Arabieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 15:06

Ik heb nog een vraag... Schijnheilig
Kan iemand me eens duidelijk uitleggen waar het verschil in zit met betrekking tot Russische en Egyptische arabieren? (Behalve dat de een ongetwijfeld zijn oorsprong vindt in Rusland en de ander in Egypte)


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:09

De selectie van de ouderdieren, op de baan en door de natuur. Minder selectie op type zoals bij de Egyptische Arabieren.

In Rusland wordt er gekeken naar de prestatie op de baan, en ze zijn er dan ook heel streng in het uitsorteren van de ouderdieren die niet voldoen. Veulens die het niet redden worden niet met alle macht in leven gehouden. Natuurlijke selectie, hard, maar komt de paarden ten goede.

De Egyptische bloedlijnen hebben meer type, zijn kleiner....meer de oorspronkelijke Arabier.

Je suis Charlie.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:58

Een russische arabier is wat voller gebouwd wat breder en een egyptenaar staat vaak hoog op de benen en is ieler.

Even kort samengevat.

gr

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:05

okay. Lachen
Worden deze twee onderverdelingen strikt gescheiden gehouden, of wordt dit maar door sommige mensen aangehouden en doet de rest gewoon waar ie zin in heeft?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:08

Iris82 schreef:
okay. Lachen
Worden deze twee onderverdelingen strikt gescheiden gehouden, of wordt dit maar door sommige mensen aangehouden en doet de rest gewoon waar ie zin in heeft?


Ik snap niet wat je hiermee bedoelt eerlijk gezegd. ik heb zelf een combi van Rus en Egyptenaar

gr

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 22:12

Bedoel of ze ook te pas en te onpas met elkaar gekruist worden, of dat fokkers vaak strikt of russisch of egyptisch fokken.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:16

Nee ze worden vaak ook gekruist dat ik weet, maar neem het me niet kwalijk als het niet zo is. Ik heb Makhali vandaan (officieel) van Riki Hoeve en die fokken dus met een combi.

gr


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mnoonn en 63 bezoekers