Wallenstein (Haf) en namen met W

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-01 10:58

Ik wil heel misschien Fauve laten dekken door Wallenstein, maar vraag me af wie hier ervaring mee hebben, met bijv. nakomelingen van hem ofzo. Ik vraag me af wat hun uitstraling/kwaliteit/karakter e.d. is.

Ik zoek ook namen met een W (voor een Haf dus Haha! )

Dankjulliewel!
X Daniëlle Party!!

[Edit] heeeeeele lange titel ingekort [/edit]
_________________
~*Manieren leer je van hen die ze niet hebben*~

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-12 11:15 ]</font>


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 12:40

Ik heb een 2-jarige en een veulen van hem gezien (zussen, Oostenrijkse moeder) welke perfect eruit zagen, op keuringen samen met moeders alle prijzen wegslepen, en helaas niet te koop zijn.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 13:12

misschien weet Assie er wat meer over, die kent de hengst en zit regelmatig op de stal waae hij staat dus misschien kan je haar een keer pb-en wie weet kan zij er iets meer over vertellen, misschien weten ze daar wel iets over de veulens van hem.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:31

naamL Wjerdo ( de mijne is van wempire)

verder weet ik er niets van solly

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 20:27

Als Wallenstein ook maar een beetje op zijn pappie lijkt (=Winterstein) is t een goede keus voor Fauve (vind ik en t karakter weet ik niet eh)

kijk es op de site van Fohlenhof Ebbs, daar vin je n plaatje van Winterstein



_________________
en uit een handvol zuidenwind schiep Hij het edelste der dieren, het paard...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kajelleke op 2001-11-16 21:06 ]</font>

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 21:12

En wat naampies

Warfield
Wapper
Wisky
Wirbel
Wervelwind
Wasco
Wiramira
Wiebe
Wiet (ahem)
Wadizda
wadistt

euh

heb geen zin meer

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 09:12

alleen hengstveulens moeten met de 1e letter van de naam van de vader beginnen, merries is vrij

Afbeelding

Wallenstein
Hf.K. 193
Geb.datum: 17-02-1994
Stokmaat 1.49 mtr
Vader : 1406 Winterstein
12057/T Alma
1295 Wildmoos

11043/T Angela
1258/Liz. Nordwind
11071/T Panja
1051 Wotan
Moeder : 13661/T Charlotte
12590/T Capri
1338 Afghan II

17781/T Canale
1218 Waldprinz
10580/T Muschi
Liz. Afghan
Hfk 193 geboortedatum : 17-02-1994

Wallenstein: behaalde in 2001 tijdens de hengstenkeuring een 1e plaats bij de 5 en 6-jarige hengsten en werd later uitgeroepen tot KAMPIOEN HENGST 2001. Deze uit het Oostenrijkse “Tirol” geïmporteerde hengst behaalde tijdens de hengstenkeuringen van 1999 en 2000 te ‘s-Hertogenbosch de 1ste plaats van zijn leeftijdscategorie. In 1998 behaalde Wallenstein tijdens de hengstenkeuring een 1e plaats bij de 4-jarige hengsten en werd later uitgeroepen tot algemeen Reserve Kampioen. Tevens is Wallenstein tijdens de hengstenkeuring in Ebbs “Tirol” goedgekeurd en bekroond. Wallenstein heeft bewezen een goede vererver te zijn, daar hij in 2000 met een excellent goed juryrapport goedgekeurd is op zijn afstammelingen. Citaat juryrapport: “Wallenstein geeft zeer moderne, mooi lang gelijnde en over veel adel en uitstraling beschikkende nakomelingen. Alle nakomelingen hadden de zo gewenste goudkleur.” Conclusie: De afstammelingen van de hengst Wallenstein hebben op de jury een zeer goede indruk gegeven. De jury vindt dat daardoor de hengst zeer zeker gehandhaafd dient te worden en heeft hoge verwachtingen van deze hengst voor de haflingerfokkerij in Nederland. Ook tijdens de Nationale kampioenschappen 2000 te ‘s-Hertogenbosch hebben alle daar aanwezige afstammelingen van Wallenstein een 1ste premie behaald en draaide daar aan de top mee. Het kampioenschap der 2-jarige merries werd gewonnen door een afstammeling van Wallenstein. Ook is van de eerste jaargang van Wallenstein een zoon goedgekeurd, nl Waldo van de Bloemendaal

Afstammelingen:
Ecolien van de Hertraksestraat
Hf.21097
Vader : Wallenstein Hf.K. 193
Moeder : Eline van de Hertraksestraat Hf.K. 3491
Fokker : W. van Kempen, St. Agatha
Eigenaar : Dhr. Vennema

Tijdens de eliteshow te Giesbeek 1999 behaalde Ecolien het Algemeen Kampioenschap van de 1- jarige merries.

In totaal namen er 37 eenjarige merries deel aan deze keuring.

Ecolien is een merrie met veel uitstraling, mooi geplaatste schouder, modern en lang gelijnd en met goede bewegingen
Afbeelding

Silvie van de Leeuwerik
Geboortedatum : 30-03-1998
Vader : Wallenstein Hf.K. 193
Moeder : Sarina van de Leeuwerik Hf.K.5472
Fokker/Eigenaar : H. van Melick, Stramproy.
Op de foto ziet u eigenaar Harry van Melick met Silvie als veulentje op de keuring te Gemert 1998.

Keuringsresultaten Silvie van de Leeuwerik:

Kampioensveulen Gemert en Helden/Panningen

Kampioen jaarling en algemeen reserve kampioen Helden/Panningen

Kampioen 2-jarige Weert

Kampioen 2-jarige Helden/Panningen
Afbeelding

Waldie van de Bloemendaal
Geboortedatum : 01-03-1998
Vader : Wallenstein Hf.K. 193
Moeder : Sara van de Rosep Hf.K. 3902
Fokker : M. Verschuren, Meijel

Eigenaar : H.M. ter Huurne, Haaksbergen

Kampioen 2- jarige merries

Nationale Tentoonstelling 2000

Afbeelding
Afbeelding

Wallenstein van 't Ruitersgat
Geboren : 02-03-1999
Vader : Wallenstein Hf.K. 93
Moeder : Prinses Elena van 't Ruitersgat Hf. 15858
Fokker : A. van den Pas, Overloon
Eigenaar : H. van den Berg, Arcen
Tijdens de Eliteshow te Giesbeek 1999 behaalde Wallenstein van 't Ruitersgat het Algemeen Kampioenschap van de hengstveulens.

Wallenstein is een mooi, harmonisch en lang gelijnde haflinger met uitmuntende bewegingen en zeer veel uitstraling in het hoofd.

Wallenstein van 't Ruitersgat zal daarom door Hengstenhouderij Hans van den Berg voor de toekomst worden behouden


Afbeelding

Juryrapport afstammelingen:


Geachte heer v.d. Berg,

Hier volgt het verslag van de jury naar aanleiding van de keuring op afstammelingen van uw hengst Wallenstein, Hf.K. 193.

Dit verslag zal in het eerstvolgende nummer van “Het Trekpaard & De Haflinger” worden gepubliceerd.



WALLENSTEIN HF.K. 193

‘s-Morgens om tien uur werd bij familie van den Berg in Arcen de hengst Wallenstein op zijn afstammelingen beoordeeld. Van deze hengst moesten zes veulens, acht éénjarigen en zeven twenters worden beoordeeld.

Veulens. De veulens waren naar ons oordeel zeer modern van type, mooi lang gelijnd en met veel adel en uitstraling. Alle dieren hadden de zo gewenste goudkleur. Ook de beweging was in het algemeen goed. Enkele veulens zouden wat meer kracht vanuit de achterhand kunnen tonen. Ze lieten bij de jury in het algemeen een goede indruk achter.

Eénjarigen. De enters vormden een mooie groep met zeer veel adel en uitstraling. Ze waren goed ontwikkeld, hadden ook een mooie kleur. Ze hadden mooie hoofden en een mooie hoofd/hals aanzetting. Ook bij enkele jaarlingen moet de stuwing uit de achterhand nog wat sterker worden. Voor het overige was de beweging goed, correct en voldoende ruim.

Tweejarigen. De tweejarigen vormden een goede groep moderne haflingers met eveneens veel adel en uitstraling. Ze waren ruim ontwikkeld en mooi van kleur. De bewegingen van deze groep was in het algemeen ruim en voldoende krachtig.

Conclusie. De afstammelingen van de hengst Wallenstein hebben op de jury een zeer goede indruk gegeven. De jury vindt dat daardoor de hengst zeer zeker gehandhaafd dient te worden en heeft hoge verwachtingen van deze hengst voor de haflingerfokkerij in Nederland

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 10:25

Wow wat n info, en wat een plaatjes van haffies!

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:23

hihi, ik zag de naam Wallenstein en dacht.. ff kijken

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Stef's superlange reactie Lachen

En verder over zijn karakter, het is echt een schat van een beest! Heel lief, en de nakomelingen van hem die ik heb gezien zijn allemaal ook mooi (en voor zover ik kon zien ook lief Lovers )
Ehm, een goedgekeurde zoon van hem is Waldo vd Bloemendaal, staat ook bij wallenstein op stal.

Meer info: http://www.haflinger.nl

Je kunt ook een keertje bellen of mailen naar hans, dan krijg je veel meer info, dan dat je hier op i-net krijgt

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 16:54

Waar staat Wallenstein dan op stal (adres)? en weet iem ook wat over 938 Norden (1966)?

je sloot je ogen, het werd donker maar de mist bleef... morgenvroeg trekt hij op maar jij zal de zon niet meer zien...

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:15

Wallenstein staat op http://www.haflinger.nl de haflingerhengstenhouderij van Hans en Hariette van den Berg in Arcen. Ik heb een zoon van Wallenstein, Wladimir, een ruintje van 3 1/2. Ik heb hem gekocht toen hij 2 jaar was en het is echt een schatje. Hij is nu ongeveer vier maanden onder het zadel en pakt alles heel snel op. Natuurlijk ben ik alleen nog maar met de basis bezig, stap, draf en leren in de goede galop aan te springen, beetje voltes en achtjes rijden. Hij loopt lekker vlot door en is meestal braaf. Soms kan ie wel supereigenwijs zijn en lekker even uit de band springen en een paar flinke bokken geven en hij probeert ook wel eens om in één keer een andere kant op te schieten, maar over het algemeen is ie echt superbraaf. Ook op stal is het een lieffie.Hij vindt het heerlijk om gepoetst te worden en is gek op knuffelen. Het is echt een heerlijk beest!!!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 00:07

Wat zal ik er nog bij kunnen voegen bij de berichten van hiervoor...
Hij is gewoon een super hengst met een lekker karakter die hij ook doorvererft en de kleur ook trouwens.

En Whoopy wat lijken die van ons op elkaar wat betreft karakter...
Alleen is Woes nog niet onder het zadel, hoop dat hij het ook zo goed gaat doen.

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 14:28

Je hebt ook nog een haflinger hengst genaamd wirbelboe Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 46 bezoekers