Hengstenopfok Stoeterij het Centrum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Hengstenopfok Stoeterij het Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 21:02

Een kennis van mij is op zoek naar een goed opfok adres voor haar jaarlinghengst en zou deze graag bij een professionele stal neerzetten. Nu werd zij getipt over het Centrum.

Heeft iemand hier zijn hengst in de opfok staan of info over deze opfokstal?


meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:05

Je kan ze het beste even zelf bellen, ze zitten in Wijdenes, staan vast wel in het telefoonboek.

Geef mij maar een joint zei de goudvis, dan wordt ik haai!!

pilou
Berichten: 322
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 09:33

hoezo professioneel, als ie te lelijk is mag hij niet komen.

''Mensen mochten nog eens denken dat Krack zulke beesten fokt'' zei dhr. Vlaar, tja................ Dat is gewoon 3x ruk zo'n instelling. Gelukkig zijn er nog adressen waar niet op ''uiterlijk'' geselecteerd wordt. OK dan!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:11

Het zijn wel degelijk professionele mensen hoor Pilou, je mag het dan niet met hun instelling eens zijn, maar op hun kennis en ervaring is weinig aan te merken!

Ze zullen ieder jaar wel vol staan en dan kun je jezelf een selectie veroorloven. Als hij nou liever knappe dieren heeft staan(is voor hem met het oog op de toekomst natuurlijk ook interessanter, dan levert het misschien nog eens wat op) dan moet dat toch kunnen. De paarden die er lopen zijn nu eenmaal ook een visitekaartje voor zijn bedrijf.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:43

Bij zo'n opfok zou ik niet eens willen staan! Wat een kapsones.

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 12:59

Qua opfok weet ik weinig over het centrum.
Maar in de tijd dat het nog een manege was ben ik er een paar keer geweest. Wat ik van een vriendin heb gehoord (die heeft er een paar keer stage gelopen) gaat het er erg professioneel aan toe.
Over dhr vlaar zelf kan ik weinig zeggen daar ken ik hem niet goed genoeg voor, ik ken hem alleen van het insemineren van mijn merrie, maar als je hem beter kent zal het echt geen verkeerde man zijn.

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

pilou
Berichten: 322
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:36

ik begrijp ook best wel dat hij liever paarden heeft staan waar veel vraag naar is, maar omdat nou zo bot tegen iemand te zegen vind ik zeer onprofessioneel overkomen. Zeg dan liever dat hij m'n veulen graag had genomen, maar helaas geen plek. Dan had ik hem er nu misschien wel gebracht om te beleren want ik weet ook wel dat ze dat netjes doen.
Nu heb ik er een nare smaak van overgehouden en breng m'n geld wel waar hij wel welkom is. Daarnaast had ik hier dan ook een positief antwoord kunnen geven en dat is toch ook weer graits reclame!!

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:35

Ben er geweest toen een opfokpelk voor mijn veulen zocht. In de zomer staan ze daar weliswaar dag en nacht buiten, maar in de winter komen de veulens maar 3 x per week (!!) 1 1/2 uur lang (!!) in de stapmolen (!!). Voor de rest in een best kleine groepsbox van 5 x 5 ongeveer. En het was onwijs duur. Nou mij niet gezien dus. veels te weinig beweging. En dan inenen 1 1/2 uur in zo'n dichte stapmolen. Saaier dan saai. Alleen maar rondjes. Mijn veulen wilde ik lekker ook in de winter zo veel mogelijk buiten (wel 's nachts binnen) ik heb een prima plek gevonden op Texel. Overdag buiten, 's nachts in een openfront stalbox van 25 bij 5 meter!! Kijk, da's ruimte en goed voor de kleintjes als ze af en toen als het erg koud is wat meer op stal moeten blijven. Kunnen ze evengoed nog een beetje rennen. Kijk maar eens op www.eaglesranch.com.
Hij staat daar nu 2 jaar en het is fantastisch, echt waar, aardige mensen met hart voor hun werk en het is betaalbaar.
Laatst bijgewerkt door paars op 07-08-04 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 19:38

Stapmolen, een veulen?

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:41

ja, echt waar. Toen ik er was heb ik het met eigen ogen gezien. Vroeg er geloof ik zomer en winter hetzelfde bedrag voor: 175 euro per maand. Ja doeeeeeeiiii.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 11:53

Wie zet er nou z'n veulen in de stapmolen? Lekker belastend. Frusty

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:08

Bij ons naast de manege staan 2 koppels van Vlaar. Ze staan er vanaf het voorjaar tot ongeveer oktober november volgens mij. Zitten vaak wel leuke dieren tussen. ik zie alleen nooit iemand is even kijken bij de paarden.

In 1 koppel lopen ook veulens die daar volgens mij geboren zijn maar zie nooit iemand ff kijken.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 12:27

Niet zo positief dus, maar heeft er niemand zelf een paard staan?

favourite
Berichten: 78
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Molenend Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:43

Wij hebben onze paarden pony's zomers altijd bij Geertsma in Harich staan (friesland). Dat is echt een super plek ze krijgen supermooi gras in hele mooie, grote stukken land. 's Winters staan ze echt in mega grote boxen in een koppeltje van dezelfde leeftijd.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:06

Tessebes schreef:
Wie zet er nou z'n veulen in de stapmolen? Lekker belastend. Frusty


Dat vond ik dus ook. En dan 1 1/2 uur lang. Ik wist werkelijk niet wat ik meemaakte. Stel dat je 175 euro per maand in de zomer en dan kijken ook nog niet eens. Voor dat geld met een heel koppel kan je er bijna iemand permanent in een caravan bij laten wonen!

[quote = "favourite ]
Wij hebben onze paarden pony's zomers altijd bij Geertsma in Harich staan (friesland). Dat is echt een super plek ze krijgen supermooi gras in hele mooie, grote stukken land. 's Winters staan ze echt in mega grote boxen in een koppeltje van dezelfde leeftijd. Frusty
[/quote]"

Kijk, dat klinkt ook goed. Ze zijn er dus wel, je moet allen ff zoeken.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 21:06

Tessebes"]
Wie zet er nou z'n veulen in de stapmolen? Lekker belastend. Frusty
[/quote]
Dat vond ik dus ook. En dan 1 1/2 uur lang. Ik wist werkelijk niet wat ik meemaakte. Dan betaal je 175 euro per maand in de zomer en dan kijken ze ook nog niet eens. Voor dat geld met een heel koppel kan je er bijna iemand permanent in een caravan bij laten wonen!
[quote="favourite schreef:
]Wij hebben onze paarden pony's zomers altijd bij Geertsma in Harich staan (friesland). Dat is echt een super plek ze krijgen supermooi gras in hele mooie, grote stukken land. 's Winters staan ze echt in mega grote boxen in een koppeltje van dezelfde leeftijd.

Kijk, dat klinkt ook goed. Ze zijn er dus wel, je moet allen ff zoeken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 43 bezoekers