhorn * Emilion, Zuidhorn heeft een aantal nakomelongen die internationaal springen, Emilion heeft zelf internationaal gesprongen en daarnaast een groot aantal kinderen die dat ook doen, waaronder de moeder van Raimaer.
Trammelant is een Odd Job xx * Odin van Wittenstein, Odd Job heeft zelf in de rennen gelopen, Odin van Wittenstein is bij mijn weten nooit in de sport gestart, maar dan heb je het ook al over zo'n 40 jaar geleden.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:57

Noblesse heet officieel Naxtmann C. (blurp) en zijn vader is Boreas (v. Jasper) en zijn moeders vaders is Bergerac (v. Nimmerdor)
De stoeterij heeft mij uitgelegd dat de foklijn van moederskant dezelfde is als Jongors Weyden, It's Otto en Little Love. Hij heeft dus zowel dressuur als springbloed.
Er zit een lijn Selle Francais, Hanoverraan, Engels volbloed, en Gelders in.
Hij kan leuk springen en dressuren volgens de kenners.
ik rij nog maar pas bijna 2 jaar ( en nog heel laat begonnen ook) dus als wij samen de B kunnen halen dressuur ben ik hardstikke blij!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:16

Orinoco is een Havidoff x Candy Boy x Akteur

Havidoff liep naar ik voor het laatst heb gehoord ZZ licht, is een zoon van de keur hengst Clavecimbel.

Candy Boy is een dressuurzoon uit vooral veel springers voortbrengende Lucky Boy xx.
Akteur heeft geloof ik gesprongen en is een zoon van Amor.

Afbeelding

Ik gebruik mijn paard vooral dressuur matig, maar ben wel van plan om ter afwisseling eens een klein sprongetje te maken (geen wedstrijd springen), met een dressuurzadel zal dat wel heel laag blijven ook Knipoog

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 13:18

Goeie merrielijn zit er achter jou paardje Orri. Veel keur en preferent

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 13:22

Ja, als hij een merrie was geweest, dan had ze hem wrs gehouden. Dossa staat op Stoeterij Broere.

paardjeJarig

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 15:25

de vader van mijn pony is Highline mijn pony mag niet meer springen (peesblesure) dus ik dressuur met hem. L2+3 op het moment.
de vader van mijn paard is zandigo ik spring vooral met hem. ik dressuur uiteraard ook met hem. L1+0 dressuur. en springen B+2.
ik weet eigenlijk bijna niks van beide vaders Lachen ,dus als jullie iets weten, hoor ik het graag! *LOL* *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:20


astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:40

mijn paard is een dochter van lord z springgericht ikzelf ben nog steeds bezig met de omscholing van haar dus ik doe veel dressuurgericht rijden haar opa is concorde dus ook springgericht